Toon posts:

Vraagje Betr. Mobo, Voeding Upgraden voor een XFX8800 Ultra

Pagina: 1
Acties:
  • 22 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb laatst als stage vergoeding een XFX8800 Ultra gehad, en ik kwam er achter dat de kaart zelf in de knoop kwam te zitten met de sata connectors, en dat de kaart dus niet past op mijn huidige mobo. Nou wou ik al enige tijd gaan upgraden, in ieder geval mn mobo, voeding, en cpu

Specs:
mobo: DFI Lanparty nf4
cpu: Amd 64 4600+ x2
gpu: Nvidia 7800gtx
Voeding: cooler master (450 watt)
hdd's: 4 x 500gig sata2

Ik wil amd blijven gebruiken dus de cpu weet ik al (amd 64 6000+ x2) maar ik weet niet wat een goed betrouwbaar moederbordje is, iig 1 waar die 8800 vrijbaan heeft en niks in de weg zit, even als mn voeding die ergens rond de 700 watt moet zijn (zonder verlichting). Qua kosten maakt het btw weinig uit.

En mijn 2e vraag is, als ik alles geüpgrade heb en alles zit weer in elkaar. Moet ik dan opnieuw vista instaleren? of kan ik gewoon door gaan zonder reinstall van vista?

Hoop dat dit genoeg info is, zo niet let me know :)

• rafler
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10:42
1e: Lees reviews zoek op google en je weet het andwoord je moet je eigen keuzens maken.

2e: Ja je moet een nieuwe installatie maken, je hardware veranderd helemaal.Of je wil door werken met allerlij raare fouten en blauwe schermen :9

• ProVine
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09-02 20:06
bij vervanging van een mobo moet je altijd je os opnieuw installeren, zeker als je je CPU/ MOBO vervangt
wss moet je ook je geheugen vervangen. voor AM2 heb je ddr2 nodig. tenzij je dat al hebt...

Verwijderd

Topicstarter
rafler schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 15:13:
1e: Lees reviews zoek op google en je weet het andwoord je moet je eigen keuzens maken.

2e: Ja je moet een nieuwe installatie maken, je hardware veranderd helemaal.Of je wil door werken met allerlij raare fouten en blauwe schermen :9
Oh oke damn, naja was bijna tegoed om waar te wezen @ vista :P

En over het uitzoeken, oke zal ik doen. maar dacht dat er misschien een goeie setup was ofzo die iemand me kon vertellen.

Verwijderd

Topicstarter
ProVine schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 15:14:
bij vervanging van een mobo moet je altijd je os opnieuw installeren, zeker als je je CPU/ MOBO vervangt
wss moet je ook je geheugen vervangen. voor AM2 heb je ddr2 nodig. tenzij je dat al hebt...
Oh crap idd, ik heb ddr2, vergeten bij de pecs te zetten :/

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06:17
Hier op Ars Technica staat een turorial hoe je je moederbord kunt wisselen zonder een herinstallatie: http://episteme.arstechni...77909774/m/1400925745/p/1 .

Kern van de truc is de moederbord- en andere drivers te deinstalleren voordat je wisselt. De truc wordt getuige reacties in de draad o.a. met succes gebruikt bij fabrikanten.

• rafler
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10:42
EricJH schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 15:18:
Hier op Ars Technica staat een turorial hoe je je moederbord kunt wisselen zonder een herinstallatie: http://episteme.arstechni...77909774/m/1400925745/p/1 .

Kern van de truc is de moederbord- en andere drivers te deinstalleren voordat je wisselt. De truc wordt getuige reacties in de draad o.a. met succes gebruikt bij fabrikanten.
Tja alles is mogelijk maar, ik zou het never doen. Niet is beter dan een frisse installatie :+

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:55

mvds

Totally awesome!

Bij de 8800Ultra is een 3Ghz CPU toch wel het minste wat je moet hebben om het beste uit die kaart te kunnen halen. Ik zou zelfs van AMD afstappen als ik jou was. Een Core 2 Duo is toch wel (op dit moment) de beste keus. Alleen als het budget het niet toelaat dan zou ik naar AMD kijken, maar dan nog zou ik de snelste AMD nemen die te koop is. Anders is het gewoon zonde van die kaart! (Ik wil mijn GTX wel ruilen tegen jouw Ultra hoor ;))

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:32

Thandor

SilverStreak

Verwijderd schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 15:16:
[...]
En over het uitzoeken, oke zal ik doen. maar dacht dat er misschien een goeie setup was ofzo die iemand me kon vertellen.
Het is inderdaad de bedoeling dat men dit soort zaken even zelf op zoekt. Dat kan prima, er is enorm veel informatie op het internet te vinden :).

Wellicht kun je ook even naar CSL Beleid#welke kijken :).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.