Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-09 20:31

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
Ik ben van plan binnen enkele weken de Gigabyte GA-N680SLI-DQ6 aan te gaan schaffen (voor meer info: klik hier).

Ik wil de CPU gaan koelen met een Zalman CNPS9700 NT. Deze heeft, volgens de Zalman instructies, een backplate.

Zie hier echter het probleem:

Afbeeldingslocatie: http://www.picserver.nl/view_image.php/FYD7D412XR49

Dit Gigabyte mobo heeft een heatpipe koeling aan de achterkant van de socket, waardoor je geen backplate kunt bevestigen.

Nu geeft Zalman aan dat de backplate eventueel achterwege gelaten kan worden, maar is dit zomaar mogelijk? M.a.w.: kan deze koeler gebruikt worden i.c.m. dit mobo?

Ik vind dit echt een prachtbord en zou het erg jammer vinden als er geen Zalman koeler mogelijk is.

-- Edit: een Arctic Freezer 7 Pro heeft geen backplate nodig voor zover ik zie, maar kan deze een Core 2 Extreme QX6850 CPU wel voldoende koelen? 't Is immers de snelste CPU van Intel momenteel. LET OP: Quadcore dus!

[ Voor 32% gewijzigd door Wildfire op 29-08-2007 16:59 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
^^ klein kickje ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frag_Zero
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 05-09 20:04
Ik weet de opossing niet voor je probleem, maar misschien is een scythe infinity ( nieuwe naam Muggen ) wel een alternatief, kost minder dan de zalman en koelt beter. (heb hem zelf ook, en ben er zeer tevreden over.

Frag_Zero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0pe
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13:42
Ga je een SLI setup draaien?
zo niet kun je beter voor de P35-DQ6 gaan deze heeft het probleem niet en is goedkoper...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brum
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-09 16:40
Op het Zalman forum zijn wat threads te vinden waar dit probleem wordt gesteld. Helaas komt daar geen antwoord op. De vragensteller in deze vraag heeft zijn koeler teruggebracht, maar biedt een mogelijke oplossing.

Helaas kan ik geen compatibility list vinden van deze koeler (zoals die daar wel is voor bijv. de 7700).

30D | 17-85iS | 50/1.8 | MBP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ep1c
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 01-08 15:39
Ik heb zelf de Arctic cooler pro 7 op een E6750 @ 3,2 Ghz en hij houdt hem heerlijk cool, een stock 6850 is 3,0Ghz dus dat haalt hij makkelijk, zelfs hoger dan 3,2 kan hij makkelijk aan.

een 6850 is namelijk het zelfde gebakken als een 6750 alleen een andere multiplier dus je kan die arctic cooler gerust kopen

woops laat maar :X

[ Voor 6% gewijzigd door Ep1c op 29-08-2007 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
Brum schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 15:12:
Op het Zalman forum zijn wat threads te vinden waar dit probleem wordt gesteld. Helaas komt daar geen antwoord op. De vragensteller in deze vraag heeft zijn koeler teruggebracht, maar biedt een mogelijke oplossing.

Helaas kan ik geen compatibility list vinden van deze koeler (zoals die daar wel is voor bijv. de 7700).
Ik heb Gigabyte al een mailtje gestuurd, dat zal ik ook maar bij Zalman doen. Als het op de een of andere manier toch niet kan, dan moet ik uitwijken naar coolers die geen backplate nodig hebben. De Thermaltake BigTyp VX misschien? OCZ Vindicator? Of de hier genoemde Scythe Mugen?

Zolang het maar genoeg power heeft om zonder veel lawaai een QX6850 voldoende te koelen dan ben iik tevreden.
Ep1c schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 15:20:
Ik heb zelf de Arctic cooler pro 7 op een E6750 @ 3,2 Ghz en hij houdt hem heerlijk cool, een stock 6850 is 3,0Ghz dus dat haalt hij makkelijk, zelfs hoger dan 3,2 kan hij makkelijk aan.

een 6850 is namelijk het zelfde gebakken als een 6750 alleen een andere multiplier dus je kan die arctic cooler gerust kopen
Dat zou mooi zijn, een Arctic Cooling 7 Pro is ook nog eens lekker rustig. Overklokken ben ik voorlopig toch niet van plan denk ik. Maar ja, mijn nieuw systeem zal over een quadcore gaan beschikken en niet een dual core... TDPtje van 130W zag ik dus daar moet wel wat koeling tegenover staan.

[ Voor 24% gewijzigd door Wildfire op 29-08-2007 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Ep1c schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 15:20:
Ik heb zelf de Artic cooler pro 7 op een E6750 @ 3,2 Ghz en hij houdt hem heerlijk cool, een stock 6850 is 3,0Ghz dus dat haalt hij makkelijk, zelfs hoger dan 3,2 kan hij makkelijk aan.

een 6850 is namelijk het zelfde gebakken als een 6750 alleen een andere multiplier dus je kan die gerust kopen
Ik ben daar niet zo zeker van omdat hij ook een quad gebruikt en jij een normale duo.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ep1c
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 01-08 15:39
jah ik zie het :X

maar ik denk alsnog dat een arctic freezer hem goed koud houdt ondanks wat ik net heb getypt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
Ep1c schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 15:24:
jah ik zie het :X

maar ik denk alsnog dat een arctic freezer hem goed koud houdt ondanks wat ik net heb getypt
Hmmm, duo of quad maakt trouwens toch wel verschil natuurlijk.

Raar van Gigabyte eigenlijk, ze maken een mobo wat echt voor die-hards is maar geven ze dan niet de mogelijkheid een gangbare zware koeler te installeren - aangezien die bijna allemaal een backplate gebruiken.

Zou die Gigabyte heatsink/backplate niet zelf als backplate te gebruiken zijn op de een of andere manier?
n0pe schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 15:02:
[...]

Ga je een SLI setup draaien?
zo niet kun je beter voor de P35-DQ6 gaan deze heeft het probleem niet en is goedkoper...
Nee, voorlopig geen SLI maar ik wil wèl de mogelijkheid houden daartoe. Daarnaast heb ik graag een nVidia chipset èn 3 PCI sloten (X-Fi, PhysX en een old fashion kaartje met twee COM-poorten ivm mijn weerstation).

-- Update: ik heb de Thermaltake BigTyp 120 VX besteld als koeler, die is gerate voor een 130W TDP en schijnt niet slecht te presteren en niet luidruchtig te zijn. Ik kan altijd nog overstappen naar iets anders indien nodig.

[ Voor 63% gewijzigd door Wildfire op 29-08-2007 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madnessy
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-08 13:53
ding past wel gewoon heb zelf ook dq6 met 9700 nt , enigste wat je moet doen is de adapter kopen van een 7000 serie voor 775 moederborden :)
past dan gewoon :)
Pagina: 1