DVD ROM Driver werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• Harrie van Til
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15:09

Harrie van Til

Doe maar blauw

Topicstarter
Ik heb een probleempje, ik heb net mijn computer zelf samengesteld, probleem is dat mijn dvd rom driver het niet doet. Het gaat om de NEC 5170 DVD +/- Rewriter 18x (zwart) .
En ik heb het volgende moederbord: Asus M2A-VM/HDMI

Nu krijgt mijn dvd driver wel Power, maar als ik windows wil installeren pakt hij de cd niet. Dus ik denk dat de aansluiting met mijn moederbord verkeerd zit. Aan de NEC heb ik een FDD kabel gekoppeld, probleem is dat die kabel 34 gaatjes heeft en de NEC driver 38/40 puntjes heeft.
Ik heb hier niet zoveel verstand van , dus wat moet ik hiermee aan?

EV6 77kWh, Light, Gravity Blue MY2024

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

FDD kabel gaat niet werken nee, daar zal ook wel een twist in zitten?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:21

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Ja, een floppy kabel gebruiken om een DVD brander aan te sluiten gaat niet werken hè 8)7

Dus gewoon even ergens een 40 of liever nog 80 aderige (die heeft gewoon dezelfde stekker, maar betere ontstoring, waardoor je hogere snelheden haalt) kabel halen en gaan met die banaan. Als je de boel tenminste niet om zeep hebt geholpen met die floppy kabel :X

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-02 14:35

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Hehe, misschien slim om het geheel eens met een normale ATA-kabel aan te sluiten? ;) Lees de FAQ er eens op na, kun je waarschijnlijk nog veel interessante weetjes uit halen die je kunt gebruiken.
Daarnaast heet zo'n ding een drive, drivers installeer je voor je hardware. ;)

Tesla Model Y RWD (2024)

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-02 22:32
Het probleem en de oplossing is nu wel duidelijk denk ik.
Ik adviseer je om als je geen verstand hebt van computers in elkaar zetten dit de volgende keer te laten doen door de computerwinkel of een kennis die er verstand van hebt, aangezien de kans groot is dat je de boel sloopt. Mocht je toch zelf aan de slag willen gaan, lees dan eerst handleidingen op internet en de handleidingen die bij je apparatuur geleverd worden.