Laptop => HP NX6110 CPU upgrade

Pagina: 1
Acties:
  • 230 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• netvista
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:26
Hallo guru's

Ik heb een HP NX6110 met een Intel celeron M 1,4 Ghz. Na wat onderzoek bleek dat het mogelijk is om de Celeron processor te vervangen door een Pentium M van dezelfde familie (Dothan). dus vol goede moed heb ik de volgende procesor gekocht:

Intel, Pentium M Processor 740
1733 MHz
2048 KB
533 MHz (Quadpumped)
Socket 479M
mFCPGA Dothan

En dit is de "oude" Processor:

Intel Celeron M
360
Processor markings RH80536 360
1.4/1M/400
Package type 478-pin Micro-FCPGA
Processor speed (GHz) 1400
Bus speed (MHz) 400

Het past allemaal goed en er zijn ook NX 6110 's die standaard uitgerust zijn met deze processor. Als ik de laptop opstart geeft ie nu keurig het 1e opstartscherm met Pentium M logo i.p.v. het celeron M logo. Maar vervolgens gebeurt er niks. Ik kan ook het BIOS niet in,aangezien het systeem niet reageert.

Iemand enig idee wat hier aan de hand is?

• Zygivt
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18-05 15:48

Zygivt

Evenaren en overtreffen

zelfde voor jouw: hier al gekeken?

begin is met een bios reset altijd leukste :9

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 01:38

M2M

medicijnman

pfff.... lastig altijd, laptops updaten met nieuwe hardware. Weet je toevallig ook nog het type en merk van het mobo? misschien een bios reset dat helpt, maar ik heb geen flauw idee hoe dat moet mbt een flaptop. Mijn laptopboekkie (geen HP) heeft dat niet beschreven.

-_-

• netvista
Zygivt schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 16:22:
begin is met een bios reset altijd leukste :9
Mmm...ja ok. Maar het is geen PC, maar een laptop. Ik zie ook nergens een Jumpertje om het BIOS te resetten. Maar goed, ik heb nu de accu en de Cmos batterij eruit gehaald, dus nu nog even wachten..misschien helpt dat.

• Zygivt
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18-05 15:48

Zygivt

Evenaren en overtreffen

netvista schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 16:29:
[...]

Mmm...ja ok. Maar het is geen PC, maar een laptop. Ik zie ook nergens een Jumpertje om het BIOS te resetten. Maar goed, ik heb nu de accu en de Cmos batterij eruit gehaald, dus nu nog even wachten..misschien helpt dat.
als je het mij vraagt is je Cmos batterij verwijderen een manier om je bios te resetten :+

• netvista
Zygivt schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 16:31:
[...]

als je het mij vraagt is je Cmos batterij verwijderen een manier om je bios te resetten :+
Dat klopt, maar hij moet er dan wel een bepaalde tijd uit geweest zijn voordat het BIOS zichzelf reset.....weet jij hoe lang dat is? ;)

Daarom zou het makkelijker zijn als het via een jumper kan..

• LinuZZ
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-05 14:50
netvista schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 16:36:
[...]

Dat klopt, maar hij moet er dan wel een bepaalde tijd uit geweest zijn voordat het BIOS zichzelf reset.....weet jij hoe lang dat is? ;)

Daarom zou het makkelijker zijn als het via een jumper kan..
dat ligt eraan of je ook de laptop accu eruit gehaald hebt....

daarnaast kun je ook proberen de pc op te starten zonder accu en zonder cmos batterij, dan forceer je alle stroom uit je notebook

enphase 8300wp (3460 ZO, 2740 ZW, 2100 NO), 2x20 vacuümbuizen op 300l SWW, Panasonic WH-MXC12J9E8, gasloos sinds Juni 2022 Stromer st3 voor woon-werk

• netvista
LinuZZ schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 16:38:
[...]

dat ligt eraan of je ook de laptop accu eruit gehaald hebt....

daarnaast kun je ook proberen de pc op te starten zonder accu en zonder cmos batterij, dan forceer je alle stroom uit je notebook
Zoals in mijn 2e post vermeld staat heb ik de accu er ook uit gehaald....Ik heb net alles weer terug gezet en hij draait als een zonnetje ! >:)

Bedankt voor het meedenken allemaal !

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-05 12:20
Ik zou eerst met de oude CPU erin de BIOS updaten naar de laatste BIOS versie, en daarma de nieuwe CPU er pas in zetten (ik weet niet of je dit al gedaan had).

Het zou ook nog zo kunnen zijn dat alleen de laatste revisies van het moederbord de nieuwere CPU's aankunnen. Hier is altijd wat moeilijker achter te komen bij Notebooks, omdat er bij het grote publiek minder bekend is over Notebook mobo's dan over Desktop mobo's. En HP zal een dergelijke wijziging niet ondersteunen, maar je kan het altijd als een vraag naar HP sturen.

[ Voor 5% gewijzigd door Jumpman op 28-08-2007 22:46 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• needforspeed
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-01 23:04
hallo, ik weet dat dit topic gesloten is, maar ik wilde graag even weten of verder met de laptop naar een paar maanden gebruik nog steeds goedgaat.

ik heb gisteren dezelfde cpu besteld als de topicstarter omdat de 1400mhz celeron toch echt niet meer van deze tijd is. ik ben eigenlijk ook een beetje benieuwd of het echt zo simpel is als:

laptop openmaken bios resetten en de cpu erin..... het lijkt bijna te mooi voor woorden dus ik hoop dat de topicstarter even wil reageren ik kon z'n emailadress niet vinden.
Pagina: 1