2 pc's op 1 speakersetje

Pagina: 1
Acties:

• Haranaka
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Ik heb hier 2 pc's naast elkaar staan en het zou leuk zijn dat als ze beide aangesloten kunnen worden op hetzelfde speaker setje, dmv een splittertje. Maar ik vraag me af of de geluidskaarten niet beginnen te flippen als ze in 1 keer signale binnenkrijgen op de line-out.
Ik ben niet van plan om 2 verschillende radiozenders aan te zetten maar meer om bv een geluidssignaal te krijgen als op de 2e pc een mailtje binnenkomt. Of als de 1e pc uit staat dat de 2e dan ook gewoon een internetradio op kan zetten. Beetje zonde van de stroom om pc1 aan te zetten als radio :-P

Ik kan wel een cheap speakersetje kopen voor de geluidjes bij de email maar daar wil ik toch liever niet internet radio/mp3 over luisteren :-P Das weer een beetje zonde van mijn goede speakerset die ik al heb.

Iemand een suggestie?

...

• Yoozer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-01 22:02

Yoozer

minimoog

Een mixer doet precies wat je zoekt, en een PC gaat niet flippen van signalen die op de line-out komen te staan - immers, de naam zegt het al, "line out".

[ Voor 15% gewijzigd door Yoozer op 28-08-2007 13:26 ]

teveel zooi, te weinig tijd

• Misluct
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 08-05-2023
Je kunt ook van de ene pc de Line out pakken en die aansluiten op de line in van je andere pc

Verwijderd

Een splittertje gaat prima werken.

• Florinsz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06-01 11:08
en ik denk dat het met een splittertje ook gewoon zal lukken hoor :>

edit: spuit11 :(

[ Voor 12% gewijzigd door Florinsz op 28-08-2007 13:27 ]

• Haranaka
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Misluct schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 13:25:
Je kunt ook van de ene pc de Line out pakken en die aansluiten op de line in van je andere pc
Maar dan moet pc1 altijd aanstaan als pc2 geluid wil hebben toch?

Iedereen thanks voor de reacties, ik ga morgen wel ff een splittertje kopen :-)

...

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
een simpel splittertje gaat niet werken... zo kan je wel 1 output aan meerdere outputs hangen, maar nooit meerdere inputs aan 1 output.
Wat je daarvoor nodig hebt is op zijn minst een schakelingetje dat ervoor zorgt dat de signalen niet "de verkeerde kan opgaan", maar ideaal is in elk geval een simpel mengpaneeltje (mixertje zoals hierboven beschreven) dan heb je ook inees voor elk kanaal ene volumeregeling :)
Overigens is deze vraag écht al 100 keer of meer beantwoord geweets op GoT, dus gebruik ook even de search voor je post aub ;)

[ Voor 56% gewijzigd door the_stickie op 28-08-2007 13:34 ]

• Misluct
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 08-05-2023
Haranaka schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 13:28:
[...]

Maar dan moet pc1 altijd aanstaan als pc2 geluid wil hebben toch?

Iedereen thanks voor de reacties, ik ga morgen wel ff een splittertje kopen :-)
ja dat klopt.

• ChaosZ0ne
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 04-02 09:28
maak ik nu een grote denkfout dat 1+1=2? als pc1 op vol volume staat, en dan komt er bij pc2 een email binnen, die het geluid ook op vol volume heeft staan, krijgt het speakersetje dan niet teveel stroom?

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01-2025
ChaosZ0ne schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 00:36:
maak ik nu een grote denkfout dat 1+1=2? als pc1 op vol volume staat, en dan komt er bij pc2 een email binnen, die het geluid ook op vol volume heeft staan, krijgt het speakersetje dan niet teveel stroom?
Daar heeft het niet mee te maken, maar het gaat niet lukken iig op die manier. Simpelste oplossing is een mixer idd (gewoon goedkoop ding).

2versterkers aansluiten op een speaker(set) werkt ook niet, dan blaas je 1 of 2 versterkers op:D
Pagina: 1