Jaap.nl vs Funda.nl ik krijg het niet duidelijk!

Pagina: 1
Acties:
  • 245 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik begrijp heel goed dat funda het niet leuk vindt dat de informatie van hun door Jaap.nl 1 op 1 geript wordt.
Nu is het zo hoe krijgt Jaap het nu in helmelsnaam voor ekaar om alle huizen 1 op 1 te kopieren in zijn site.
Naar mijn mening heeft funda wel zijn database beveiligd dus deze koppeling kan Jaap.nl niet maken en alles zelf en alleen overtikken en knippen en plakken lijkt mij ook geen optie.
RSS wordt ook niet gebruikt!

Ik heb vele webcrawlers gezien om items van Ebay te bekijken gezien die kunnen niet zo hun werk doen om zo de nieuwste huizen eruit te filteren.

Ik heb met verschillende mensen contact gehad maar niemand weet hoe jaap.nl het precies doet.

Wie kan heir een beetje duidelijkheid in brengen hoe kan iemand zo compleet mogelijk de nieuwste aanwinsten rippen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:07

SeatRider

Hips don't lie

Waarom zou een webcrawler niet gewoon met een bepaalde tijdsinterval Funda kunnen bezoeken, de nieuwste huizen opvragen en die pagina's parsen? Overigens zou ik dan als Funda zijnde de layout iedere keer een beetje veranderen, zodat jaap.nl steeds de parser moet aanpassen :)

Misschien is jaap.nl wel een makelaarskantoor, aangesloten bij NVM, waardoor ze die gegevens dagelijks via het eigen netwerk digitaal ontvangen :).

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:25

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Staan op dit moment 2 woningen minder op Jaap dan op Funda bij mijn standaard zoekopdracht.

Áls ze het al crawlen dan vast met een interval. Maar het lijkt me sterk eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koetjeboe
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:26

Koetjeboe

Boe, zegt de koe

Ik weet hoe zoekallehuizen het ongeveer doet in ieder geval. Als de site niet 'meewerkt' dan wordt de html gewoon geparsed en de nuttige informatie eruit gehaald. Sommige huizenaanbieders werken mee, om nog meer exposure voor hun huizen te krijgen, en bieden xml feeds aan.

(Een site waar ik dingen voor doe soms werkt mee en bied een xml feed aan namelijk)

[ Voor 13% gewijzigd door Koetjeboe op 28-08-2007 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-03-2021
Men opene met PHP de pagina en parsed zelf de HTML en ript de informatie. Voeg die toe aan je eigen db en je bent klaar.

Dit topic hoort hier niet thuis overigens.

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Confusion
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-03-2024

Confusion

Fallen from grace

Het onderwerp van je topicstart is vlees noch vis.

Wie trösten wir uns, die Mörder aller Mörder?

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.