Internet via de TU Delft

Pagina: 1
Acties:
  • 176 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Hbeez
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-10 09:27
Aloha,

Is het mogelijk om via de TU Delft een (retesnelle :P) internetverbinding thuis te krijgen?
Ik heb al gezocht op GoT maar het enige wat ik kan vinden is topics uit 2002 waarin
wordt gezegd dat het alleen mogelijk is in studentenflats.. De informatievoorziening
via de website van de TU is helaas zeer beperkt. Iemand? :)

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:54

lier

MikroTik nerd

Er is een wereld buiten GoT (en Internet)...

:)

Waag er eens een telefoontje aan en koppel het hier terug...
(Contactgegevens)

Geef je persoonlijk (jbf verstand) weinig kans als je geen student/medewerker bent.

Eerst het probleem, dan de oplossing

• BarthezZ
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

BarthezZ

anti voetbal en slechte djs!

al geprobeert contact op te nemen met de TU Delft?

* BarthezZ mept lier

[ Voor 14% gewijzigd door BarthezZ op 28-08-2007 10:52 ]

• Hbeez
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-10 09:27
Bedankt voor de snelle replies.

Net met de TU Delft gebeld (faculteit TNW) waar ik een vrouw aan de lijn kreeg die er
werkelijk waar niks van begreep..

'Kan ik internet krijgen via de TU Delft?'
- Ja, je kunt gewoon met je NetID inloggen op de site.
'Nee, ik bedoel als internetprovider, ik heb nu geen internet'
- Ja, via je NetID op de site.
etc..

Daarna vroeg ze of ik een studentenwoning woonde (waarop ik ja antwoordde,
aangezien ik in een woning woon met 2 andere studenten). Maar nadat ik haar
mijn adres had gegeven bleek dat ik op kamers woonde en niet in een studentenwoning.

Internetvoorzieningen zijn alleen mogelijk voor studentenwoningen.. Helaas!

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 01-12 16:27

Boss

+1 Overgewaardeerd

Je kan alleen een 'retesnelle' internetverbinding krijgen in de complexen waar de TU glas heeft (laten) aanleggen. In de losse studentenhuizen zit je vast aan ADSL. Voor je studie heb je toch niet zo'n snelle verbinding nodig? :)

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:04
Zelf zit ik sinds kort in een complex met 'retesnel' internet. Je kunt dat dan ook alleen krijgen daar waar de TU glas heeft laten leggen naar het complex (FttD). Je hebt dan in elke kamer een 100Mbit of 1Gbit aansluting. De prijs zit dan bij de huur van je kamer in. (via Duwo, 72 eurocent per maand)
Er is voor mederwerkers van de TU geloof ik wel een ADSL programma opgezet ooit, wat nu financieel allang weer is ingehaald door commerciele aanbieders...
Als je het TNW servicepunt hebt gesproken dan herken ik was je zegt.. het zijn daar niet de meest snuggere mensen.

[ Voor 8% gewijzigd door gertvdijk op 28-08-2007 11:16 ]

Kia e-Niro 2021 64kWh DynamicPlusLine. 3x Victron MP-II op 15kWh US5000 3f thuisbatterij met 3x25A→3x40A PowerAssist, Victron EVCS, 3200Wp HoyMiles zp. my GitHub, my blog

• Rrob
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-12 23:37
denk je nu echt dat de TU snel internet gaat aanleggen naar elk studentenhuis in delft, weet je wat dat kost?!

En ik begrijp ook wel waarom je iemand aan de lijn krijgt die niets van ICT weet als je naar een onderwijsfaculteit belt 8)7 De centrale ICT afdeling lijkt me een stuk practischer.

Op de website ben je met 2 keer klikken (studenten > ICT) op een pagina waar deze link staat "Wil je weten welke studentenhuizen beschikken over glasvezelverbinding?" De informatie op de website van de TU lijkt me helemaal niet "zeer beperkt", maar meer dan voldoende.

offtopic:
Rrob ziet een lijst topic's aankomen "hoe bak ik een ei" "hoe kook ik macaroni" "hoe werkt mijn wasmachine" en "help ik heb een nieuw gsm-abo nodig omdat ik gemiddeld 5x per dag mijn moeder moet bellen omdat ik iets niet zelf op kan lossen"

• BHQ
  • Laatst online: 01-12 18:09

BHQ

gertvdijk schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 11:11:
Er is voor mederwerkers van de TU geloof ik wel een ADSL programma opgezet ooit, wat nu financieel allang weer is ingehaald door commerciele aanbieders...
Och, dat is nogsteeds gewoon gratis voor de medewerkers voor het basic abbo. Voor 8mbit betaal je €5 per maand afaik.

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19-11 07:19
Voor studenten hebben ze naar mijn weten geen speciale internetregelingen buiten de aangegeven glasconnecties op de betreffende studentenflats.

Dus woon je in Delft maar niet in een van die studentenflats met glas naar de TU (FttD) en je bent ook geen medewerker maar student dan moet je gewoon net als elk ander mens een abonnement bij een commerciele provider aanschaffen.

• Doane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:42

Reacher said nothing / Everybody counts or nobody counts

• gertvdijk
  • Laatst online: 12:04
Ik wist niet van het bestaan van SURFnet ADSL, maar het is toch duurder dan Studenten.net ADSL.

Kia e-Niro 2021 64kWh DynamicPlusLine. 3x Victron MP-II op 15kWh US5000 3f thuisbatterij met 3x25A→3x40A PowerAssist, Victron EVCS, 3200Wp HoyMiles zp. my GitHub, my blog

Pagina: 1