Toon posts:

Toshiba Satelite A200 - probleem met CD/DVD drive

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een Toshiba Satellite A200 met Windows Home Premium. Windows herkent de cd/dvd-speler niet (staat als probleemapparaat aangegeven). De drive verwijderen uit de hardwaremanager zorgt ervoor dat deze de volgende keer wordt herkend, maar er kunnen geen geschikte stuurbestanden worden gevonden. Die zijn ook niet te vinden op de website van Toshiba of op de meegeleverde cd's. Googelen op de naam van de speler levert geen enkel vergelijkbaar probleem op

Een cd/dvd-speler lijkt me echter zo'n standaard apparaat dat WIndows met standaard drivers in ieder geval dat ding werken moet zien te krijgen voor lezen.

Klopt dat en is mijn vermoeden dat er een hardware-storing is terecht?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je hebt niet de drivers van de optical nodig maar die van de controller waar hij aahnagt. Installeer die eens opnieuw en kijk of je het probleem dan nog hebt.

Verwijderd

Topicstarter
Het was de laptop van iemand anders waar zo ongeveer ieder denkbaar p2p programma op geinstalleerd was en er maar liefst 21 icoontjes in de systemtray zaten. Ik kwam er niet uit, maar het bleek dat booten vanaf cd voor een herinstallatie geen problemen opleverde. Dat gaan we dus maar doen dan.