[2003] Terminal Server inlogprobleem

Pagina: 1
Acties:

• Robert89
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 06-02 10:53
Ik heb hier nu net een Terminal Server draaien, ik loop alleen tegen een probleem aan: Wanneer een gebruiker inlogt op de terminal server, en een andere gebruikers logt ook in op de terminal server met dezelfde gegevens, dan wordt de eerste gebruiker eruitgeknikkerd en kan de tweede gebruiker gebruik maken van deze account.

Dit is niet de bedoeling, Wanneer een gebruiker in probeert te loggen op de terminal met een account die al ingelogd is moet deze gewoon een fout geven dat er al iemand is ingelogd. Ik kan me niet voorstellen dat hier geen oplossing is, maar het probleem is zo lastig uit te leggen dat ik er weinig mee kan vinden met google/GoT search. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!

Thanks,

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-02 15:49

mutsje

Certified Prutser

* mutsje verwijderd dit maar ff :+

[ Voor 93% gewijzigd door mutsje op 28-08-2007 12:57 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Je logged waarschijnlijk in met de '/console' switch?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Is misschien afgedwongen met een policy dat users maar 1 sessie mogen hebben?
En reconnect from original client only-setting zou ook nog wel kunnen helpen denk ik :P

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Robert89
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 06-02 10:53
sanfranjake schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 12:46:
Is misschien afgedwongen met een policy dat users maar 1 sessie mogen hebben?
En reconnect from original client only-setting zou ook nog wel kunnen helpen denk ik :P
Thanks voor de reactie, het klopt wel dat users maar 1 sessie mogen hebben. Deze policy is ook ingeschakeld maar het is sowieso niet de bedoeling dat er meerdere tegelijk op dezelfde account gaan werken. Wanneer iemand probeert in te loggen op een account waar al een andere persoon mee is in gelogd dan moet er eigenlijk gewoon een foutmelding komen die zegt dat er al iemand is ingelogd met die gebruikersnaam/wachtwoord.

Reconnect from original client only werkt -zoals de naam al zegt- helaas alleen bij het reconnecten. Open sessies kunnen nog steeds verbroken worden... Iemand nog een andere suggestie?

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:29

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Robert89 schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 13:29:
[...]
Thanks voor de reactie, het klopt wel dat users maar 1 sessie mogen hebben. Deze policy is ook ingeschakeld maar het is sowieso niet de bedoeling dat er meerdere tegelijk op dezelfde account gaan werken.

Iemand nog een andere suggestie?
Ja, paswoorden van accounts resetten en via beleid afdwingen dat users niet hun wachtwoorden afgeven aan anderen.

Je hele probleem wordt imho veroorzaakt door medewerkers die lukraak "willekeurige" accounts gebruiken. Wat er gebeurd (receonnecten naar een sessie) is nl. precies de bedoeling en by design.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Precies.
Je probeert een technische oplossing te vinden voor een Human Error ;)
De oplossing is dus niet allerlei truken verzinnen, maar je users larten beter opvoeden.

Bot gesteld zou je zelfs kunnen zeggen dat het niet jouw probleem is, maar dat van de User zelf die zich niet aan de bedrijfsregels houdt, en dat zijn incident gemeld wordt aan zijn manager als een security breach.
Login accounts zijn persoonlijk, en mogen niet gedeeld worden.

[ Voor 8% gewijzigd door alt-92 op 29-08-2007 23:29 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1