Grafische, freeware FTP server met gebruikersopties

Pagina: 1
Acties:
  • 774 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Mei
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-10-2024
Ik heb het net halve internet afgezocht naar een FTP server met de volgende specs:

- Grafisch
- Freeware
- Ik zou graag gebruikers kunnen toevoegen en per gebruiker kunnen aanwijzen welke folders ze wel en niet in mogen.

Ik ben uiteindelijk bij CrossFTP en Fedut FTP uitgekomen (of die inderdaad de mogelijkheid bieden om gebruikers in te stellen weet ik nog niet), maar die zijn Java-based. Java is toch wat meer belastend voor je systeem dan als het gewoon een 'echt' programma is, dus vandaar dat ik hier een verzoek plaats :)

• frankvdtillaart
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-08-2025
FileZilla ?
Edit: * frankvdtillaart gaat voortaan op Categorie letten voor het posten. :+

[ Voor 33% gewijzigd door frankvdtillaart op 28-08-2007 16:40 ]

Happy Blessings <3

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Misschien dat hier nog iets voor je tussenstaat :

http://www.snapfiles.com/Freeware/server/fwftpserver_r.html

/edit: * Nielson doet met RedSoniq mee

[ Voor 104% gewijzigd door Nielson op 28-08-2007 23:03 ]

• Optix
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-02 18:12
I see windows :) verdwaald?

.

• Mei
Is helaas Windows ;)

Ik heb net CrossFTP even geprobeerd. Krijg een Permission Denied melding zodra ik de server probeer te starten, zonder verdere informatie :S Kan ik dus ook niks mee...

• Optix
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-02 18:12

.

• Mei
Hmm, daar staat filezilla wél tussen... Toch maar eens proberen zometeen dan...

• nipro
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-02 16:14
Er zit al een FTP server bij OS X ingebakken. Is er niemand die daar een GUI voor geschreven heeft c.q. kun je deze niet goed instellen? Scheelt je weer een extra programmaatje draaien. :)

Hoempapaaa Holladiejeej.

• Mei
Die kan je inderdaad zeer beperkt instellen. Leuk als de gebruikers van een computer bij hun eigen spullen moeten, maar ik heb een map met spullen en ik zou graag FTP users aan willen maken en dan per user instellen bij welke dingen hij kan komen.

• messi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-02 04:01
Pureftpd met PureFTPD manager :) (http://jeanmatthieu.free.fr/pureftpd/)

Onze excuses voor het ontbreken van de ondertiteling.

• nipro
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-02 16:14
Mei schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 17:12:
Die kan je inderdaad zeer beperkt instellen. Leuk als de gebruikers van een computer bij hun eigen spullen moeten, maar ik heb een map met spullen en ik zou graag FTP users aan willen maken en dan per user instellen bij welke dingen hij kan komen.
Meestal is de beperking alleen via de GUI. Ik kan de config files van de FTP server zo snel niet vinden in /etc, maar ik denk dat je via de command line die hele server naar je wil moet kunnen instellen. Het doet dan wel niet helemaal aan je voorwaarden, maar is het niet het overwegen waard?

Anders zou ik gaan voor de ProFTPd, die degene boven mij heeft gepost. :)

[ Voor 5% gewijzigd door nipro op 28-08-2007 17:16 ]

Hoempapaaa Holladiejeej.

• Mei
Filezilla bleek alleen als client voor OS X beschikabar te zijn. PureFTPd net even bekeken en de reden waarom ik eerder besloten was hem niet te gebruiken was omdat je hem moet compilen. Heb ik in Linux geen geweldige ervaringen mee gehad (Snap nog steeds niet waarom devvers voor de paar meestgebruikte OS-en niet gewoon van tevoren kunnen compilen, scheelt je gebruikers een hoop gezeik....), maar dan ga ik dat toch maar ff proberen dan.

Commandline kan ik wel, maar heb er gewoon een hekel aan. Kan ik voor die enkele keer dat ik die commando's gebruik ze weer op gaan zoeken en daar heb ik geen zin in. Ik mag graag aanklooien met computers, maar er zit een grens bij mij.

@nlpro: ProFTP of PureFTPd? ProFTP overschrijft de standaard FTP server uit het OS en PureFTPd draait stand-alone AFAIK. Ik heb geen zin in het OS te rommelen, dus doe ik dat voor de zekerheid ook maar niet.

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-02 22:26
luie drol, die bart. Compilen is dus redelijk simpel, maar goed. Heel vaak zijn er ook binaries van, moet je even naar googelen.

|>

• Mei
Simon, lafaard, shut up :( Als je lef hebt kom je op msn en zeg je het nog een keer :P

Maargoed, ik citeer: configure: error: no acceptable C compiler found in $PATH (tijdens het compilen van PureFTPd)

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-02 22:26
Heb je Fink geinstalleerd? Of hoe heet die set. Ik hoop niet voor je dat je straks nog Xcode nodig hebt..

|>

• The - DDD
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-02 11:53
Zoals al eerder gemeld, gewoon http://jeanmatthieu.free.fr/pureftpd/ installeren en alle simpele FTP dingen kun je doen via je een system properties panel. Loopt als een tiet en je hoeft er niks voor te compilen.

Maakt namelijk gebruik van de default FTP server die meegeleverd wordt.

• fotoklaasje
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 30-12-2025
Mei schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 17:26:
Simon, lafaard, shut up :( Als je lef hebt kom je op msn en zeg je het nog een keer :P

Maargoed, ik citeer: configure: error: no acceptable C compiler found in $PATH (tijdens het compilen van PureFTPd)
moet je apple developer tools installeren, daar zit ook een compiler bij.

download hier

[ Voor 52% gewijzigd door fotoklaasje op 28-08-2007 17:39 ]

http://www.klaasje.com

• Mei
The - DDD schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 17:38:
Zoals al eerder gemeld, gewoon http://jeanmatthieu.free.fr/pureftpd/ installeren en alle simpele FTP dingen kun je doen via je een system properties panel. Loopt als een tiet en je hoeft er niks voor te compilen.

Maakt namelijk gebruik van de default FTP server die meegeleverd wordt.
Zoals al eerder gemeld, krijg ik een foutmelding bij het compilen...

@De rest: Ik had Xcode al gezien, maar vond het toch een beetje raar. Is dat echt de enige manier om aan een C-compiler te komen voor OS X? 1GB aan programmatuur voor alleen een compiler die ik nodig heb lijkt me beetje veel.

Grmbl... Kan er nou niemand gewoon even een simpele FTP server tot een DMG-tje omzetten ofzo? :P

• The - DDD
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-02 11:53
Wie heeft wat gezegd over compilen?
Gewoon deze downloaden: http://jeanmatthieu.free....ureFTPd-Manager-1.6.3.dmg

PureFTP is de standaard FTP deamon op Apple.

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-02 18:56

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Simon schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 17:33:
Heb je Fink geinstalleerd? Of hoe heet die set. Ik hoop niet voor je dat je straks nog Xcode nodig hebt..
als je software wil gaan compilen heb je in ieder geval de basis development tools nodig (gcc, make, autoconf). Deze zitten in de installer van de XCode Developer Tools op je Tiger install disk 1

Launching containers into space

Pagina: 1