Toon posts:

Dell-->voeding weinig watt?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De specificaties van de Dell Vostro 400, zijn goed genoeg voor mij. Echter de voeding is zo weinig(300watt) Nu loop ik alle systemen een beetje na, en het valt me op dat alle dells zo weinig watt als voeding hebben.

Is 300 watt wel voldoende voor een C2D 6750 + een 8600GTS? Ik bedoel, lijkt me toch ook weer niet dat Dell het zich kan permiteren om systemen af te leveren die haperen...?

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:30

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Moet je je bij Dell geen zorgen om maken. Buiten het feit dat jij je blijkbaar blind staart op wattage (en een A merk voeding kan je absoluut niet 1 op 1 vergelijken met een B merk voeding als het om wattage gaat) zal Dell nooit een pc leveren met een voeding die het niet trekt. Dell staat er ook bekend om om relatief "kleine" voedingen te leveren bij hun systemen. Niks mis mee :)

Verwijderd

Topicstarter
dankje. Dan was ik idd door de 'marketing' praat bang geworden :) Zat eerst te kijken om zelfs een 500watt voeding erin te stoppen:-) Maar de Vostro 400 is zeker 200 euro goedkoper dan als ik alles los bestel bij online winkels:)

Thanks voor je reactie

Verwijderd

Nog even iets anders. Houd er rekening mee dat dell voedingen veel krachtiger zijn op lagere wattage, ook kunnen de afmetingen afwijken van een standaard ATX.

:).

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
Zie verbruik van high-end videokaarten: http://techreport.com/articles.x/12458/15
Afbeeldingslocatie: http://techreport.com/r.x/radeon-hd-2900xt/power-load.gif
Ook erg interessant is : http://www.codinghorror.com/blog/archives/000868.html

[ Voor 17% gewijzigd door djexplo op 28-08-2007 13:11 ]

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
Waarbij je wel vergeet te vermelden dat deze vermogens opgenomen worden aan het stopcontact. Bovendien vind ik zo 1-2-3 geen verder opgave van het testsysteem.
@TS: je mag/moet er van uitgaan dat een Dell systeem een meer dan voldoende krachtige voeding heeft. Natuurlijk is die voeding gedimensioneerd op dat systeem, dus "buitensporig" upgraden zou ervoor kunnen zorgen dat je voeding niet (meer) sterk genoeg is. Veelal zullen je stekkertjes op zijn voor je in de problemen komt.
Een (nog) krachtigere grafische kaart inbouwen tesamen met een extra optical drive, een hddtje of 2 extra ed zou wel eens teveel van het goede kunnen zijn voor deze voeding, maar daar is een Dell ook niet voor bedoeld

Verwijderd

Topicstarter
Thanks. Nee het blijft bij de 2*250GB HDD 2 plakjes ram, en de 8600GT(s) en af en toe een USB externe HDD...Maar geen 'gekke' dingen verder.

Thanks

• niels_vlaar
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02-01 15:39
Goeie dag
Heb jij die vostro 400 als consument besteld?
Zo ja heb je geen problemen gehad met bestellen omdat het eigelijk een zakkelijke comp is. Ik hoor het graag van je
Pagina: 1