Probleem in bios Asus PCH-DL

Pagina: 1
Acties:

• sadam_insane
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 07-05 20:46
Ik heb ondertussen terug mijn server gemonteerd, maar heb nu een raar probleem met mijn bios. Van zodra ik die pc opstart, is bijna alle tekst in de bios onleesbaar, maar van zodra hij windows begint te laden, heb ik terug een perfect beeld.
Vreemd genoeg heeft het probleem zich pas voorgedaan nadat de installatie van Windows Xp op een Raid-1 array van 2 WD raptor's 74 voltooid was en ook alle drivers geïnstalleerd waren. Voordien had ik dus een perfect beeld in de bios, tijdens het booten en in windows.
Het beeld dat hij geeft in de bios is niet uitgerokken of vervaagd, gewoon onherkenbare tekens. Raar is wel dat het Energy-symbool rechtsboven wel leesbaar is.
Ik moet ook nog een paar raid-arrays opzetten op een lsi-megaraid 300-8x, maar dit is nu even onbegonnen werk wanneer je dit als het ware blind moet doen.
Wat heb ik al gedaan:
Bios van het moederbord geflasht vanuit windows, ander beeldscherm aangesloten, zowel WC-blokje als standaardkoeling en zalman vf700-cu gemonteerd, zonder verschil.
Ik heb ondertussen al verschillende bios'en gezocht voor mijn leadtek 6600gt agp. Probleem is natuurlijk wanneer ik deze wil flashen, dit vanuit de bios moet gebeuren (tenzij het ook anders kan...?) maar daar kan ik dus niets in lezen.
Heeft er iemand misschien enig idee hoe ik dit probleem kan oplossen, of moet ik mij noodgedwongen een 2de hands 6600gt aanschaffen, zadanig dat ik geen nieuw wc-blokje en agp-kaart moet kopen?
Setup:
Asus pch-dl
2 x 2.4GHz xeon LV ES @ 3.4GHz
Graka: leadtek 6600gt agp met 8" tft touchscreen
LSI megaraid 300-8x
2x raptor 74 @Raid1

Dual Xeon 2.4GHz LV's @3.4GHz(1.56V) - Asus PCH-DL

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:50

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Heb je wel goed beeld in DOS? Dat kan ik er niet uithalen. Dan zou je namelijk kunnen flashen uit DOS, imo beter als vanuit Windows.

Wauw, een sig!