Help! Computer start niet meer (goed) op

Pagina: 1
Acties:
  • 47 views sinds 30-01-2008

• Groeselt
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 04-07-2023
Hallo,

Ik zit met een probleem en ik weet niet hoe ik het moet oplossen.
Het gaat over het volgende systeem:
Moederbord: Asus P5N32-E SLI Plus, socket 775
Proc: Intel Core 2 Duo E 6420, Boxed
Werkgeheugen: Kingston HX Dual Channel 2048 MB, PC6400, 800 MHz, KHX6400D2LLK2/2G
Hardeschijf: Seagate Barracuda 7200.10 320 GB, 7200 Rpm, 16 MB, S-ATA II/300
Videokaart: MSI VGA GeForce NX8600GT-OC 256 MB, PCI Express
Drive: Samsung DVD-RW SH-S182M Bulk, Zwart
Voeding: Antec Voeding PSU SmartPower 2.0 500 Watt , Zilver, 24-pins

Besturingssysteem: Windows XP Professional SP 2

Wat is er gebeurd?
Computeronderdelen online besteld, de pc helemaal in elkaar gezet en windows xp geinstalleerd.
Na 3 dagen gebruiken wilt de pc niet meer opstarten!

Bij het aanduwen van de pc piept hij 1 keer zoals altijd en wordt hij opgestart, nadat hij een check heeft gedaan, komt er zwart beeld met linksboven in de hoek een knipperend balkje! Daar blijf thij opstaan, windows wordt niet geladen!

Op internet het 1 en ander opgezocht enzo, ergens gelezen dat het met het werkgeheugen temaken kon hebben. Ik het tweedew reepje van het werkgeheugen eruit gehaald, en toen starte hij wel op! maar goed ik de reepjes weer omgeriuld om te kijken of het ook echt aan dat ene reepje lag, pc starte NIET op..... ik dat "werkende" reepje weer erin gestopt, maar vervolgens deed de pc het weer niet :?

Na wat heen en weer en gewisseld te hebben deed hij het weer 1 keer... na weer wat heen en weer gewisseld te hebben met het werkgeheugen deed hij het niet meer..... ik weet niet wat het kan zijn, BIOS heb ik ook al gereset etc....

Daarna werkgeheugen in een andere pc getest, en daar dede ze het prima! het ligt dus niet aan het werkgeheugen..... wat kan het zijn??

Wat kan of moet ik in godsnaam doen??
Alvast bedankt voor jullie hulp!!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Neem Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens door. Het kan meer zijn dan alleen je werkgeheugen, dus test gewoon alles eens.

• Groeselt
Kan niemand me helpen? Ik wordt gek van dat ding, hij heeft het prima gedaan en op een gegeven moment start ie niet meer op :S er is verder niks mee gebeurd ofzo! Lees maar eerste post!

• N0MAD
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15-07-2024
Terw_Dan schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 17:13:
Neem Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens door. Het kan meer zijn dan alleen je werkgeheugen, dus test gewoon alles eens.
Echt 9 van de 10 keer staat de oplossing erbij.

Verwijderd

Probeer je geheugen eens in andere sloten.

• MochiGohan
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-01 15:38
Groeselt schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 20:13:
Kan niemand me helpen? Ik wordt gek van dat ding, hij heeft het prima gedaan en op een gegeven moment start ie niet meer op :S er is verder niks mee gebeurd ofzo! Lees maar eerste post!
Tweakers zijn ook geen wonderdokters en we kunnen vanaf hier niet ruiken/zien wat er met je pc aan de hand is. Hetgeen we wel kunnen doen is je tips geven hoe je zelf kunt checken waar het probleem zit, zoals Terw_Dan hierboven al zegt is het makkelijkst de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter door te lezen, daar staat namelijk een hoop informatie voor je in.

• timbry
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-12-2025
Je kunt het beste beginnen met de geheugenreepjes een voor een te testen met memtest86.

Never argue with an idiot, he'll drag you down to his level and beat you with experience

• Groeselt
jah ik heb het allemaal doorgelezen, meeste had ik allemaal al geprobeerd, ik denk dat het het moederbord is, maar goed, ik snap het gewoon niet, staat niet echt mijn probleem bij, alleen dingen wat je zou kunnen doen, maar er staat niet dat als ik 1 piep krijg omdat alles in orde is en dan verder een zwart scherm met een kniupperend balkje, wat dat zou kunnen zijn, hij heeft het goed gedaan! alleen naar 3 dagen, zonder dat er iets mee gedaan is, doet hij het niet meer

Edit:
Geheugenreepjes is al uitgesloten, in andere pc gehad en werkte prima :)

[ Voor 8% gewijzigd door Groeselt op 28-08-2007 20:20 ]

• timbry
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-12-2025
Heb je memtest minstens 10 uur laten lopen?

Never argue with an idiot, he'll drag you down to his level and beat you with experience

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:00

Thandor

SilverStreak

CSL Beleid
Probleemtopics horen niet thuis in CSL :o

Ga het systeem troubleshooten, sluit zoveel mogelijk uit en mocht je uiteindelijk geen oplossing gevonden hebben dan kun je een topic openen in het subforum wat aansluit op het onderdeel waarvan jij denkt dat deze de probleemveroorzaker is :). Let dan wel even op dat je een fatsoenlijke titel gebruikt (Help!, dat is nergens voor nodig) en het beleid/policy in het desbetreffende subforum doorleest :).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.