Toon posts:

port forward probleem met Siemens SX762

Pagina: 1
Acties:
  • 285 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik heb op dit moment de Siemens SX762 (met abel adsl+telefonie). Ik probeer een web / sftp server achter deze router werkende te krijgen. Als ik de NAT correct instel in de modem lijkt de modem de juiste poorten open te zetten. Het probleem is dat de modem vertikt de poorten daadwerkelijk te forwarden. Ik kan dus van buiten af niet op mijn server komen, geforwarde SSH verbinding gaat bijvoorbeeld naar mijn modem en niet naar mijn server.

Heeft iemand hetzelfde probleem en/of oplossing?

Als iemand wel een werkende webserver achter deze modem heeft zou ik graag willen weten welke instellingen worden gebruikt (voor de firewall en de NAT) in het geval dat ik zelf toch iets dom doe.

thanks!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

lier

MikroTik nerd

Op pagina 66 van de handleiding staat beschreven hoe je poorten kan forwarden.
Heb je deze handleiding gevolgd ?
Welke instellingen heb je gedaan ?
Hoe test je ?

Ten aanzien van de SSH: waarschijnlijk luistert je modem al naar deze poort en zal je een andere poort moeten kiezen om naar je SSH server open te zetten.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de handleiding gevolgd, die redelijk straight forward is, het is ook niet de eerste modem/router die ik ingesteld heb (wel de meest irritante).
Als ik een poortscan doe zie ik dat de poorten open staan (of in iedergeval niet meer in stealth mode).

Aanspreken van mijn webserver ftp/sftp server van buiten af (extern ip adres) gaat niet. Binnen het netwerk kan ik de server zonder probleem aanspreken dus die draait goed.

Ik heb geprobeerd de SSH via een andere poort te laten lopen in de NAT instellingen. De poort gaat open maar wordt niet geforward naar mijn server. Verder heb ik geprobeerd de firewall helemaal uit te zetten wat ook niet hielp.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2007 14:16 ]

• lier
  • Nu online

lier

MikroTik nerd

Kan je eens een screenshot tonen met de settings ?
Kan je ook via een extern IP een telnet naar deze machine doen op poort 80 (en daarvan de resultaten hier tonen) ?
Weet je zeker dat de webserver geen connecties blokkert op basis van intern/extern ?

Verwijderd

Topicstarter
Je brengt me op het idee om een keertje daadwerkelijk van een externe locatie te testen. Wat dus wel werkt. Met andere woorden de router doet toch zijn werk... ik moet nu inlezen op dingen als split DNS.

Thanks

• Wilco
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-12-2025
Hoi Dakkon,

Ben jij hier nog uitgekomen? Ik zit namelijk met hetzelfde probleem.
Vanaf extern kom ik bij mijn websites op m'n thuis server (dus via portforwarding).
Maar vanuit m'n interne netwerk niet.

• lier
  • Nu online

lier

MikroTik nerd

Wilco schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 19:32:
Hoi Dakkon,

Ben jij hier nog uitgekomen? Ik zit namelijk met hetzelfde probleem.
Vanaf extern kom ik bij mijn websites op m'n thuis server (dus via portforwarding).
Maar vanuit m'n interne netwerk niet.
Beetje jammer om op zo'n oud topic te reageren, terwijl jouw probleem erg vaak besproken is.

Twee oplossingen:

- NAT Loopback ondersteuning van de router
- Eigen DNS draaien (die je server resolvt op het interne IP adres)

• Wilco
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-12-2025
lier schreef op woensdag 21 november 2007 @ 08:50:
[...]

Beetje jammer om op zo'n oud topic te reageren, terwijl jouw probleem erg vaak besproken is.

Twee oplossingen:

- NAT Loopback ondersteuning van de router
- Eigen DNS draaien (die je server resolvt op het interne IP adres)
ok, ik wist niet dat reageren op een oud topic jammer was. Excuus daarvoor.

Zoeken op "nat loopback sx762" levert niks op, dus blijft mijn vraag in dit topic over de SX762 nog steeds of hij dat ondersteund.

De tweede oplossing klinkt wel interessant, ik ga daar dan maar achteraan.

Bedankt!
Pagina: 1