Toon posts:

Wat te doen?

Pagina: 1
Acties:
  • 162 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
De volgende configuratie heb ik voor 2 maanden geleden gekocht:
PIII667 133mhz
Aopen AX63pro Via pc133
Dimm 196mb 133mhz
ASUS Geforce V6800 DDR
Soundblaster pci 1024 live
Plextor brander 8*4*32 en overige prut zoals netwerkkaartjes, cdrom enzovoort

Nu bleek de configuratie instabiel . In plaats van Aopen AX63 is er Aopen AX64 Via pc133a ingezet. Deze bleek ook niet stabiel genoeg te draaien. Vervolgens is er een ASUS via 133 moederbord ingezet. Ook deze bleek niet stabiel genoeg te zijn. Toen is er overgegaan op een Super Micro P3scd 133 moederbord met een 820i chipset ipv via.
Dat heeft het een tijdje uitgehouden totdat mijn computer telkens, zonder aantoonbare redenen afsloeg. In mijn vakantie is computer diverse malen terug geweest naar de dealer, want de ene keer wilde hij totaal niet meer opstarten, andere keer deed het geluid het niet en nog meer ellende. Nu heb ik hem eindelijk terug, weer met een nieuw moederbord: aopen AX34pro. Nu geeft mijn computer alweer problemen: fatale fouten tijdens opstarten, gebruik muis, starten van spellen en spelen van geluid (wat het trouwens ook niet meer goed doet), oa. VXD fatale fouten.

Ik ben die computer dus beetje zat...

Nu staan er naar mijn idee 2 mogelijkheden open:
1. verder gaan met deze en voor de 10e keer terugbrengen in de hoop dat ze eindelijk de hardwareproblemen zullen oplossen (waarschijnlijk geen echte oplossing, daar ze zelf er al denk ik een 2 manweken aan testtijd in hebben gestopt), want zelf weet ik geen oplossing meer;
2. voorstel doen om deze computer in te ruilen en een nieuwe configuratie op te zetten.

De die hard tweakers onder u zullen misschien voor optie 1 kiezen, alleen al voor de uitdaging misschien, maar mijn voorkeur gaat uit naar 2 omdat ik nogal veel gebruik maak van mijn computer zodat ik hem eigenlijk niet veel kan missen.

Dus... is de huidige configuratie nou zo slecht dat mijn computer nu al maanden problemen geeft? (lijkt me namelijk niet) zijn hier op hardwareconfiguratiegebied oplossingen voor? en als ik voor nieuwe configuratie moet gaan... wat moet het dan worden? Duidelijk moge zijn dat ik dan zonder enige twijfel een stabiel systeem wil hebben.

Alvast bedankt :)

• Dr_Frickin_Evil
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:40
Eerlijk gezegd heb ik er niet zoveel verstand van, maar ik zou ns naar de videokaart gaan kijken. Daar heb ik minder goeie verhalen over gehoord namelijk.

• Pino64
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23-08 13:33
Het ligt waarschijnlijk aan de voeding. Als deze ook maar iets hapert is je systeem instabiel!
Conclusie:
Nieuwe kast, daarin alleen het mainboard en de HD, CD rom, en diskette. Langzaam opbouwen en kijken wanneer hij instabiel wordt, als hij dat nog wordt bij een nieuwe kast.

Groeten,
Erik

• boekenbon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 30-08-2023
Heb je al eens nieuw geheugen geprobeerd? Heb ooit eens problemen gehad met een 'foute' 128mb 100mhz RAM. Kreeg ook continu fatale VXD foutmeldingen, problemen met opstarten en Explorer-foutmeldingen. Na het vervangen van het geheugen waren alle problemen opgelost.

Verwijderd

Na dit allemaal te lezen kan ik niet anders dan het met boekenbon eens te zijn.

Een vxd - fout verwacht ik niet snel met een foutieve GeForce, gewoon qua 'common sense' (kan niet op het n(N?)ederlandse woord komen)
Ook omdat het al op verschillende mobo's is geprobeerd.

Pino64 heeft wel een goed punt om het effe met zo min mogelijk kaarten te booten. Hoef je ook niet _weer_ voor weg ...

En als dat het dan allemaal niet is blijft het geheugen over ...
Misschien komt het ook omdat het 196MB en daarmee geen veelfout van 64 (????), ook al denk ik dat _die_ kans erg klein is ...

Succes,

Deviant

Verwijderd

Ben je gek of zo dat ding is 2 mnd oud dat is een probleem voor de winkel waar je hem gekocht hebt (lekkere zaak als ze je computer al div keren hebben opengechroeft en het probleem nog niet hebben opgelost :().
Mijn advies is vraag je geld terug en koop hem bij een goeie zak :)

Mzzl,

:)

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

als ik jou was zou ik beginnen door een nieuwe leverancier te zoeken. lever die pc in en vraag je geld terug.
als ze na al die moeite het probleem nog steeds niet kunnen vinden hebben ze blijkbaar niet veel technische kennis in huis. want nadat jouw moederbord 1 of 2 vervangen was hadden ze bij die zaak al moeten begrijpen dat daar het probleem niet in zat.

het enige alternatief is naar mijn idee om zoveel mogelijk onderdelen te ruilen voor een andere examplaar. begin dan met het geheugen en de harddisk. hou het moederbord maar aangezien dat al zo vaak vervangen is. neem ook een andere voeding (liefst zwaarder als je nu minder dan 300w hebt).

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

oeps. twee keer posten was niet nodig :)

Verwijderd

Sorry ZAAK :)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties,

Net gister van vakantie terugzijnde was het dus ff flink balen... toen ik mijn verstand weer terugkreeg :) (nadat ik dit gepost had)heb ik uiteindelijk net zoals deviant aangeeft met zo min mogelijk kaarten gereboot. Na aantal keer proberen bleek mijn geluidskaart voor alle problemen te zorgen. Aangezien alle onderdelen in mijn systeem reeds meer dan 1x vervangen zijn (op cd-rom station en zo na) lijkt het me niet een fout van de creative soundblaster zelf te zijn, maar een hardwareconflict met denk ik het aopenAX34pro moederbord. Iemand daar enige ervaring mee? Zou het kunnen liggen aan het het geluidsspeakertje (je weet wel... degene die piep roept zodra computer opstart)welke op het moederbord zit, of kan dat het totaal niet zijn? Ook gaf computer aan dat meerdere wav-"spelers" tegelijk bezig waren, waardoor hij geen geluid produceerde.(??)
Enig idee/ervaringen ermee?

Verwijderd

Ik heb zelf een aopen AX64 mobo met p3 700. in het begin ook veel prblemen gehad met instabliliteit. De methode die bij mij geholpen heeft :

Harde schijf(ven) formatteren.
Alleen je cpu, video, harddisks en cdrom in systeem stoppen

Windhoos installeren.
Nadat windows klaar is de AGP driver 4.03 van via installeren (NIKS ANDERS!!)

Dan geluidskaart erinstoppen en installeren (1 PCIslot openlaten tussen AGp en geluid)

Dan intern modem
Dan kabelmodem (3comkaart)

deze methode werkte bij mij perfect. Ik heb overigens wel een 300 watt voeding, sblive en geforce trekken nogal stroom

Soundcard problemen waren bij mij weg toen ik de liveware3 had geinstalleerd

suc6

Mart
Pagina: 1