USB poorten op Acer laptop werken niet

Pagina: 1
Acties:
  • 2.338 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NilsPils
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05-07 09:34
Op mijn laptop, Acer Aspire 3050, zitten 3 USB poorten. Eentje aan de linkerkant en 2 achteraan. Die 2 achteraan werken niet, en ze hebben het ook nooit gedaan. Die poort aan de linkerkant van de laptop werkt wel, maar ook niet zoals het hoort.

Voorbeeld: Ik stop de USB ontvanger van de draadloze muis aan de linkerkant erin, deze werkt prima! Als ik nu een USB-stick plaats in deze poort, doet de laptop helemaal niets (lampje op de stick gaat wel branden). Wil ik nu weer de USB ontvanger van de muis terugplaatsen, doet deze opeens ook niets meer! Ik moet nu de laptop opnieuw opstarten. Heel raar, terwijl de USB stick (die dus niet werkt) wel werkt in mijn gewone desktop pc en in mijn andere laptop (Acer Aspire 5100).
De USB poorten aan de achterzijde doen het totaal niet.

Bij apparaatbeheer wordt er geen fout aangeven en alle 3 de poorten staan netjes aangegeven. Ik heb al geprobeerd om ze aan en uit te schakelen, maar zonder succes.

De laptop van mijn zus, precies dezelfde Acer Aspire 3050, heeft précies hetzelfde probleem.

Het enige verschil is, dat de laptop waarop alles wel werkt, een andere Vista installatie bevat en die 2 niet werkende laptops zijn nog geinstalleerd zoals Acer dat heeft gedaan.

Overal is Vista Home Basic geinstalleerd, behalve op het werkende systeem, die bevat Vista Ultimate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien is het nodig om je BIOS te updaten of de drivers van je USB poorten. Iets anders zou ik niet kunnen bedenken, aangezien het om 2 dezelfde laptops gaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NilsPils
Bios update dacht ik ook al aan, maar er is nog geen nieuwere BIOS te vinden op de Acer website,.. Ook drivers van de USB poorten vind ik er niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sarcast
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-07 13:29
- Bios optie waarbij de USB poorten uitgeschakeld zijn..
- USB Driver issue in windows (zal de eerste niet zijn)
- mobo stuk. (lijkt me stug als je hetzelfde probleem bij nog 2 andere laptops hebt)

Zou als ik jou was eerst het bios eens doorspitten, en de drivers proberen te updaten.

Als laatste redmiddel zou je eventueel een laptop zelf opnieuw kunnen installeren om te zien of dat het oplost. Waarschijnlijk is dit nog de snelste oplossing zonder al teveel gezeik.

"Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NilsPils
sarcast schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 16:40:
- Bios optie waarbij de USB poorten uitgeschakeld zijn..
- USB Driver issue in windows (zal de eerste niet zijn)
- mobo stuk. (lijkt me stug als je hetzelfde probleem bij nog 2 andere laptops hebt)

Zou als ik jou was eerst het bios eens doorspitten, en de drivers proberen te updaten.

Als laatste redmiddel zou je eventueel een laptop zelf opnieuw kunnen installeren om te zien of dat het oplost. Waarschijnlijk is dit nog de snelste oplossing zonder al teveel gezeik.
- Die optie heb ik niet eens in de BIOS staan, dus dat zal het niet zijn. Het is maar een heel beperkt menu in de BIOS.
- Wat bedoel je hier precies mee?
- Zou inderdaad kunnen, maar zeer onwaarschijnlijk, omdat het bij 2 dezelfde laptops is.

Enja, over die drivers, die staan niet op de Acer site. Dus die worden gewoon met Windows mee geintstalleerd. Ik heb al eens op "bijwerken"geklikt, maar hij geeft aan geen betere stuurprogramma's te kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NilsPils schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 16:59:
[...]

- Die optie heb ik niet eens in de BIOS staan, dus dat zal het niet zijn. Het is maar een heel beperkt menu in de BIOS.
- Wat bedoel je hier precies mee?
- Zou inderdaad kunnen, maar zeer onwaarschijnlijk, omdat het bij 2 dezelfde laptops is.

Enja, over die drivers, die staan niet op de Acer site. Dus die worden gewoon met Windows mee geintstalleerd. Ik heb al eens op "bijwerken"geklikt, maar hij geeft aan geen betere stuurprogramma's te kunnen vinden.
Voor drivers en Moederbord Bios update voor je Acer Laptop (3050) heb ik het volgende gevonden

http://support.acer-euro.com/drivers/notebook/as_3050.html

Voor Windows XP en Windows Vista.

ps.

Met succes heb ik ook via de acer website mijn BIOS en mijn drivers geinstalleerd. (Windows Vista Home Premium als OS)
Alleen dit was voor mijn Acer 3000 serie laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NilsPils
Hmm ja, daar had ik ook al bij gekeken. Maar er staat geen USB driver tussen. En die BIOS versie wat er op staat, staat al op de laptop. Is geen nieuwe versie dus,...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijder anders eens in je apparaatbeheer al je USB poorten, zo ook in je Human Interface apparaten en daarna opnieuw booten. Als het goed is maakt Windows je USB poorten dan opnieuw aan, misschien brengt het soelaas.

Zo niet dan zou ik even bellen met Acer of mailen en het probleem uitleggen en vragen wat een oplossing kan zijn.
Pagina: 1