Is Dit een optimale Cooling

Pagina: 1
Acties:
  • 53 views sinds 30-01-2008

• Roderiktweaker
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 02:46
Ik heb op mijn simpele Case maar 1 Coolfan Achter (120MM)

Nu heb ik er in de simdepanel 2 Bijgezet

Nou vroeg ik mij af is dit optimaal :

een CPU fan in het verlengde van de CPU (uitblazend) dit is een CPU fan van een AM2 Coolblok
en een 80MM Fan Inblazent tegen mijn chipset (die erg heet word) en Videokaart

http://img405.imageshack.us/img405/9173/fanszb1.png

• Invisible_man
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 30-01 21:13
Kan aan mij liggen, maar ik kan niet echt wat van je plaatje maken (zet trouwens ff een plaatje in je post zelf ipv alleen maar een link, tweakers zijn nou eenmaal lui).

• ZandBak
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-06-2023
ik snap de ballen van je plaatje..

maar het is altijd voorkant erin achterkant eruit
warme lucht stijgt dus lucht boven in laat wegzuigen..
maak is een foto van je pc en leg het nog is uit

[ Voor 70% gewijzigd door ZandBak op 28-08-2007 17:38 ]

1337

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 30-01 11:37
Tweakers zijn lui maar ja ik zal dat niet zijn hier alsnog het paatje wat eerder met een linkje gepost is...

Afbeeldingslocatie: http://img405.imageshack.us/img405/9173/fanszb1.png

De uitblazende fan bovenin samen met de uitblazende cpu-fan is goed. De andere fan die blaast verse lucht naar binnen. Dit is naar mijn inzien goed.

PS.. plaatje en omschrijving kondendenk ik wel beter cq duidelijker.

[ Voor 0% gewijzigd door Cave_Boy op 28-08-2007 17:43 . Reden: Moet wennen aan de typeslag van mijn toetsenbord... Mag nu meer meppeh ]

• Roderiktweaker
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 02:46
heel simpel :

Fan in zijpaneel tegenover de CPU fan Uitblazend (in het verlengde van de CPU fan)
Achter Fan (onder de voeding) Uitblazend

In de behuizing zaten gaatjes en daar heb ik een 80MM fan ingeboord en die pomt lucht in de kast (verse lucht)

Voor onder HDD kunnen geen fan's bij deze waardeloze kast

• BottleNext
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-09-2025
Als je goed wil koelen moet je schoorstenen gebruiken. (uitlaat pijpen) zodat de verwarmde lucht niet snel meer bij je pc in de buurt komt. Dus pak wat wc rollen en plakband en begin te plakken.

Na het zien van je plaatje heb ik deze oplossing naar niveau ingeschat.

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 30-01 00:03
ocarion schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 21:28:
Als je goed wil koelen moet je schoorstenen gebruiken. (uitlaat pijpen) zodat de verwarmde lucht niet snel meer bij je pc in de buurt komt. Dus pak wat wc rollen en plakband en begin te plakken.

Na het zien van je plaatje heb ik deze oplossing naar niveau ingeschat.
Reageer dan gewoon niet...

Een outtake fan tegenover de CPU lijkt me niet echt handig. Je CPU fan is namelijk intake, dus die heeft juist verse lucht nodig die aangezogen moet worden.

Zorgen dat er geen HD's of andere dingen in de weg zitten, diskettestation er eventueel uithalen (geef toe, niemand gebruikt dat meer :+), kabels wegwerken via de zeikant van de kast, en vastzetten met Ty Rap's.

En intake altijd onderin, outtake bovenin.

• Rangourthaman
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 27-11-2022
vervang gewoon je brakke kast ;)

of idd wat leon zegt, zorg dat je een intake hebt voor-onderin, desnoods een beetje zagen en boren.
anders zoveel mogelijk openingen aan de voorkant van je case maken.
of ben je niet zo`n tweakert?
als je een keertje je kast wilt vervangen trouwens: antec 900 (100 euro) dikke airflow voor een goeie prijs.
(sorry voor de reclame peoples)

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Je kan in mijn ogen het best de twee ventilators in je zijpaneel naar binnen laten blazen en dan vanachter de 120mm fan en je voeding de warme lucht laten afvoeren.

• Kwomkwommr
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-01 19:46
Aan de voorkant van kasten zitten vaak mooie klepjes, er allemaal uithalen en daar een 120mm fan in taiwrappen.

En onder je videokaart zitten ook mooie klepjes, die er ook allemaal uit en een 80cm fan naar buiten laten blazen.

en die gene aan de zijkant van je kast op je chipset

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Over hoe de airflow in een kast optimaal is, staat het een en ander in de FAQ... Ik wil je dan dus ook aanraden deze te lezen :)

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.