Hallo,
Ik zit met een probleem en ik weet niet hoe ik het moet oplossen.
Het gaat over het volgende systeem:
Moederbord: Asus P5N32-E SLI Plus, socket 775
Proc: Intel Core 2 Duo E 6420, Boxed
Werkgeheugen: Kingston HX Dual Channel 2048 MB, PC6400, 800 MHz, KHX6400D2LLK2/2G
Hardeschijf: Seagate Barracuda 7200.10 320 GB, 7200 Rpm, 16 MB, S-ATA II/300
Videokaart: MSI VGA GeForce NX8600GT-OC 256 MB, PCI Express
Drive: Samsung DVD-RW SH-S182M Bulk, Zwart
Voeding: Antec Voeding PSU SmartPower 2.0 500 Watt , Zilver, 24-pins
Besturingssysteem: Windows XP Professional SP 2
Wat is er gebeurd?
Computeronderdelen online besteld, de pc helemaal in elkaar gezet en windows xp geinstalleerd.
Na 3 dagen gebruiken wilt de pc niet meer opstarten!
Bij het aanduwen van de pc piept hij 1 keer zoals altijd en wordt hij opgestart, nadat hij een check heeft gedaan, komt er zwart beeld met linksboven in de hoek een knipperend balkje! Daar blijf thij opstaan, windows wordt niet geladen!
Op internet het 1 en ander opgezocht enzo, ergens gelezen dat het met het werkgeheugen temaken kon hebben. Ik het tweedew reepje van het werkgeheugen eruit gehaald, en toen starte hij wel op! maar goed ik de reepjes weer omgeriuld om te kijken of het ook echt aan dat ene reepje lag, pc starte NIET op..... ik dat "werkende" reepje weer erin gestopt, maar vervolgens deed de pc het weer niet
Na wat heen en weer en gewisseld te hebben deed hij het weer 1 keer... na weer wat heen en weer gewisseld te hebben met het werkgeheugen deed hij het niet meer..... ik weet niet wat het kan zijn, BIOS heb ik ook al gereset etc....
Daarna werkgeheugen in een andere pc getest, en daar dede ze het prima! het ligt dus niet aan het werkgeheugen..... wat kan het zijn??
Wat kan of moet ik in godsnaam doen??
Alvast bedankt voor jullie hulp!!
Ik zit met een probleem en ik weet niet hoe ik het moet oplossen.
Het gaat over het volgende systeem:
Moederbord: Asus P5N32-E SLI Plus, socket 775
Proc: Intel Core 2 Duo E 6420, Boxed
Werkgeheugen: Kingston HX Dual Channel 2048 MB, PC6400, 800 MHz, KHX6400D2LLK2/2G
Hardeschijf: Seagate Barracuda 7200.10 320 GB, 7200 Rpm, 16 MB, S-ATA II/300
Videokaart: MSI VGA GeForce NX8600GT-OC 256 MB, PCI Express
Drive: Samsung DVD-RW SH-S182M Bulk, Zwart
Voeding: Antec Voeding PSU SmartPower 2.0 500 Watt , Zilver, 24-pins
Besturingssysteem: Windows XP Professional SP 2
Wat is er gebeurd?
Computeronderdelen online besteld, de pc helemaal in elkaar gezet en windows xp geinstalleerd.
Na 3 dagen gebruiken wilt de pc niet meer opstarten!
Bij het aanduwen van de pc piept hij 1 keer zoals altijd en wordt hij opgestart, nadat hij een check heeft gedaan, komt er zwart beeld met linksboven in de hoek een knipperend balkje! Daar blijf thij opstaan, windows wordt niet geladen!
Op internet het 1 en ander opgezocht enzo, ergens gelezen dat het met het werkgeheugen temaken kon hebben. Ik het tweedew reepje van het werkgeheugen eruit gehaald, en toen starte hij wel op! maar goed ik de reepjes weer omgeriuld om te kijken of het ook echt aan dat ene reepje lag, pc starte NIET op..... ik dat "werkende" reepje weer erin gestopt, maar vervolgens deed de pc het weer niet
Na wat heen en weer en gewisseld te hebben deed hij het weer 1 keer... na weer wat heen en weer gewisseld te hebben met het werkgeheugen deed hij het niet meer..... ik weet niet wat het kan zijn, BIOS heb ik ook al gereset etc....
Daarna werkgeheugen in een andere pc getest, en daar dede ze het prima! het ligt dus niet aan het werkgeheugen..... wat kan het zijn??
Wat kan of moet ik in godsnaam doen??
Alvast bedankt voor jullie hulp!!