Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Tabel versturen via mail HTML

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik wil de volgende tabel eigenlijk versturen via Mail. ik stuur dit html bestand door naar mijn klantenbestand en ik wil dan dat de mensen op de checkbox kunnen klikken en dat hun ze dit kunnen mailen naar mij.

Het lukt al aardig het mailen werkt alleen krijg ik dan een rare opmaak van de checkboxes die zijn ingevuld. Het liefst wil ik dat dezelfde tabel terug gemailed wordt met de checkboxes die zijn ingevuld.

Is dit mogelijk op 1 of anderen manier?

HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
<FORM ACTION="mailto:bokito007@gmail.com" METHOD="POST" ENCTYPE="text/plain">
  <table width="693" border="1" cellspacing="1" cellpadding="1">
    <tr> 
      <td width="93" height="24">Bestelnummer</td>
      <td width="139">Label</td>
      <td width="215">Titel</td>
      <td width="150"><font color="#FF0000">Prijs</font></td>
      <td width="68"><font color="#000000">Bestellen</font></td>
    </tr>
    <tr> 
      <td>&nbsp;</td>
      <td>&nbsp;</td>
      <td>&nbsp;</td>
      <td><font color="#FF0000">&euro; 15,=</font></td>
      <td><font color="#FF0000"> 
        <input type="checkbox" name="checkbox5" value="checkbox">
        </font></td>
    </tr>
    <tr> 
      <td>&nbsp;</td>
      <td>&nbsp;</td>
      <td>&nbsp;</td>
        <input type="checkbox" name="checkbox22" value="checkbox">
        </font></td>
    </tr>
    <tr> 
      <td>&nbsp;</td>
      <td>&nbsp;</td>
      <td>&nbsp;</td>
        <input type="checkbox" name="checkbox32" value="checkbox">
        </font></td>
    </tr>
    <tr> 
      <td>&nbsp;</td>
      <td>&nbsp;</td>
      <td>&nbsp;</td>
        <input type="checkbox" name="checkbox42" value="checkbox">
        </font></td>
    </tr>
  </table>
  <BR>
<INPUT TYPE="submit" VALUE="Verzend">
<INPUT TYPE="reset" VALUE="Wis">
</FORM>

[ Voor 0% gewijzigd door een moderator op 28-08-2007 11:18 . Reden: highlighting aangezet ]

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 30-11 18:13
Wat is precies je doel? Een html form en de inhoud versturen via e-mail? Dat gaat je niet lukken met html, daarvoor moet je met PHP werken.

Verwijderd

Topicstarter
Nou, mijn plan was om dit formuliertje te versturen via email als webpagina. Dus als de klant zijn email opent krijgt hij dit tabel te zien met eventueel wat tekst. Als hij dit dan invult en op de verzend knop klikt dat die tabel gemailed wordt naar mij.

Het zou eventueel ook mogelijk zijn om met PHP te werken, dan moet ik een pagina op de webserver draaien en een link mee geven in het email. Ik heb helaas echter niet veel verstand van PHP daarom wou ik het met HTML proberen op te lossen.

Enige ideeën?

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10:35

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Kun je misschien een screenshotje posten? Bij mij (Thunderbird 2.0.0.6) ziet het er prima uit?

Rail Away!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 30-11 18:13
Verwijderd schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 11:21:
Het zou eventueel ook mogelijk zijn om met PHP te werken, dan moet ik een pagina op de webserver draaien en een link mee geven in het email. Ik heb helaas echter niet veel verstand van PHP daarom wou ik het met HTML proberen op te lossen.

Enige ideeën?
Met html gaat het sowieso al niet lukken. Je zult dus zeker PHP moeten gaan, maar dit is vrij simpel en kun je makkelijk met google vinden (hint: zoek op PHP mailform).

Aangezien je via e-mails geen PHP kunt versturen en soms ook geen html lijkt het mij makkelijker om een pagina te maken op een webserver en in het e-mailtje een link naar die pagina mee te geven. Uiteraard wel je pagina goed beveiligen als het gaat om een bestelformulier! Als je niet veel van PHP en beveiligen afweet kun je misschien beter iemand met veel ervaring er naar laten kijken.

• CHeff
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-11 23:47

CHeff

Allemaal gekkigheid

En hoe ga je dat doen bij de mensen die alleen text-based mail gebruiken?? (Ja, die zijn er :> )

Om die reden lijkt het me beter om te kijken naar de mogelijkheden om een webpagina (al dan niet in combinatie met PHP) op te zetten en vervolgens een link naar deze pagina te mailen.
Vind ik zelf de netste oplossing.
Pagina: 1