Acer 5023WLMi wordt te warm.

Pagina: 1
Acties:

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-01 16:07
Ik zit nu al een tijdje met dit probleem en ik dacht dat ik het maar eens bij de tweakers zou gaan voorleggen. Ik heb al een tijdje een laptop; de acer 5023WLMi. Toen ik hem aanschafte bleek er weinig mis te zijn met de temperaturen - totdat ik er achter kwam dat hij de hele tijd op energiebesparende modus had lopen draaien (800Mhz). Nu draait hij dus gewoon op normale snelheid (2Ghz), maar ik begin wat problemen te krijgen met de warmte dat van dat ding afkomt.

Idle schommelt de temperatuur rond de 50 graden, en als ik aan het gamen ben (World of Warcraft vooral), wilt de temperatuur nog weleens stijgen tot de 72 graden. Niet alleen krijg ik er ontzettend hete handen van :P, het lijkt me ook niet echt de bedoeling dat m'n laptop zo heet wordt. Ik heb trouwens het grote acer topic al doorgelezen en daar werd verteld dat je de laptop kan undervolten, die 72 graden is dus inclusief undervolten en hij zou richting de 80 gaan als ik dit niet gedaan zou hebben.

Nu vraag ik me dus af, is het nou normaal dat mijn laptop zo heet wordt? Zo nee, is dit een Acer kwaaltje of kan er iets anders aan de hand zijn?

PS: Ik weet het niet 100% zeker maar de fan in dat ding lijkt me niet echt hard te draaien, weet niet of hij wel voluit draait. Ook heb ik geen fabrikant software gevonden waarmee ik die snelheid kan aanpassen (speedfan o.a. werkte niet).

Bij voorbaat dank ;)

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Mijn buurjongen heeft/had (acer is hem volgens mij kwijt :| ) deze laptop ook en moet zeggen dat die temps nog wel prima zijn. Mn eigen Asus A6T welke ook een vergelijkbare game-laptop is komt op dezelfde temps al is die een generatie nieuwer. Zolang hij niet vanwege de hitte afslaat (zie ook eens het Acer Aspire 502x topic) zou ik me niet heel veel zorgen maken. Hij zou overigens pas wel 80 graden mogen worden onder full (echt 100%) load zonder undervolten. Anders vindt ik het wel weer warm.

[ Voor 15% gewijzigd door GENETX op 28-08-2007 14:58 ]

• Cozm0
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-04-2025

Cozm0

Unf!

Aan de onderkant zit de lucht intake van je cpu fan, bij mijn acer zat daar aan de binnenkant een zwarte sticker overheen geplakt. Verwijderen, vrije airflow, en het scheelde mij 15 graden op full load.

| Specs! | IRC is just multiplayer notepad | }:O |