[22"TFT] Monitor zoals de nieuwe iMac alleen dan voor PC

Pagina: 1
Acties:
  • 124 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Topicstarter
Ik was laatst aan het kijken naar de nieuwe iMacs, en ik was erg onder de indruk van beeldkwaliteit. Hoog contrast, diepe kleuren en een mooi glanzend laagje. De letters waren erg duidelijk leesbaar.
(edit: dit is een compte apple 'pc' in een monitor design)

Nu heb ik mij laten vertellen dat er een Philips panel inzit. Kan iemand dit bevestigen/ ontkennen?

En kan iemand mij op weg helpen naar een 22 inch model, met een soort gelijk panel met glanzende laag en van gelijkwaardige beldkwaliteit.

Mijn eigen zoektocht heeft me geleid naar modellen van Acer (ik heb zo mijn twijfels of die voor mij voldoet.

Wat voor mij vooral belangrijk is, is de weergave van zwarte letter op een lichte achtergrond, zoals op GoT. Naar mijn mening zakken veel monitors hiermee door het ijs, en hebben trucs nodig als Cleartype om het er een beetje leesbaar uit te laten zien.

Games en kijkhoek zijn overigens onbelangrijk voor me.

[ Voor 3% gewijzigd door Philflow op 28-08-2007 11:36 ]

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-07 23:50

FlyEragon

Alien Monkeys

Kan je niet een convertor gebruiken om de Mac monitor op je PC aan te sluiten ? zoiets bv :
http://www.cablesnmor.com/mac-to-pc.html

• Philflow

Philflow

Topicstarter
Erkandude schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 11:27:
Kan je niet een convertor gebruiken om de Mac monitor op je PC aan te sluiten ? zoiets bv :
http://www.cablesnmor.com/mac-to-pc.html
:) Zo'n iMac ziet er zo uit:
Afbeeldingslocatie: http://aycu16.webshots.com/image/23575/2001564612384185548_th.jpg

Het is dus een hele Apple PC in de monitor. Is ook nog een optie maar ik wil (nog) niet overstappen.

[ Voor 15% gewijzigd door Philflow op 28-08-2007 11:35 ]

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:53
Philflow schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 11:33:
[...]

:) Zo'n iMac ziet er zo uit:
[afbeelding]

Het is dus een hele Apple PC in de monitor. Is ook nog een optie maar ik wil (nog) niet overstappen.
Je kunt er toch gewoon Windows opzetten? Is een fluitje van een cent, en dan heb je precies wat je wil.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• Philflow

Philflow

Topicstarter
Breepee schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 11:49:
[...]
Je kunt er toch gewoon Windows opzetten? Is een fluitje van een cent, en dan heb je precies wat je wil.
haha ja leuke suggesties.Ik heb daar ook zeker aan gedacht. Maar dat is niet de bedoeling van mijn vraag.

Ik wil de beeldkwaliteit van die imac in een PC monitor. Volgens mij moet dat kunnen. Of niet?

• ControlFreak
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-06 14:00
Ik zelf heb een HP 2207W aangeschaft... een erg mooi scherm maar of hij daadwerkelijk voldoet voor jou weet ik niet

• Digital-DNA
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-06 10:25

Digital-DNA

Gedigitaliseerd tot op het bot

Een imac is 20 of 24 inch, dus geen 22

Voor een 20" zou je eens naar de NEC 20wgx2 kunnen kijken, glanzend scherm met s-ips paneel en heeft een hogere helderheid dan de meeste 24" schermen (inc. i-Mac), heb 'm zelf ook.

www.nintendocasemods.com

• Philflow

Philflow

Topicstarter
ControlFreak schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 11:56:
Ik zelf heb een HP 2207W aangeschaft... een erg mooi scherm maar of hij daadwerkelijk voldoet voor jou weet ik niet
Dat is een van de interessante opties ja.

Hoe vind jij de kwaliteit, scherpte en leesbaarheid van kleine letters, met name zonder cleartype?

• Philflow

Philflow

Topicstarter
Digital-DNA schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 11:56:
Voor een 20" zou je eens naar de NEC 20wgx2 kunnen kijken, glanzend scherm met s-ips paneel en heeft een hogere helderheid dan de meeste 24" schermen (inc. i-Mac), heb 'm zelf ook.
Thanks die kende ik nog niet. Ik ga m onderzoeken.

Hoe vind jij de kwaliteit, scherpte en leesbaarheid van kleine letters, met name zonder cleartype?

[ Voor 12% gewijzigd door Philflow op 28-08-2007 12:07 ]

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12-07 14:37
Of een cinema display.. van apple die zijn toch ook aan te sluiten op een gewone PC?

• Philflow

Philflow

Topicstarter
gebruikershaes schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 12:14:
Of een cinema display.. van apple die zijn toch ook aan te sluiten op een gewone PC?
waarschijnlijk wel, alleen hebben die volgens mij niet die glanzende laag. maar zeker weten doe ik dat niet http://www.apple.com/displays/specs.html

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Philflow schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 11:25:

Wat voor mij vooral belangrijk is, is de weergave van zwarte letter op een lichte achtergrond, zoals op GoT. Naar mijn mening zakken veel monitors hiermee door het ijs, en hebben trucs nodig als Cleartype om het er een beetje leesbaar uit te laten zien.
De mac geeft de lettertjes iets anders weer dan windows, standaard met veel anti-aliasing.
Als in windows cleartype of aa uit staat zijn ze vrij slank.

Maar een willekeurig tft scherm via dvi aangesloten is zo slecht nog niet en glimt ook niet zo irritant.

• Digital-DNA

Digital-DNA

't is het scherpste scherm dat ik ooit gezien heb :P (helemaal vergeleken met 't goedkope TN-scherm van m'n andere pc)

Voor scherpe schermen is juist cleartype bedoeld, anders zijn de letters zo 'hard' en pixelig, wat juist opvalt bij een scherp scherm. Op m'n goedkope scherm heb ik juist cleartype op 50% staan omdat ie minder scherp is.

omdat 't een 20" is met 1680x1050 zijn de pixels wel wat aan de kleine kant maar ik vrees dat het aanbod van 22"-schermen veel beperkter is

www.nintendocasemods.com

• Philflow

Philflow

Topicstarter
Digital-DNA schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 12:21:
Voor scherpe schermen is juist cleartype bedoeld, anders zijn de letters zo 'hard' en pixelig, wat juist opvalt bij een scherp scherm.
Interessant. Ik heb gelezen dat cleartype is voor monitors die wat moeilijk leesbaar zijn, leesbaarder te maken.

Ik heb een 1908 ultrasharp, en cleartype uitgezet. letters zijn perfect. Ook op mijn Asus laptop zijn de letters perfect zonder cleartype.

Ik heb ook een Samsung 206BW gehad en die was zonder cleartype slecht leesbaar.

• Digital-DNA

Digital-DNA

Door cleartype worden letters ook wat dikker, wat het over het algemeen beter leesbaar maakt, maar wat op sommige schermen weer wat té dik wordt. Ik gebruik zelf een programmatje 'Cleartype Tuning' waarmee je de intensiteit zelf kunt afstellen, probeer dat eens.

www.nintendocasemods.com

• sunoke
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Verder maakt apple ook gebruik van haar eigen techniek om tekst weer te geven op een lcd. Hier vind je een vergelijking van de doelen die Microsoft en Apple zich voor ogen stellen en een mogelijkheid om de twee technieken te vergelijken op een scherm.

• Philflow

Philflow

Topicstarter
Nou de enige manier om een monitor echt te testen is op mijn eigen bureau. Ik heb zojuist een HP 2207 besteld. Voor 329 incl. bezorgen. Ik ben benieuwd! als het niks is gaat ie weer mooi terug.

Bedankt voor alle input!

• Philflow

Philflow

Topicstarter
Ik kwam deze test nog tegen van 22 inch schermen.
http://www.tomshardware.c...,testberichte-239783.html

Ik heb het nog niet helemaal gelezen maar de HP 2207 wint. Leuk. De mijne komt morgen.

• Philflow

Philflow

Topicstarter
Nou, hij is binnen.

Als ze bij Modern.nl zeggen dat ze om 7.30 komen dan komen ze ook om 7.30. Goede service. Dinsdag besteld, donderdag ochtend in huis.

Maar belangrijker: Mooi plaatje. Strakke letters met exact dezelfde scherpte overal op de monitor (cleartype uit!). Ik ben dik tevreden. Ik draai nu op 1680*1050 vanaf VGA laptop, en dat ziet er al superstrak uit.

Minpuntje:
-een usb hub met 2 aansluitingen schiet niet zo op. Mijn Dell 1908us had er 4 daar had ik tenminste wat aan.
-de speakers stellen nog minder voor dan ik dacht. lachwekkend geluid. Ik heb de Heineken speakerkratjes nog niet gehoord maar ik denk dat die beter klinken :+

[ Voor 8% gewijzigd door Philflow op 30-08-2007 08:32 ]

• Philflow

Philflow

Topicstarter
Ik moet mn aanvankelijke enthousiamse toch terug nemen, want er is banding te zien.

Ik zal eerst eens onderzoeken of het niet aan de VGA uitgang van mijn laptop ligt. Update volgt later.

• Philflow

Philflow

Topicstarter
Banding bleek aan mijn Asus laptop te liggen. ben nu weer dik tevreden.

• lammert
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-06 08:45
Philflow schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 14:12:
Banding bleek aan mijn Asus laptop te liggen. ben nu weer dik tevreden.
Mooi zo, dan ben ik benieuwd naar je productreview ;)

• Philflow

Philflow

Topicstarter
lammert schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 14:38:
[...]
Mooi zo, dan ben ik benieuwd naar je productreview ;)
Kan ik begrijpen, alleen verwachten ze daar geloof ik dat je een heel opstel schrijft.
Ik heb er wel een neergezet bij kieskeurig. Ook een shopreview op kieskeurig toegevoegd.

Ik had laatst hier op tweakers een shopreview gemaakt die verwijderd was vandaar.

• ControlFreak
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-06 14:00
Nou ik ben blij dat je tevreden bent... ik ben ook erg tevreden over mijn monitor _/-\o_

• Philflow

Philflow

Topicstarter
Yep mooi ding. Zit me alleen af en toe af te vragen of ik niet de 24 inch wil...
Pagina: 1