Ik zit hier al een paar uur op te turen maar krijg het niet plat.
Ik krijg de tweede toewijzing wel als string maar niet als formule in de cel. Het zal wel simpel zijn maar ik zie het niet.
Beginnen met de "+ïf" levert een string op die bij F2 + Enter evalueert tot functie. Dit moet onmiddellijk als functie worden ge-intepreteerd.
Geen plus direct beginnen de "if", levert een string op die alleen als ik F2 edit en er een + voor zet evalueert tot een functie.
Beginnen met een = levert een Run-time error 1004: Application defined or Object defined error op.
Waar gaan mijn twee hersencellen de fout in?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
| 'A3 = 3
'A4 = 4
Function funcWaaromGaatDitFout()
' Doet het wel (alleen als met "=" begonnen wordt)
' B3:A3/A4
' ------------------------------------------------------
Range("B3").Select
Selection.Value = "=" + Selection.Offset(0, -1).Address & _
"/" & _
Selection.Offset(1, -1).Address
' Doet het niet (met een '=' zoals boven: error 1004.
' B4:if(A4>A3;0;1)
' -------------------------------------------------------
Range("B4").Select
Selection.Value = "+" & "if(" + Selection.Offset(0, -1).Address & _
">" & _
Selection.Offset(-1, -1).Address & _
";0;1)"
End Function |
Ik krijg de tweede toewijzing wel als string maar niet als formule in de cel. Het zal wel simpel zijn maar ik zie het niet.
Beginnen met de "+ïf" levert een string op die bij F2 + Enter evalueert tot functie. Dit moet onmiddellijk als functie worden ge-intepreteerd.
Geen plus direct beginnen de "if", levert een string op die alleen als ik F2 edit en er een + voor zet evalueert tot een functie.
Beginnen met een = levert een Run-time error 1004: Application defined or Object defined error op.
Waar gaan mijn twee hersencellen de fout in?
Niet quoten, zorgvuldige reacties volgens de regels worden zo weggewerkt: *knip*, reactie op geknipte reactie.