Ik heb al gelezen dat velen met een P35-DS3/4/(R) problemen hebben met het installeren van het geluid. Zo ook ik. Ik heb van alles al geprobeert. De drivers van de CD geinstalleerd, drives van de realtek site gedownload, UAA drivers geinstalleerd, maar het wilde allemaal niet baten... Mijn vraag is dus of iemand het inmiddels opgelost heeft? Ik gebruik windows XP SP2 x32.
Heb je al geprobeerd je nieuwste bios versie te downloaden en vervolgens te flashen?... Als het al een bekend probleem is, zal Gigabyte er wellicht al iets aan hebben gedaan.
P35C-DS3R rev1.1 hier, meest recente driver gedownload voor Vista64NLHome inclusief die van Microsoft en het werkt uitstekend.
"Peace cannot be kept by force. It can only be achieved by understanding."
Verwijderd
Een keer gehad, toen nieuwe drivers gedownload en het was opgelost.
Ook erop letten dat je een menuutje krijgt als je je speakers opnieuw inplugt.
Bijvoorbeeld als je ze switched van een andere pc.
In dat menu moet je aanklikken welke speakers het zijn en je kan ze ook stuk voor stuk testen.
Ook erop letten dat je een menuutje krijgt als je je speakers opnieuw inplugt.
Bijvoorbeeld als je ze switched van een andere pc.
In dat menu moet je aanklikken welke speakers het zijn en je kan ze ook stuk voor stuk testen.
Ik heb de P35-DS3R, en ik heb inderdaad ook die problemen. De bijgeleverde drivercd installeert volgens mij de verkeerde versie, en ik dacht dat een van de 2 drivers handmatig moest installeren (dus gewoon op de cd de .exe vinden en runnen). De realtek driver kon je geloof ik wel normaal installeren.
Het is mij na veel proberen gelukt (ik had beide sounddrivers gedownload), maar ik krijg nu wel elke keer bij het opstarten een "Nieuwe hardware gevonden" scherm. Opzich wel irritant, maar ik kan er voorlopig nog wel mee leven.
Het is mij na veel proberen gelukt (ik had beide sounddrivers gedownload), maar ik krijg nu wel elke keer bij het opstarten een "Nieuwe hardware gevonden" scherm. Opzich wel irritant, maar ik kan er voorlopig nog wel mee leven.
Het volgende gedaan:
Alle drivers verwijderd, azalia codec in de bios uitgezet, UAA geinstalleerd en daarna de HD sound drivers en toen azalia weer enabled. Had geen zin... Speakers in en uit pluggen heeft ook geen zin. Bios updaten heeft ook geen nu imo, aangezien ik F4 heb en F5 heeft alleen verbeterde PS2 ondersteuning. Correct me if I'm wrong.
Alle drivers verwijderd, azalia codec in de bios uitgezet, UAA geinstalleerd en daarna de HD sound drivers en toen azalia weer enabled. Had geen zin... Speakers in en uit pluggen heeft ook geen zin. Bios updaten heeft ook geen nu imo, aangezien ik F4 heb en F5 heeft alleen verbeterde PS2 ondersteuning. Correct me if I'm wrong.
Kijk sowieso voor de zekerheid even op het moederbord zelf welke audiochip er is gebruikt. Dan weet je zeker dat je de juiste driver pakt. Het waarschijnlijk ergens links op het moederbord en ziet er ongeveer zo uit (het typenummer ALCXXX is bij jou dus anders
:
[ Voor 8% gewijzigd door Haan op 28-08-2007 23:19 ]
Kater? Eerst water, de rest komt later
Ik kan niets vergelijkbaars vinden... Links onderaan zit wel zo'n chip, maar daar staat ITE op. Voor de rest zie ik niets?
Edit: Just to be sure AC'97 drivers geinstalleerd, maar dat mocht niet baten.
Edit: Just to be sure AC'97 drivers geinstalleerd, maar dat mocht niet baten.
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2007 00:50 ]
Opgelost! Dankzij deze briljante post van erikdeperik:
heb het op de volgende manier gedaan.
je moet de standaart drivers er eerst uithalen!
deze kun je niet zomaar uitschakelen,dit doe je door de standaart geluidsdrivers die bij app.beheer staan ,vervangen door andere maakt niet uit audio drivers (niet kiezen ,ik bepaal zelf..../compatible hardware uivinken en wilekeurig eentje kiezen)>
reboot>
en dan de foute geluids drivers deïnstaleren(instalatie ongedaan maken)>
reboot>
als je nu bij "app. beheer" kijkt zie je onder systeem apparaten een pci ding met een geel teken.
deze ga je instaleren "software automagisch instaleren">
reboot>
nu ziet hij je audio,maar ga je hem met je wdm 171.exe of je gigabyte cd audio exe instaleren>
nu heb je geluid als het goed is
dit heeft bij mij 2 keer gewerkt zo.
ben benieuwd
ik heb trouwens de ds3p
ik heb de DS3 ook en ik had het zelfde probleem met de audio, wat er met mij was is dat er op de cd 2 drivers stonden maar 1 daar van was alleen voor windows xp SP1 !? vraag me niet waarom maar dat was de rede dat ik geen geluid had.
toen heb ik alle drivers verwijderd en alleen de realtek driver geïnstalleerd en toen werkte hij perfect..
toen heb ik alle drivers verwijderd en alleen de realtek driver geïnstalleerd en toen werkte hij perfect..
heel raar, maar het knopje software bijwerken, werkt het niet. Terwijl het wel bij andere apparaten werktVerwijderd schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 01:38:
Opgelost! Dankzij deze briljante post van erikdeperik:
[...]
Echt niemand? Zelfs een volledige format heeft niets uitgehaald
Al een keer de stekkers van je speakers er opnieuw ingedaan op je mobo?
De drivers zullen je dan vragen wat je hebt aangesloten op de line-out.
Had ik gisteren ook, en daarna werkte het.
De drivers zullen je dan vragen wat je hebt aangesloten op de line-out.
Had ik gisteren ook, en daarna werkte het.
Pagina: 1