[Vista] Resolutie

Pagina: 1
Acties:

• Chalk
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:30
Zojuist heb ik de business versie van Vista geinstalleerd, maar voordat ik alle instellingen en dergelijke wilde gaan doen, wil ik als eerste mijn oude resolutie terug.

Deze stond namelijk na de installatie op 800x600, waar ik normaal gesproken met 1440x900 werk. Maar nu wilde ik dit veranderen maar ik kan het maar op maximaal 1024x768 zetten. Dit vind ik best ergelijk, ik wil mijn oude resolutie terug! Is er iets in Vista dat dit blokt ofzo?

Thanks in advance! :)

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:26
Je moet de drivers van je videokaart even installeren, welke videokaart heb je?

• Chalk
Dat durf ik niet met zekerheid te zeggen, maar volgens mij is het een GeForce 7300(GO?) (256mb)

Ik dacht dat deze kaart toch wel voldoende was voor Vista, maar hij geeft mijn grafische prestaties een 1,0 :(

Overigens was ik al aan het kijken op de site van Nvidia voor drivers maar ik kom er niet goed wijs uit welke driver ik nu voor mijn kaart moet kiezen.

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:10
Natuurlijk is dat voldoende. Maar dan moet je dus wel drivers installeren. Aangezien je vermoed dat het een Go is: gaat het hier om een laptop?

omniscale.nl

• Chalk
Ja het gaat om een laptop, en ik weet ook voor 99% zeker dat het een 7300GO is, maar net niet zeker genoeg ;)

Maar ik had al gekeken op de website van Nvidia, maar ik ben niet zo ervaren met drivers (lees: nul) dat ik de goede driver kan vinden.

Er staat wel een cattegorie van de GO-serie tussen maar die beginnen vanaf 7800, waar is die van 7300?

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:10
Heb je geen CD met drivers bij je laptop zitten? Kijk anders eens op LaptopVideo2Go.com.

omniscale.nl

• Chalk
Nee anders had ik die dus al gepakt :p

En ik had de link voor LaptopVideo2Go.com al gevonden op GoT via de searchfunctie, maar van die site snap ik helemaal niks, hoe moet ik uit die getallen wijs worden welk merk en welke serie het is. :(

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als je hier klikt http://www.laptopvideo2go...index.php?showtopic=14564 dan heb je toch gelijk de nieuwste driver voor Vista. Installeer die en het werkt. Weet je neit precies wat voor hardware je hebt, zoek dat dan eerst op.

• Chalk
Net een berichtje gevonden op Nvidia:
* If you are using a Notebook PC with a GeForce Go graphics processor and looking for a Windows Vista graphics driver, please visit the notebook manufacturer’s support site.
Dus ik gebelt met de fabrikant, maar die zeggen gewoonweg dat ze geen driver hebben en mij niet verder kunnen helpen. :/

@Terw_Dan:

Omdat Nvidia geen drivers voor mijn kaart maakt blijkbaar ben ik eens gaan zoeken op die link van jou, en daar vind ik inderdaad iets van mijn kaart. Maar dit gaat me eigenlijk allemaal een beetje boven mijn pet, ik heb werkelijk geen idee wat ze allemaal verwachten van mij op die site.

En na dit topic gelezen te hebben: http://www.laptopvideo2go.com/forum/index.php?showtopic=9243
Vraag ik mij af, zijn deze drivers wel te gebruiken in Vista?

Verwijderd

Om eens te beginnen met: Welke versie van Vista Business heb je geïnstalleerd ? Je hebt namelijk de 32bit en 64bit versie.

En welk type laptop heb je?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2007 10:30 ]

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Heb je al eens heel simpelweg geprobeerd Windows Update te draaien?
Vista heeft ontzettend veel drivers via Windows Update beschikbaar.
Heb mijn 6600Go ook niet hoeven te installeren onder Vista, Windows Update herkende hem direct.

• Chalk
Verwijderd schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 10:29:
Om eens te beginnen met: Welke versie van Vista Business heb je geïnstalleerd ? Je hebt namelijk de 32bit en 64bit versie.

En welk type laptop heb je?
Het gaat hier om de 32-bit Dutch Vista Business versie (upgrade).
Type Laptop: Medion MD97000

Brede P schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 10:30:
Heb je al eens heel simpelweg geprobeerd Windows Update te draaien?
Vista heeft ontzettend veel drivers via Windows Update beschikbaar.
Heb mijn 6600Go ook niet hoeven te installeren onder Vista, Windows Update herkende hem direct.
Na jouw tip heb ik dit meteen geprobeert! :)

Afbeeldingslocatie: http://i9.tinypic.com/6f7yxcj.jpg

Ik weet niet wat die foutmelding inhoud, maar hiermee is het jammer genoeg niet opgelost :(

• Chalk
Even gekeken in de updategeschiedenis maar deze fout had niets te maken met de grafische kaart.

• Chalk
Net maar weer even de helpdesk van Medion gebelt en de technische dienst aldaar vertelde mij dat ik de driver die ik op de Nvidia site kan vinden (onder de "7 series") gewoon kan gebruiken.

Ook nadat ik hem vermeld had dat Nvidia zelf aangeeft dat je een specifieke GO-driver moet hebben zegt hij dat ik die kan gebruiken, zal ik die maar gewoon proberen dan? :)

• Chalk
Dit is gelukt, Vista vind eindelijk mijn GFX kaart! Alleen geeft hij de kaart in de Presatie-index voor Aero een 1.9 en voor spellen een 1.0

Kan dit met een GeForce 7300GO (256mb)?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Saiyan Extreme schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 11:49:
Dit is gelukt, Vista vind eindelijk mijn GFX kaart! Alleen geeft hij de kaart in de Presatie-index voor Aero een 1.9 en voor spellen een 1.0

Kan dit met een GeForce 7300GO (256mb)?
Tuurlijk kan dat met een 7300GO, het is geen krachtpatser, dus moet je er ook niet al teveel van gaan verwachten, zeker niet mocht het ding shared ram hebben.

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Tja, een krachtpatser is het niet, mijn 6600Go is sneller, maar nog geen 2 is wel erg laag...
Heb zo alleen geen machine bij de hand waar die 7300 in zit, kan het dus niet checken.

In de Acer Aspire 5633 WLMi zit volgens mij ook die 7300Go.
Misschien dat de Vista VGA driver van Acer beter zijn werk doet.
Is in onderstaande link te vinden:
ftp://ftp.work.acer-euro....spire_5630/vista/Drivers/

• Chalk
Dat vind ik raar dat ik een driver van Acer kan gebruiken. Moet ik dan eerst de huidige driver uninstallen?

[ Voor 12% gewijzigd door Chalk op 29-08-2007 12:10 ]

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 26-02 00:43
Saiyan Extreme schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 12:06:
Dat vind ik raar dat ik een driver van Acer kan gebruiken. Moet ik dan eerst de huidige driver uninstallen?
Dooh

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Sayan Extreme,

Als je de laatste bent die gepost heeft en je wilt wat toevoegen, gebruik dan de Edit functie in plaats van een nieuwe post te doen.

4 posts onder elkaar met één zin is niet echt de bedoeling zeg maar..

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Chalk
Brede P schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 11:56:
Tja, een krachtpatser is het niet, mijn 6600Go is sneller, maar nog geen 2 is wel erg laag...
Heb zo alleen geen machine bij de hand waar die 7300 in zit, kan het dus niet checken.

In de Acer Aspire 5633 WLMi zit volgens mij ook die 7300Go.
Misschien dat de Vista VGA driver van Acer beter zijn werk doet.
Is in onderstaande link te vinden:
ftp://ftp.work.acer-euro....spire_5630/vista/Drivers/
Afbeeldingslocatie: http://i10.tinypic.com/669m16s.jpg

Hmm? :'(
Sorry dat ik niet zoveel van drivers weet, ik probeer hier te leren! ;)
alt-92 schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 12:15:
Saiyan Extreme,

Als je de laatste bent die gepost heeft en je wilt wat toevoegen, gebruik dan de Edit functie in plaats van een nieuwe post te doen.

4 posts onder elkaar met één zin is niet echt de bedoeling zeg maar..
Neem mij niet kwalijk :)

Verwijderd

Zonder drivers heb je niks aan je kaart.
Mijn 8800gts kreeg eerst ook een 1.0 voordat ik drivers had geinstalleerd in Vista.
Drivers kun je het beste van de site van Nvidia halen i.p.v Asus/Xfx/Msi etc., hier staan ook eerder nieuwe drivers op.

• Avalaxy
Verwijderd schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 12:58:
Zonder drivers heb je niks aan je kaart.
Mijn 8800gts kreeg eerst ook een 1.0 voordat ik drivers had geinstalleerd in Vista.
Drivers kun je het beste van de site van Nvidia halen i.p.v Asus/Xfx/Msi etc., hier staan ook eerder nieuwe drivers op.
Hij heeft een GeForce Go... Maar de drivers van Laptopvideo2Go zijn volgens mij ook vrij recent omdat het gewoon normale drivers zijn met aangepaste .inf files.

• Chalk
Naast het uitzoeken hoe die site laptopvideo2go.com werkt had ik dit nog gevonden:
http://www.station-driver...nvidia%20geforce%20go.htm

Maar ik weet niet zo goed of dit een oplossing voor mijn zoektocht-naar-een-goede-driver-probleem is :p
Bijvoorbeeld, wat is het verschil tussen beta en WHQL?

[ Voor 12% gewijzigd door Chalk op 30-08-2007 10:26 ]

• Avalaxy
Saiyan Extreme schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 23:53:
Naast het uitzoeken hoe die site laptopvideo2go.com werkt had ik dit nog gevonden:
http://www.station-driver...nvidia%20geforce%20go.htm

Maar ik weet niet zo goed of dit een oplossing voor mijn zoektocht-naar-een-goede-driver-probleem is :p
Bijvoorbeeld, wat is het verschil tussen beta en WHQL?
Had je kunnen vinden met google... WHQL drivers zijn drivers die gekeurd zijn door Microsoft. Houdt niets bijzonder in verder.

• Chalk
Ok, ik heb een driver gevonden op die site: laptopvideo2go.com
Deze: http://www.laptopvideo2go...0&gopid=55267&#entry55267

Maar wat mij even niet duidelijk is, moet ik op deze driver nog zelf aanpassen voor mijn kaart met die modded INF?

Trouwens, al bedankt voor alle hulp tot noe toe! Ik heb al heel wat geleerd over drivers :P :)

• Avalaxy
Saiyan Extreme schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 11:53:
Ok, ik heb een driver gevonden op die site: laptopvideo2go.com
Deze: http://www.laptopvideo2go...0&gopid=55267&#entry55267

Maar wat mij even niet duidelijk is, moet ik op deze driver nog zelf aanpassen voor mijn kaart met die modded INF?

Trouwens, al bedankt voor alle hulp tot noe toe! Ik heb al heel wat geleerd over drivers :P :)
Waarom niet deze?
Als je de modded .inf download en bekijkt zie je dit staan:

code:
1
NVIDIA_G72.DEV_01D7.1  = "NVIDIA GeForce Go 7300"

Dit zou dus moeten werken.

• Chalk
leonpwner1 schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 12:10:
[...]

Waarom niet deze?
Als je de modded .inf download en bekijkt zie je dit staan:

code:
1
NVIDIA_G72.DEV_01D7.1  = "NVIDIA GeForce Go 7300"

Dit zou dus moeten werken.
Het is gelukt! Mijn prestaties zijn volgens Vista ook vooruit gegaan!
Nu in de prestatie-index: een 3.9 en een 3.1. Dat is toch een verbetering tegenover een 1.9 en een 1.0 :P

Mag ik iedereen hartelijk bedanken voor hun hulp? _/-\o_ :D

[ Voor 36% gewijzigd door Chalk op 30-08-2007 14:48 ]

Pagina: 1