Micro ATX toren en normal/low profile graka

Pagina: 1
Acties:

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-02 21:16
Bij het samenstellen van een compact desktopje is mijn keuze gevallen op deze kast.

Nu vroeg ik mij af of ik hier een normale video kaart in kwijt kan.
Normaal gezien moet je voor micro atx kastjes sowieso aan de slag met low profile kaartjes dacht ik, maar hier betreft het een toren model dus helemaal zeker ben ik niet.

De kaart die ik er in zou willen proppen is een Sapphire Radeon 1950pro kaartje.

Via de zoek functie op GoT heb ik niet meteen een duidelijk antwoord gevonden in de vele micro atx topics.

Clowns to the left of me, Jokers to the right

• Bravo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10-02 10:48

Bravo

Second Best

Ik zie achterin een 12 cm fan zitten, dit is al meer dan de hoogte van full height slots (10 cm). Dus ga er maar van uit dat er een gewone 1950 Pro in past.
Of de temperaturen binnen de grenzen blijven is een ander verhaal in zo'n kleine kast

Ioniq 6 LR Lounge 20" @ Elli Pro
2700Wp SSW 30° @ SE2200 | 1720Wp SSW 5° @ HM-1500
Flickr | Canon 6D | 17-40mm f/4 + 50mm f/1.8 II + 70-200mm f/4 | 2x 430EX II | Sirui T005 + C10

• iceheart
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 00:38
toch is het niet zo moeilijk te vinden hoor. gewoon dimensies van de kast opzoeken, dimensies van fullheight kaartjes opzoeken en met wat gezond verstand vergelijken :)

ook SilenCiTt's methode is wel sneller ja ;)

temps zie ik met een 120mm outtake (wel degelijke fan aub, niet die meegeleverde rommel) van een 1950pro niet zo snel de pan uit wokken, afhankelijk van de CPU. als je er een prescott of X2 6000+ bij hebt en alle slots volhangt met raptors wellicht wel, maar dat zal wel niet het geval zijn. een c2d of lager niveau amd CPU zullen niet het minste probleem zijn.

nogmaals, koeling is handig, vergeet het niet. een paar tientjes aan goede fans is iets waar je langer lol van hebt dan van bijna welk ander onderdeel dan ook (inc. behuizing vaak) aangezien bijvoorbeeld de betere nexus fans zo ongeveer forever mee lijken te gaan.

maargoed. het past dus ;)

• Kapoen
iceheart schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 12:38:
toch is het niet zo moeilijk te vinden hoor. gewoon dimensies van de kast opzoeken, dimensies van fullheight kaartjes opzoeken en met wat gezond verstand vergelijken :)
Inderdaad niet zo moeilijk, maar ik ben een twijfelaar en een prutser, de ideale combinatie om fouten te maken ;)

Bedankt voor het advies in verband met de koeling, ik zal hier zeker aandacht aan schenken :)

Ik ben niet van plan om het kastje tjokvol hardware te steken, er komt 1 harde schijf in, een DVD lezer/brander, 1 graka en misschien nog een geluidskaart. Qua CPU dacht ik aan een X2 5200+

[ Voor 16% gewijzigd door Kapoen op 28-08-2007 14:16 ]

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:04
Ik heb hier een HD 2900XT in een broodtrommel (Silverstone SG01e) zitten dus 't formaat van het mobo hoort op zich niet uit te maken. Temps is met een goeie airflow en koeler ook heel wat aan te doen, het enige dat je echt in de gaten moet houden is de lengte van je kaart. Het gebeurd nog wel dat er een harde schijf uit steekt...

Verwijderd

Prentjes kijken is blijkbaar moeilijk.

Ik heb dezelfde case en daar past perfect gelijk welke oversized graphics card in.

Qua lengte, zie hier:
Afbeeldingslocatie: http://www.antec.com/images/400/NSK3400_open.jpg

'voor' de kaart bevindt zich dus niets, dus tot aan het front is er plaats voor gpu's. Dus ze mogen nog een goed stuk langer zijn dan het moederbord zelf. En het levert verder ook geen problemen op om 'te werken' in de case, want daar is gewoon niets. Dus geen gezeur met harddisks die er achteraf moeilijk terug uit willen door alle kabels/insteekkaartjes...

Qua breedte is ze vrij breed en zowieso breder dan de standaard mATX casejes en net zo breed als bvb een sonata of dergelijke. Kijk ook gewoon naar het front. De breedte van een optische drive plus ongeveer nog twee centimeter links en rechts. Gewoon standaard dus.

Die case is echt het beste wat ik voor m'n pc heb kunnen kopen, ooit. Goede voeding, prima design. (de computeronderdelen zelf bevinden zich in een soort 'ruim' onderin, de bovenste zone is helemaal afgesloten door een plaat met een opening om kabels door te trekken.) De harde schijf zit bij mij onder de optische drive in de bovenste zone, geen enkel probleem qua warmte (niet meer dan 40 graden ieg)

De bijgeleverde fans zijn meer dan goed genoeg, waar iemand het vandaan haalt om die brol te noemen weet ik ook niet. Gewoon omdat het bijgeleverd is en er geen nerdy tweakernaampje opstaat maakt ze slecht? Zet ze gewoon op laagste stand en je hoort er niets meer van. Doordat alles vrij compact is, en de grafische kaart dus net aan de outtake fan zit, evenals de cpu socket kan je alles perfect koelen door de warmte via de outtake uit de case te zuigen. Mijn gpu is een 7600gt passief gekoeld. Het grote koper blok ligt dus net aan de outtake fan. Ik denk erover om gewoon een grote sink op m'n cpu te zetten en deze ook 'passief' (dus met de outtake fan) te koelen.

Nu heb ik wel een zalman fan gekocht voor achterin (9 euro) omdat je die gewoon op het moederbord kan pluggen en deze werkt dan mee met de standaard qfan profielen op het moederbord. Verder gewoon prima case dus, zoals ik altijd al heb mogen verwachten van antec. Nooit een ontchoogeling, altijd standaard goede kwaliteit en veel gebruiksgemak. Zeker voor gaan dus. (en ze ziet er heel mooi uit met een sober alu front en het blauwe ledje)

• Kapoen
Verwijderd schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 17:56:
Prentjes kijken is blijkbaar moeilijk.
Zoals ik al zei: ik ben een twijfelaar. 't is de eerste keer dat ik zo'n mini kast ga aanschaffen. Tot nu toe heb ik alleen maar gewone torens aangekocht om mijn systemen te bouwen.

Bedankt voor de andere informatie over deze kast, nu weet ik zeker dat het een goede keuze is.

Pagina: 1