T-Mobile MDA Compact III bereikbaarheids problemen

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 9.103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ice-Rabbit
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15-06 13:13
In dit draadje HTC P3300 deel 8 (Artemis, MDA Compact III, Orange SPV M650) wordt er veel geklaagd over de bereikbaarheids problemen met de T-Mobile uitvoering van de HTC P3300.

Hiervoor om meer vervuiling en ergernis te voorkomen heb ik maar deze 'draad' opgestart.

Uit reacties blijkt dat dit niet alleen maar voor de MDA compact III met T-Moblie geldt, maar ook voor een orginele HTC P3300 en andere merken toestellen. Misschien is er een andere oorzaak die bij sommige voor blijvende problemen zorgt.

*O* _/-\o_ T-Mobile heeft WM6 beschikbaar gesteld. _/-\o_ *O*

T-Mobile heeft een patch beschikpaar gesteld, maar die schijnt niet bij iedereen te werken.

Hoop dat nu eenieder hier zijn connectie commentaar gaat schrijven zodat het HTC P3300 draadje weer voornamenlijk over het toestel gaat en niet over T-Mobile alleen.

Hiermee wil ik niet af doen aan de problemen van diegene die ze hebben, maar door er een appart draadje van te maken wordt dit probleem volgens mij juist beter belicht.
Het gaat hier voornamenlijk om diegene die niet overstappen naar een andere ROM maar 'gewoon' met de door T-Mobile geleverde ROM werken.

Het is mogelijk dat de volgende problemen ontstaan:
• Dat je volgens het toestel wel bereikbaar bent maar als iemand jou belt dat hij dan meteen de voicemail krijgt. Daarna krijg jij een automatische SMS met gemiste oproep, terwijl ik gewoon vol bereik heb;
• SMS-berichten die niet verstuurd kunnen worden;
• Reeks SMS-berichten die verlaat binnenkomen;
• Foutmeldingen dat het netwerk niet gevonden kan worden, maar er wel vol bereik wordt getoond.

Settings/Tips die problemen verminderen/oplossen bij een aantal gebruikers.
1. T-Mobile heeft een patch (radio update) beschikpaar gesteld.
2. via [Instellingen][Telefoon][Netwerk][Netwerk instellen] T-Mobile NL bovenaan zetten.
3. Continue verbinding houden met GPRS, of pushmail, (kostbaar voor mensen zonder Internet abo en gebruikt meer batterij), of vaak 1202 (gratis) bellen.
4. Een nieuwe SIM kaart, vooral als je nog een ouder type hebt.
5. T-Mobile heeft WM6 beschikbaar gesteld.

Bij mij is het nu niet meer voorgekomen.
Ik heb wel een aantal extra programma's lopen nu.
Battery status, SPB Shell, SPB Pocket PC, SPB Weather, SPB Time. Ik update nu 2x daags spb weather via Wifi. Ik gebruik geen GPRS.

Nog even een vraag, is het alleen in Nederland (Dus met T-Mobile antennes) of heeft iemand die dit probleem heeft dit ook in het buitenland ervaren?

Wat T-Mobile (0800-7111 afdeling AfterSales, mvv deze threath) tot nu toe heeft aangeboden als oplossingen:
1. Korting op de abonnementskosten (jaja is een doekje bloeden enz)
2. Ander toestel uitkiezen wat ongeveer vergelijkbaar is en niet veel duurder (ameo).
3. contractontbinding
4. afwachten op nieuwe update

Alfabetisch lijstje van gebruikers met problemen en een orginele ROM (t/m 13-10-2007):
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
Armageddon_2k [HTC P3300]
babybox
BLS
curry684 (mbv stap03, workaround, geen problemen meer) 
d-super 
grtz 
koelkast
Maestrodesigns
Matrix (1)
Matrix (2) (mbv stap03, workaround, geen problemen meer)
Pefrikemi (1)
Pefrikemi (2)
Puppetmaster 
Rats [HTC P3600] (Had problemen, stap02 en 03, status nu onbekend)
Roy (mbv stap03, workaround, geen problemen meer)
sanderb (mbv stap03, workaround, geen problemen meer)
SipdawgMDA 
tijmeng (mbv stap03, workaround, geen problemen meer) [SE P990i]
ukinik
Uppie8374 [HTC P3300]
Yvette Mook (Geen uid, aangemeld door richardrompas)

Alfabetisch lijstje van gebruikers met problemen die zijn opgelost, via een van de stappen hierboven, overgestapt op een andere ROM dan de orginele T-Mobile, of een andere oplossing:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
bigben04 (Na stap01)
Cremo (Na stap02)
davduyv (Overgestapt op B&B4)
Dazzlestan (Toestel omgeruild voor ander type)
Ice-Rabbit (Overgestapt op HTC WM6) 
iCy (Overgestapt op Artemis Touch 2.1)
Jasper06 (Toestel omgeruild voor ander type)
Jazzper (Overgestapt op Artemis Touch 2.0)
JoyriderZZ (Na stap01)
Mad Scientist  (Overgestapt op Artemis Touch 2.0)
MiLLZ (Overgestapt op Artemis Touch 2.1)
mmoony49 (Na stap02)
piraterob (Toestel omgeruild voor ander type)
pocket-chat.nl  (Overgestapt op HTC WM6)
Polyworm (Toestel omgeruild voor ander type)
Richardrompas (Toestel omgeruild voor ander type)
SveNRG (Na stap01+04)
Tazitiz (Overgestapt op B&B4)
tha (Overgestapt op Artemis Touch 2.0)
Tom (Na stap01)

[ Voor 101% gewijzigd door Ice-Rabbit op 06-12-2007 16:48 . Reden: Aanvulling met nieuwe gegevens. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:57

Meneer iCy

swarma

Bijmijzelf zijn de problemen na de radio rom update juist begonnen.

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-06 08:28

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Kan je de poll uit het P3300 topic overnemen of een nieuwe maken? Dan kan je een inschatting krijgen van hoeveel mensen er (nog) problemen hebben.
Ik heb er zelf geen last van gehad, noch met WM5 als WM6 en verschillende radio ROMs (vziw in ieder geval, ik word niet veel gebeld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 211406

als je nou gewoon een lijstje maakt die je telkens aan vult dat kan ook. Bijv deze.

1. Richardrompas
2. iCy
3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ice-Rabbit
Ik was eigenlijk niet van plan om een pol aan te maken (weet ook niet hoe het moet).
Ik neem aan dat eenieder die hier reageerd problemen heeft. Begin een teller.
Nu staat ie op 3.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maestrodesigns
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18-04 16:02
Even mijn ervaringen met dit probleem:

Ook ik ben in bezit van de P3300 icm T-Mobile. Ook ik heb last gehad van de beruchte bereikbaarheidsproblemen. Ik heb van alles en nog wat geprobeerd en vele malen contact gehad met T-mobile hierover.

Uiteindelijk heb ik een redelijk aantal maanden 50% korting gekregen en heb ik na een hoop persoonlijk geknutsel mn telefoon nu redelijk bereikbaar. Vraag me niet hoe ik het nu uiteindelijk gedaan heb, want ik zou het niet meer kunnen reproduceren ben ik bang... Ik heb gewoon alles geprobeerd wat ik ook maar kon bedenken en op een gegeven moment leek het probleem zo goed als over...

Het enige nadeel is dat ik nu wel wat huiverig ben om over te stappen naar WM6, omdat ik dan mn eigen geknutsel weer kwijt ben en de problemen misschien weer terug komen.

Ten slotte heb ik weinig tot niks gehad aan de 'oplossingen' van T-Mobile, die nieuwe radio-rom van ze heb ik niet eens geprobeerd (ook omdat ik mn telefoon al grotendeels stabiel had voor die tijd).

Helaas kan ik dus weinig bijdragen aan een oplossing, maar hopelijk wel iets aan de (on)duidelijkheid rond dit probleem.

Even een editje: ik heb dus nog steeds wel sporadisch last van het probleem, maar iig niet meer zo chronisch onbereikbaar als dat het bij mij ooit geweest is...

[ Voor 6% gewijzigd door maestrodesigns op 28-08-2007 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SveNRG
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 08-04 10:02

SveNRG

Onderweg

Ik heb ook die radio ROM update gedaan. Probleem is er nog steeds. Stuurde een sms en opeens kreeg ik er 5 tegelijk binnen van eerder die dag. Mensen kunnen me nog steeds af en toe niet bereiken :(

All that you know, is at an end

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigben04
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-06 20:37
Ik ben zondag van vakantie teruggekomen en vond een brief op de mat van T-Mobile m.b.t. de radio ROM update. Ik heb deze uitgevoerd, maar ben niet iemand die 60 keer op een dag gebeld wordt dus ik weet nog niet of de problemen echt over zijn.

Ik zal in elk geval steekproefsgewijs controleren of ik nog bereikbaar ben door mezelf zo af en toe te bellen (hoe eenzaam kan je zijn ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazitiz
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 19-06 17:18

tazitiz

dbprutser

Ik heb het helemaal gehad met t-mobile

na 4 telefoontjes van langer dan 1 uur per stuk gaven ze niet toe dat er een probleem met dit toestel en het t-mobile netwerk was
na het 5de telefoontje belden ze pas terug met het toegeven dat het wel zo is.

hierbij 1 maand 30 euro korting gekregen. 1 uur bellen met t-mobile kost mij al meer.

na 4 maanden !! wachten en 8 maanden niet bereikbaar zijn geweest, is t-mobile met deze update gekomen. Hierover las ik in de diverse fora dat men vooraf al wist dat dit het probleem niet oploste.

NU moest ik mijn telefoon gemiddeld 4 keer per dag een soft reset geven want scherm sprong niet meer aan en ik was nog steeds niet bereikbaar.

met de xda dev forums het cid lock gekraakt, b&b 4 erop gezet. nu heb ik:
1 een goed werkende telefoon
2 touchflo
3 ben de garantie op het telefoon kwijt.

WELKE GARANTIE? als je kijkt wat men bij t-mobile aan garantie biedt wordt ik wel heel erg ziek hoor.
zodra ik dit mobieltje simlock vrij heb ga ik naar een andere provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 230894

Ook ik wil even mijn zegje doen aan het begin van dit nieuwe draadje over de bereikbaarheid in combinatie met de MDA Compact III.

Om te beginnen heb ik geen last van de problemen en mensen in mijn omgeving ook niet. Ik prijs mij daarmee gelukkig, want ik heb dan ook een heerlijk apparaatje gevonden in mijn P3300. Wel heb ik zo mijn eigen ideeen over de problemen en die wil ik wel even kwijt. Dit alles om een goede discussie te houden in dit draadje, en niet te vervallen in alleen gemopper zonder een constructieve bedoeling maar om de problemen zo snel mogelijk opgelost te zien. Ik voeg mijn mening toe aan de discussie, niet omdat ik zelf een oplossing nodig heb (zoals gezegd heb ik geen vergelijkbare problemen), maar omdat ik me, net zoals velen, al lang heb geergerd aan de vele posts in het "gewone" P3300 forum dat daarmee vervuild raakt(e). Het is een steeds terugkerend discussiepunt onder P3300 gebruikers, en ik probeer hier de meningen die ik tot nog toe gehoord heb samen te vatten. Ik hoop dat deze post een goede bijdrage levert.

Ten eerste denk ik dat de groep mensen met problemen relatief klein is tov de totale groep MDA III gebruikers. Een poll lost mi niets op, omdat mensen zonder problemen niet gauw de moeite zullen nemen deel te nemen (de overgrote meerderheid zonder problemen weet niet eens van dit forum af; als je zelf erg veel last hebt ga je het Internet afstruinen en kom je hier vanzelf). Een registratie van personen is wel een oplossing. Als die lijst binnen de kortste keren honderden mensen lang is, dan heb je een goede indicatie. Als je blijft steken bij enige tientallen ook.

Ten tweede is het zo dat een GSM/GPRS netwerk gigantisch complex in elkaar zit. Overal loeren potentiele fouten: In het netwerk, in het toestel, in de lokatie waar je zit en in combinaties daarvan. Het gevolg van zulke problemen is dan al gauw: slechte / geen bereikbaarheid. Je kunt dus mi niet spreken van "ik heb ook last van het bereikbaarheidsprobleem" want er zijn tig mogelijkheden waarbij het fout kan gaan. Je ziet dit terug in het feit dat sommigen geholpen zijn met de Radio update van T-Mobile, en anderen niet. Zij zijn weer geholpen met hardware omwisselen (waarmee ik bedoel een nieuwe P3300) of met de Radio Update van XDA-Developers. Anderen juist weer met WM6. Weer anderen hebben soms last, soms niet. Ook de situaties waarbij men problemen heeft varieren: Wel GPRS gebruik, of juist niet, wel vaak door het land reizen of juist niet, veel binnen zitten of juist buiten etc. Dit lijkt me een aanwijzing voor het feit dat mogelijk een ander probleem ten grondslag ligt aan de onbereikbaarheid in de verschillende gevallen. Daarbij komt dat GSM netwerken van verschillende providers anders in elkaar zitten. Ze gebruiken bijv. verschillende merken apparatuur. Ook de mobieltjes zelf zijn van verschillende makelij (Nokia, Samsung, HTC, etc), draaien verschillende software voor gelijke types, maar moeten het wel perfect blijven doen op alle netwerken in de hele wereld etc. Gebruikers prutsen ook wat af met zelf samengestelde "coocked" ROM's, registry hacks, "leuke" applicatietjes en "goed bedoelde bug fix oplossingen" (niet sarcastisch bedoeld!!) etc. Je kunt je dus voorstellen dat toestel "A" geen problemen geeft in het ene netwerk maar wel in het andere. En voor toestel "B" is dat weer omgekeerd. Verder denk ik dat een Radio ROM met hoger versie nummer niet automatisch oplossingen meekrijgt uit lagere versies. Dit heb ik ook al eens eerder gelezen in het andere forum dat een ROM voor de hele wereld anders zal zijn dan één die voor T-Mobile alleen gemaakt is.

Wat we dus volgens mij moeten doen is het volgende:
Maak een lijst met wie een probleem heeft met bereikbaarheid, aangevuld met de omstandigheden (alleen maar "Ik heb ook last van het probleem" voegt totaal niets toe aan de oplossing). Als je een oplossing hebt gevonden (bijv de Radio ROM Update van T-Mobile, of juist die van XDA-Developers, of WM6, of wat dan ook), meldt dit dan ook en ook na een langere tijd opnieuw, zodat de lijst met openstaande probleemgevallen weer korter wordt. Anderen zijn ermee geholpen, want als je 10 keer leest dat bij iemand de ROM update niet gewerkt heeft, dan probeer je hem niet eens meer, terwijl het voor jou nou juist de oplossing zou kunnen zijn. Ook succes verhalen dus! Verder zou ik, als ik zo veel last zou hebben als anderen op dit forum, aan T-Mobile aanbieden te helpen (brief naar "Aftersales" ofzo, want zoals ik nogal eens lees zijn de medewerkers aan de telefoon of in de winkel niet altijd even goed ingelicht en komt je aanbod wellicht niet eens bij de juist personen). Misschien slaan ze dat af, maar dat maakt contractontbinding, als je dat wilt, denk ik makkelijker. Misschien zijn ze er juist blij mee. Voordeel als het lukt, is dat je inzicht krijgt in je eigen situatie.

Kortom (na dit lange verhaal), benader de situatie positief en help gestructureerd mee. Ik hoop dat de problemen snel zijn opgelost, want naar mijn mening is de Compact III een heerlijk machientje!!
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MillZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-06 06:27
Bij mij staat de klacht ook alweer een tijdje open bij tmobile.
Ik lees in de HTC3300 tread ook dat iemand een vervangende Nokia N73 in bruikleen krijgt voor dit probleem.
hmmm, misschien toch even vragen of dit ook voor mij kan...

Op de wind van gister kan je niet zeilen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazitiz

tazitiz

dbprutser

Anoniem: 230894 schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 14:52:
Ook ik wil even mijn zegje doen aan het begin van dit nieuwe draadje over de bereikbaarheid in combinatie met de MDA Compact III.

<<knip heel verhaal >>

Kortom (na dit lange verhaal), benader de situatie positief en help gestructureerd mee. Ik hoop dat de problemen snel zijn opgelost, want naar mijn mening is de Compact III een heerlijk machientje!!
:)
Hoi Poussan,
precies is het moeilijk om te zien hoeveel mensen hier last van hebben, hoeveel er geen last van hebben, en is alles heel erg ingewikkeld.

Ik zit daar natuurlijk niet op te wachten. Ik heb 550 euro neergelegd voor een telefoon die het niet doet en 35 euro per maand voor een abonnement welke niet naar behoren functioneert. Ik heb hierboven mijn ei neergelegd en mijn positieve oplossing - B&B. Dat ik hier van T-mobile de balen heb gekregen wil natuurlijk niet zeggen - dat als je er geen last van hebt ook weg moet bij T-mobile. ik heb ook niet lopen verkondigen dat je bij anderen minder betaalt en beter bereik hebt.

Ben even kwijt wat je nu precies wilt zeggen met je grootse verhaal, mijn strekking is mij wel duidelijk:

Ik betaal genoeg aan een specifieke provider voor mijn toestel, heb perfect geduld met de telefonisten van deze dienst en behandel alles op aangegeven manier van deze instelling. Nu kunnen zij niet mijn probleem oplossen.

Dit probleem is op apparatuur welke zij verkopen op een netwerk welke zij aanbieden. De garantie die wordt geboden is na RUIME tijd van geduld en meewerken nul. ik ben nog steeds niet bereikbaar. Dus ik gebruik dit fora en andere om te zoeken hoe het wel moet en mijn oplossing met anderen te delen.

Laat je niet verrassen door mijn negatieve uitlatingen over T-mobile, maar wel doordat een stel goedwillende amateurs ons helpen met deze leuke gadget - de t-mobile mda compact III. Bij mij prijkt trouwens allang al het mooie htc logo op de buitenkant (http://cnn.cn - gelukkig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:06
Ik heb ook problemen gehad met bereikbaarheid van t-mobile met de compact III.
Ik had vooral dat ik niet bereikbaar was wanneer ik lang op 1 plek zat (werk of thuis) en niet belde. Wanneer ik dan ging bellen of een sms stuurde kwamen inderdaad de gemiste oproepen binnen zetten.

Nu heb ik constant een verbinding met de exchange server van het werk aanstaan (push mail) via gprs. Daardoor blijft de telefoon data binnenkrijgen en verlies ik de verbinding niet meer.
Het werkt prima, maar helaas is niet voor iedereen een exchange account beschikbaar. voor degenen die wel de beschikking hebben over een exchange server lost het dus wel het probleem op.

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MillZ schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 15:35:
Bij mij staat de klacht ook alweer een tijdje open bij tmobile.
Ik lees in de HTC3300 tread ook dat iemand een vervangende Nokia N73 in bruikleen krijgt voor dit probleem.
hmmm, misschien toch even vragen of dit ook voor mij kan...
Dat was ik. Ik wacht nog op het telefoontje van T-Mobile. Ik hou je op de hoogte. In ieder geval, ik weet wel dat als je B&B 4.0 erop zet dat alles opgelost is.

Zet in ieder geval wel even je naam in het lijstje als je er oop problemen mee hebt. Dat maakt t overzichtelijker:

1. Richardrompas
2. iCy
3. Maestrodesigns
4. SveNRG
5. Tazitiz
6. MiLLZ

Wel toevallig dat de tien die de medewerkster doorgaf bijna allemaal hier zitten :? Maar goed, wat ik al eerder zei, ik heb het gesprek met de desbetreffende medewerker opgenomen waarin wordt gezegd dat t een probleem is dat al meer als 6 maanden loopt.
Dat ze nog geen idee hebben wat het is
Dat ze niet weten hoe lang het nog kan duren.

Contractontbinding of niet? Lijkt me wel ivm het in gebreke zijn. Ze bieden me nu echter wel kostenloos die N73 aan als bruikleen. Zijn ze dan nog in gebreke want als t aan mij ligt ga ik voor contractontbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armageddon_2k
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-06 13:35

Armageddon_2k

Trotse eigenaar: Yamaha R6

*meld zich

Heb zelf dus ook het vrolijke probleem van T-mobile. Bij de shop geven ze gewoon toe dat het een bekend probleem is, via de telefoon idd niet.

Wat bereft de update, ik ben de gelukkige eigenaar van een HTC P3300 en dus niet de T-mobile versie. resultaat: 'Invalid vendor ID'.

Zal binnenkort ff weer langs de shop en anders moeten we maar es kijken of we via kassa een oproep kunnen doen om er achter te komen hoveel mensen met dit probleem zitten.

btw. T-mobile heeft dit probleem ook gehad met de ladyphone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

Anoniem: 211406 schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 16:14:
[...]
1. Richardrompas
2. iCy
3. Maestrodesigns
4. SveNRG
5. Tazitiz
6. MiLLZ
Zitten er ook 3 bij pocketinfo forum.

[ Voor 63% gewijzigd door Meneer iCy op 28-08-2007 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 122494

Ook ik blijf problemen houden met de bereikbaarheid. Vanaf het moment dat ik de update heb gedaan ben ik alweer 2 x een tijd onbereikbaar geweest. Ik heb afgelopen week weer contact gehad. Het enige dat ze aankunnen bieden is het ongedaan maken van mijn aankoop (+ geld terug dat ik heb betaald) of wachten tot ze een oplossing hebben (wat dus weer een tijd gaat duren).

Het is wel zo dat ik de laatste tijd veel op dezelfde plek ben (thuis). Ik zag dat dat hiervoor ook genoemd werd, misschien dat het 1 van de oorzaken is van het probleem.

Ik moet zeggen dat ik het erg zat ben. Hoewel ik begrijp dat als je update naar Windows Mobile 6, het probleem over is, is dit wat mij betreft geen optie. Behalve de TomTom versie waar je dan weer codes voor moet aanvragen zijn de versies naar ik begrijp niet echt heel stabiel.

Ik hoop daarom dat T-mobile toch snel een oplossing heeft, al zie ik het somber in. Ik ben dan ook wel geinteresseerd in het rechtsbijstandverhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L0we
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-06 15:18
Ik heb eerder precies dezelfde bereikbaarheidsproblemen gehad, alleen met 2 andere telefoons (nokia 6630 en nokia N73). Dit bleek toen te liggen aan de simkaart. Die was al 6 jaar oud ofzo, en functioneerde blijkbaar niet goed meer.

Dat was het eerste waar ik aan moest denken toen ik dit topic las, misschien is dit voor een enkeling een oplossing, misschien ook niet :)

[ Voor 5% gewijzigd door L0we op 28-08-2007 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

Big Daddy schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 19:38:
Ik heb eerder precies dezelfde bereikbaarheidsproblemen gehad, alleen met 2 andere telefoons (nokia 6630 en nokia N73). Dit bleek toen te liggen aan de simkaart. Die was al 6 jaar oud ofzo, en functioneerde blijkbaar niet goed meer.

Dat was het eerste waar ik aan moest denken toen ik dit topic las, misschien is dit voor een enkeling een oplossing, misschien ook niet :)
Heb al een nieuwe type simkaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 12-05 16:20

Tags NL

Harmful or Harmless?

Het komt me allemaal wel heel erg bekend voor dit :) Bij mijn vorige werkgever hadden wel allemaal T-mobile Windows Mobile 5.0 toestellen en stuk voor stuk problemen met de ontvangst of gemiste oproepen. Veel gebeld met T-Mobile en ze hielden ons aan het lijntje met uitspraken als:

- Iedere ochtend voor je gaat bellen of naar werk gaat de telefoon soft-reset/uit-aan doen
- We zijn met een softwareupdate bezig, nog een paar weekjes
- Geef ons alle probleemnummers en we gaan ze monitoren (Niets meer van gehoord)
- Stuur je toestel maar op en dan krijg je een vervangend toestel tot we weten wat er aan de hand is (Krijg je een Qtek 9100 met Windows Mobile 5 en precies hetzelfde probleem |:( )

Het bleef maar doorgaan, steeds beloftes en niets waarmaken. Ben nu weg bij het bedrijf en kan het niet meer navragen, maar de laatste status die ik weet is dat ze wilden overstappen naar een andere provider. Misschien niet de beste optie qua afkopen contract enzo, maar steeds niet bereikbaar zijn kan echt niet!

Weet echt niet of de problemen nu echt aan WM5 liggen, maar zijn er dan ook mensen hier die hun T-mobile SIM eens in een Nokia of Samsung hebben gedrukt?

https://powershellisfun.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijmeng
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20:25

tijmeng

Panasonic 7J

een vriend van mij heeft precies hetzelfde probleem. Hij heeft een MDA3 maar ik vraag me af in hoeverre dit aan de MDA3 ligt. Want:

Ik heb een SE P990i en die heeft het ook. Het ligt een de simkaart vrees ik. Als we onze sim omwisselen hebben we het ook allebei. Connecten met internet verhelpt het probleem bij ons beide

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 228422

1. Richardrompas
2. iCy
3. Maestrodesigns
4. SveNRG
5. Tazitiz
6. MiLLZ
7. Polyworm

hier ook zelfde probleem.,wel mijn laatste jaar bij t-mobile,na al een eerder probleem te hebben gehad met vorige abbonnement bij t-mobile.helpdesk is wel altijd vriendelijk en medewerkend maar er is mij een niet deugdelijk toestel gekocht in de t-mobile winkel terwijl men van het probleem wist,de reden dat het voor mij over is dat ik al teveel belangrijke telefoontjes gemist heb. en nog steeds valt me bereik gewoon uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

Valt hier ook onder dat hij soms SMSjes pas heel laat verstuurd (en ontvangt?). Vandaag zelfs pas na een reboot.

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazitiz

tazitiz

dbprutser

Jazzper schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 00:50:
Valt hier ook onder dat hij soms SMSjes pas heel laat verstuurd (en ontvangt?). Vandaag zelfs pas na een reboot.
het heel laat ontvangen van smsjes is een van de problemen ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

Ja eindelijk een skilled medewerker gesproken! He, verdomme. :P

Ik wordt op de lijst gezet en het truukje van handmatige netwerkselectie lijkt bij mij een leuke workaround te wezen. Bij mij werkt het tot nu nog toe al 2 dagen. Ik sta in ieder geval op de nieuwe probleem lijst.

Als je belt en je hebt de update uitgevoerd, vertel ze dat ook goed even want ze verdomme het om het te registreren want na 3 telefoontjes moest ik het weer vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babybox
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 04-05 11:08

babybox

Win7

ook na wm6.0 blijven de problemen bestaan
ook na de radio update van t-mobile blijven de problemen bestaan

ik ga (voor de 4de maand) een korting aanvragen voor de abonnementskosten (jaja is een doekje bloeden enz) maar toch via 0800-7111 en dan de afdeling aftersales

we moeten druk blijven zetten op die gasten

Firefox - Iphone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ice-Rabbit
Er wordt hier gesuggereerd dat het aan de sim kaart kan liggen. Laten we dat eens bekijken.
Wie kan mij vertellen hoe je het type van je sim-kaart kan bepalen. Ik heb een mooie roze met 19 cijfers erop (rijen van 5 en 1 van 4). Met welke kun je het type bepalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ice-Rabbit schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 12:18:
Er wordt hier gesuggereerd dat het aan de sim kaart kan liggen. Laten we dat eens bekijken.
Wie kan mij vertellen hoe je het type van je sim-kaart kan bepalen. Ik heb een mooie roze met 19 cijfers erop (rijen van 5 en 1 van 4). Met welke kun je het type bepalen?
hier is simkaart omgeruild 2-3 weken geleden en heeft nix opgeleverd,steeds hetzelfde probleem,wat wel eventueel zou kunnen helpen is je email ieder uur/half uur laten checken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 122494

Ik heb die optie ook nagevraagd (e-mail checken elk half uur, ben op dit moment zelfs zover dat ik er speciaal een PIT voor zou nemen), maar volgens de medewerker van T-mobile is dit ook geen oplossing omdat het alleen met het bellen te maken heeft. Ze zei dat als je een uur niet belt het in sommige gevallen zo is dat hij dan van het netwerk af gaat of iets dergelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44910

Anoniem: 122494 schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 12:28:
Ik heb die optie ook nagevraagd (e-mail checken elk half uur, ben op dit moment zelfs zover dat ik er speciaal een PIT voor zou nemen), maar volgens de medewerker van T-mobile is dit ook geen oplossing omdat het alleen met het bellen te maken heeft. Ze zei dat als je een uur niet belt het in sommige gevallen zo is dat hij dan van het netwerk af gaat of iets dergelijks.
Je moet dan constant het netwerk 'roamen'/raadplegen?

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 44910 op 29-08-2007 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 155987

Heb exact hetzelfde probleem als onderstaand beschreven, maar dan met een MDA Pro (Qtek 9100). Gezien de patch niet voor mijn toestel beschikbaar is, heb ik stap 2 uitgevoerd. Bij mij stond T-Mobile NL in zijn geheel niet aktief. Bij deze aktief gemaakt en bovenin de lijst gezet. Heb dit zojuist gedaan, dus afwachten. Ben in iedergeval blij, dat er meer gebruikers zijn dit dit lastige probleem hebben.

Groet,

M
Ice-Rabbit schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 09:48:
In dit draadje HTC P3300 deel 7 (Artemis, MDA Compact III, Orange SPV M650) wordt er veel geklaagd over de bereikbaarheids problemen met de T-Mobile uitvoering van de HTC P3300.

Hiervoor om meer vervuiling en ergernis te voorkomen heb ik maar deze 'draad' opgestart.

Het probleem is dat je volgens het toestel wel bereikbaar bent maar als iemand je belt je meteen de voicemail krijgt. Ook smsjes komen niet meteen aan.
Pas als je zelf belt/smst/gprst komen de meldingen van gemiste oproepen en smsjes binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ik heb ook nog steeds het probleem, ook na de radio rom update en ik draai nu ook WM 6.0. Gisteren weer eens gebeld; blijkt dat ze me gisteren een brief hebben gestuurd. Ik ben benieuwd wat daar nu weer in staat. Verder gingen ze het (weer) doorgeven aan de 'technische dienst'.
Bah, dit duurt al wel heel lang :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MillZ
Waarschijnlijk hoor ik morgen meer over een eventuele oplossing....
Als ik wat weet dan meld ik het hiero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uppie8374
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-05 18:18

uppie8374

Sousousou

Ik heb nog steeds het probleem niet opgelost met die radioversie update. Mijn toestel is een HTC P3300 en mijn provider is T-mobile.

Aangezien ik in eerste instantie helemaal niet wist wat het probleem was of hoe het op te lossen ben ik vanmiddag naar een T-mobile winkel gestapt en heb aan een verkoper daar gevraagd of hij wist wat het probleem was van het missen van binnenkomende gesprekken. Hij wees me op een radioversie update op de website van T-mobile.

Ik naar huis, handleiding gedownload en gevolgd. Eerste installatie ronde kwam er een melding van XP dat de update die ik aan het installeren was niet certified was. Hierdoor mislukte de installatie. Echter de tweede ronde kreeg ik na 80% installatie een geheel andere foutmelding, en wel de volgende:
[img=http://img111.imageshack.us/img111/3512/foutmeldingut6.th.jpg]

Toen ik dit twee keer meemaakte ben ik maar terug gegaan naar de T-mobile winkel en gevraagd waar die foutmelding vandaan komt. Na wat onderzoek vertelde hij mij dat de update op de site van T-mobile enkel is voor de MDA III compact en niet voor de HTC P3300 variant. Ook moest ik op de website van HTC kijken voor de juiste update.

Maar na ongeveer een uurtje kloten en aanmelden voor de HTC e-Club heb ik nog steeds niet de juiste update gevonden.

Rebuilding knowledge database

• MillZ
uppie8374 schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 19:55:
Ik heb nog steeds het probleem niet opgelost met die radioversie update. Mijn toestel is een HTC P3300 en mijn provider is T-mobile.

Aangezien ik in eerste instantie helemaal niet wist wat het probleem was of hoe het op te lossen ben ik vanmiddag naar een T-mobile winkel gestapt en heb aan een verkoper daar gevraagd of hij wist wat het probleem was van het missen van binnenkomende gesprekken. Hij wees me op een radioversie update op de website van T-mobile.

Ik naar huis, handleiding gedownload en gevolgd. Eerste installatie ronde kwam er een melding van XP dat de update die ik aan het installeren was niet certified was. Hierdoor mislukte de installatie. Echter de tweede ronde kreeg ik na 80% installatie een geheel andere foutmelding, en wel de volgende:

Toen ik dit twee keer meemaakte ben ik maar terug gegaan naar de T-mobile winkel en gevraagd waar die foutmelding vandaan komt. Na wat onderzoek vertelde hij mij dat de update op de site van T-mobile enkel is voor de MDA III compact en niet voor de HTC P3300 variant. Ook moest ik op de website van HTC kijken voor de juiste update.

Maar na ongeveer een uurtje kloten en aanmelden voor de HTC e-Club heb ik nog steeds niet de juiste update gevonden.
euh, je kan toch de update doen uit de TS, of had je die al gedaan?
Want verdere updates zijn er nog niet...

[ Voor 13% gewijzigd door MillZ op 30-08-2007 08:29 ]

• dedominee
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21:38
Terugkomend op mijzelf in het andere draadje:
dedominee schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 21:41:
[...]

Ik heb vandaag even een balletje opgegooid, we zouden het eventueel kunnen oppikken voor zéér concurrerende tarieven en no cure no pay. Echter minimaal 10 personen. Meer liefhebbers? Hoe concreter de aantallen hoe concreter ik kan worden vwb voorwaarden en tarieven.

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

Ik kreeg vandaag een smsje van T-mobile:

U heeft met T-Mobile contact over een probleem met uw MDA Compact III. Het probleem is op dit moment in onderzoek, zodra er een oplossing is nemen wij contact met u op. groeten T-Mobile

• koelkast
  • Niet online
dedominee schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 08:29:
Terugkomend op mijzelf in het andere draadje:

[...]
Oké, wat is dan precies de bedoeling? Dat we ons contract kunnen verbreken? Of dat we T-Mobile dwingen het binnen een bepaalde termijn in orde te maken?

• dedominee
Het lijkt mij fair om T-Mobile een deadline te stellen. Voldoen ze niet --> ontbinding contract.

• uppie8374

uppie8374

Sousousou

MillZ schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 08:23:
[...]

euh, je kan toch de update doen uit de TS, of had je die al gedaan?
Want verdere updates zijn er nog niet...
uppie8374 schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 19:55:

Dit was de patch van de T-mobile site. Die staat namelijk op de site ook officieel alleen voor de MDA III compact en niet voor de HTC P3300.

• tazitiz

tazitiz

dbprutser

Het zou lekker zijn als we een beetje een idee krijgen van HOEVEEL mensen welke problemen hebben. de topicstart in het 3300 topic heeft hier een poll staan - ik zou graag willen zien dat deze poll overgenomen wordt in dit topic, en of dat we een lijst bijhouden van wie bereikbaarheidsproblemen heeft met welk toestel.

ik heb vaker gehoord dat men met andere dan dit toestel problemen hebben met t-mobile. Laten we elkaar helpen.

• Ice-Rabbit
tazitiz schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 10:56:
Het zou lekker zijn als we een beetje een idee krijgen van HOEVEEL mensen welke problemen hebben. de topicstart in het 3300 topic heeft hier een poll staan - ik zou graag willen zien dat deze poll overgenomen wordt in dit topic, en of dat we een lijst bijhouden van wie bereikbaarheidsproblemen heeft met welk toestel.

ik heb vaker gehoord dat men met andere dan dit toestel problemen hebben met t-mobile. Laten we elkaar helpen.
Ik zou dat best willen plaatsen, maar daarin ben ik een echte NOOB.
Misschien wil iemand het daar in zetten of dit topic van mij overnemen?

Misschien is het beter om een nieuw Topic te beginnen zonder toestel specificatie, want het lijkt erop dat het een T-Mobile probleem is en niet specifiek toestel gebonden. (Een collega had dit probleem ook al vorig jaar met een ander toestel. Toen is via T-Mobile zelfs zijn EMEI getraced en konden ze als hij niet bereikbaar was niks vreemds vinden op de 'masten'. Zijn EMEI werd gewoon gezien.)

[ Voor 22% gewijzigd door Ice-Rabbit op 30-08-2007 11:08 ]

• nils7
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20:45
Het probleem noemen ze HandsetLost.
Dit betekend dat de telefoon wel aangeeft verbinding te hebben maar een daadwerkelijke connectie is er niet.
Dit heeft voornamelijk te maken met het overschakelen (roamen) tussen netwerken. Dus als er een internet verbinding is over GPRS behoort het toestel deze af te sluiten en zich opnieuw op GSM aan te melden. Dit gebeurt echter niet (altijd).

Hetzelfde is het geval met het roamen tussen UMTS en GSM (waar geen UMTS is zal de telefoon overschakelen op GSM). Dit gebeurt dus zeg maar deels. Vandaar dat UMTS toestellen hier ook last van hebben!

Het probleem is wat complexer dan menigeen hierboven beschrijft. Omdat onderzoek uitwijst dat de telefoon gewoon connectie heeft. Persoonlijk denk ik dat het ligt aan het soort netwerk wat T-Mobile gebruikt want 1 van de nadelen is ervan is HandsetLost. Voordeel ervan is dat als je aan het UMTS'en bent (internetten ofzo) je nog wel telefonisch bereikbaar bent (andere netwerken hebben dat niet).

Ik heb er zelf ook last van gehad met mijn P990i en K800i. Met de N80 en N95 niet.
Heb dit ook aan T-Mobile doorgegeven zodat ze daar wat mee kunnen en in de hoop ook met de netwerkfabrikant (Nokia... wellicht dat me Nseries daarom wel werkten ;))

NIO ET5 | Tesla Model Y LR | iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!

• koelkast
  • Niet online
dedominee schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 10:25:
Het lijkt mij fair om T-Mobile een deadline te stellen. Voldoen ze niet --> ontbinding contract.
Oké, maar is er dan niet het risico dat je heel veel moet gaan betalen, of je toestel moet terugsturen of betalen o.i.d.?

• Armageddon_2k
  • iCy
  • Jasper06
  • Maestrodesigns
  • MiLLZ
  • Polyworm
  • Richardrompas
  • sanderb
  • SveNRG
  • Tazitiz
  • tijmeng
  • Dazzlestan

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 44910 op 30-08-2007 16:01 ]

Anoniem: 220193

Ik heb het probleem ook gehad. Ik heb sinds maart dit jaar de tmobile versie. Deze heeft het eigenlijk nooit goed gedaan. Ik had het probleem dat als ik de mast in mijn woonplaats, Winschoten, verliet ik geen bereik meer had. Bij mijn eigen mast viel het alleszins mee daar was het de meeste tijd wel goed. Ik heb zeer vaak per mail geklaagd en werd dan vaak na een week of zo teruggebeld. Daarbij heb ik verschillende keren mijn belbundel gratis gekregen. Daarna heb ik de patch van de tmobile site gedraaid en was er geen verschil. Dit heb ik hen in een zeer boze klachtenmail ook gemeld en gedreigd om de rechtsbijstand in te schakelen. Daarna kreeg ik een telefoontje dat ze de volgende dag een koerier zouden sturen die het toestel zou omwisselen bij mij thuis. Die kwam de volgende dag met een nieuw toestel. En dat was ook het enige dat omgeruild is, batterij en alles wat ik erbij had dat bleef van mij, ik moest dus alleen het oude toestel meegeven. Met dit nieuwe toestel heb ik nog geen enkel probleem weer gehad. Voor mij is het probleem dus godzijdank voorbij. Na zes maanden mocht het ook wel, maar ik begrijp dat er nog genoeg mensen zijn die wel met het probleem zitten.
Oh ja ik heb in de tussentijd ook nog een leentoestel aanvaard, de nokia 6230i. Die hebben ze nog niet weer teruggevraagd:)

• uppie8374

uppie8374

Sousousou

De verkoper in de T-Mobile winkel vertelde mij juist weer dat het probleem hem zit in een soort slaapmodus waar het toestel na een kwartier in raakt. In die modus ziet hij geen inkomend verkeer meer. Zodra je dan zelf gaat bellen komt het toestel weer uit de slaapmodus en ontvang je alle smsjes van je gemiste oproepen e.d.

Anoniem: 98389

ik heb nog steeds na de update, de bereikbaarheidsproblemen. Net nog even naar T-mobile geweest en daar krijg je weer een heerlijk antwoord dat ze nergens vanaf weten.

• Tom
  • Niet online

Tom

Ik heb ook dat bereikbaarheidsprobleem, ook al een lange tijd (volgens mij begon het in februari-maart ofzo). Sinds een paar dagen heb ik de radio update geinstalleerd, tot nu toe gewoon bereik gehad. Hopelijk houd dat zo aan. Een paar keer contact gehad met T-Mobile maar ze bieden steeds een leentoestel aan. jammer maar daar heb ik niks aan aangezien ik veel gebruik maak van de agenda, internet, TomTom. Al die andere toestellen hoef ik niet, dat noem ik ook geen oplossing. Ook heb ik al een klachtenbrief gestuurd maar de enige reactie was dat ze mij een leentoestel aan konden bieden.

Die brief over die softwareupdate heb ik nooit gehad trouwens. Ondanks dat ze mij al op een lijst hadden gezet ofzoiets van mensen die er problemen mee hadden.
De eerstvolgende keer dat ik er weer last van heb neem ik contact met ze op met de vraag mijn contract te ontbinden. Doen ze dat niet, dan neem ik contact op met mijn advocaat. Ik ben het beu deze onzin.

Nee T-Mobile, ga vooral zo door.

Al sinds 1999 (zo'n 8 jaar) ben ik abonnee van Ben/T-Mobile maar na afloop van dit contract gaat er geen euro meer naar T-Mobile.. nooit meer :r :(
Er zijn nog meer providers en hoe ze je nu als klant behandelen is belachelijk. Het schoolvoorbeeld hoe het niet moet :(

[ Voor 8% gewijzigd door Tom op 30-08-2007 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

degene die dit probleem hebben vul ff lijst verder aan,is mischien wel makkelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik krijg de n73 als leen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dedominee schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 10:25:
je mag mij er bij rekenen,na weer gebeld te hebben nog steeds geen oplossing.hoeveel man heb je al en wat zijn voorwaarden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAdD
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20-06 12:47
[ff offtopic]

zie dit, zal T-Mobile ook zo'n afdeling hebben??
Zo ja, waarom is er dan nog geen contact opgenomen met de mensen van dit topic

[/terug naar ontopic]

Assumption is the mother of all fuck-ups / You're MAdD. Well thank God for that, 'cause if I wasn't this would probably never work

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uppie8374

uppie8374

Sousousou

• Armageddon_2k
  • iCy
  • Jasper06
  • Maestrodesigns
  • MiLLZ
  • Polyworm
  • Richardrompas
  • sanderb
  • SveNRG
  • Tazitiz
  • tijmeng
  • Dazzlestan
  • Uppie83 (of hoe ze me ook hebben genoemd na het samenvoegen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MillZ
Ze zouden mij woe. of do. terugbellen, helaas niet gebeurd.
Ik maar weer even gebeld met 0800 7111, nu vertelde ze dat ik vandaag of maandag wordt teruggebeld over de bereikbaarheidsproblemen.
Call ligt bij de technische dienst....
Ik heb nu 6 weken dit toestel, en al 6 weken ellende.
Meteen vanaf het eerste moment gemeld bij tmobile over deze problemen.
Had de verkoper me maar voorgelicht over deze problematiek met de 3300.
Dan had ik voor de Touch gegaan.... ;(
En tjah, dan maar een losse muis...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dedominee
Anoniem: 228422 schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 09:45:
[...]

je mag mij er bij rekenen,na weer gebeld te hebben nog steeds geen oplossing.hoeveel man heb je al en wat zijn voorwaarden?
Tot op heden ben je volgens mij de tweede die zich in dit topic aanmeldt. Bij minimaal 10 aanmeldingen ga ik om tafel met de betreffende jurist om de eventuele voorwaarden (wrsch sowieso No Cure No Pay) te bepalen en neem ik contact op met iedereen die zich heeft aangemeld. Jullie bepalen dan of jullie akkoord gaan of niet en dan kunnen wij aan de slag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babybox
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 04-05 11:08

babybox

Win7

Armageddon_2k
iCy
Jasper06
Maestrodesigns
MiLLZ
Polyworm
Richardrompas
sanderb
SveNRG
Tazitiz
tijmeng
Dazzlestan
Uppie83 (of hoe ze me ook hebben genoemd na het samenvoegen)
babybox

Firefox - Iphone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 177175

Armageddon_2k
iCy
Jasper06
Maestrodesigns
MiLLZ
Polyworm
Richardrompas
sanderb
SveNRG
Tazitiz
tijmeng
Dazzlestan
babybox
ukinik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

Doe de mensen volgende keer in code, dan is het wat makkelijker tellen. Kijk maar:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
Armageddon_2k
iCy
Jasper06
Maestrodesigns
MiLLZ
Polyworm
Richardrompas
sanderb
SveNRG
Tazitiz
tijmeng
Dazzlestan
babybox
ukinik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 147201

Ik heb nu ruim 6 maanden twee nieuwe abonnementen, een voor mezelf en een voor mijn vrouw, met twee MDA Compact III toestellen. Beiden hebben een nieuwe sim-kaart.
Met beide heb ik bereikbaarheidsproblemen.
Ik heb voor beide toestellen 4 maanden geleden voor 6 maanden een korting van 50% gehad.
Twee weken geleden ontving ik de bewuste brief mbt de update.
Ik moet zeggen dat deze, volgens mij, bij allebei de toestellen niet tot verbetering heeft geleid.
Ik weet niet wat de volgende stap van T-mobile is, zou er nog een WM6 versie uitkomen?

En dan nog iets, tijdens mijn vakantie ik Oostenrijk, leek het wel of ik daar geen problemen had. Ik werd daar dan wel niet zoveel gebeld, maar alle telefoontjes die ik kreeg kwamen zonder problemen binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 147201

Anoniem: 147201 schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 16:58:
[quote]iCy schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 14:50:
Doe de mensen volgende keer in code, dan is het wat makkelijker tellen. Kijk maar:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
Armageddon_2k
iCy
Jasper06
Maestrodesigns
MiLLZ
Polyworm
Richardrompas
sanderb
SveNRG
Tazitiz
tijmeng
Dazzlestan
babybox
ukinik

Pefrikemi (met twee toestellen!)
[

[ Voor 67% gewijzigd door Anoniem: 147201 op 31-08-2007 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armageddon_2k

Armageddon_2k

uppie8374 schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 16:30:
De verkoper in de T-Mobile winkel vertelde mij juist weer dat het probleem hem zit in een soort slaapmodus waar het toestel na een kwartier in raakt.
Die verkopers weten de helft van de tijd niet waar ze het over hebben, en ze kunnen die Telefoon wel de schuld gaan geven, maar ze hadden het ook met die bekende LadyPhone (samsung ofzo). Nouw geloof me daar draait geen Windows Mobile op hoor. Dat verhaal van GPRS en overschakelen met netwerken heb ik idd vaker gehoord, heb daar verder nog niet naar gekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Niet online
Nemen jullie mij ook nog even mee op de lijst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLS
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-01-2023

BLS

Idem dito hier. Afgelopen week al meermalen het probleem ervaren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ice-Rabbit
Anoniem: 155987 schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 15:34:
Heb exact hetzelfde probleem als onderstaand beschreven, maar dan met een MDA Pro (Qtek 9100). Gezien de patch niet voor mijn toestel beschikbaar is, heb ik stap 2 uitgevoerd. Bij mij stond T-Mobile NL in zijn geheel niet aktief. Bij deze aktief gemaakt en bovenin de lijst gezet. Heb dit zojuist gedaan, dus afwachten. [...]
Hoe is het er nu mee, nog steeds problemen of zijn ze voor jou nu opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ice-Rabbit schreef op zondag 02 september 2007 @ 14:40:
[...]

Hoe is het er nu mee, nog steeds problemen of zijn ze voor jou nu opgelost?
Zover ik nu kan beoordelen, werkt het selecteren van het netwerk T-mobile NL (optie 2) voor mij. Ben sinds de aanpassing gewoon bereikbaar.

In ieder geval bedankt voor de tip. Ik zal deze discussie wel in de gaten houden, omdat het toch handig is om te weten. Kom nog wel eens een MDA III tegen.

Groet,

M.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy
  • Laatst online: 21-06 00:10

Roy

Hobbies?

Hier ook het probleem. Ik heb het nu wel redelijk omzeilt door push e-mail te gebruiken, en ik bel heel vaak naar 1202 (gratis) om m'n verbinding weer te activeren (voor de zekerheid).

het lijstje:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
Armageddon_2k
iCy
Jasper06
Maestrodesigns
MiLLZ
Polyworm
Richardrompas
sanderb
SveNRG
Tazitiz
tijmeng
Dazzlestan
babybox
ukinik
Pefrikemi 2x
koelkast
BLS
Roy

Inderdaad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ice-Rabbit
Roy schreef op maandag 03 september 2007 @ 11:15:
Hier ook het probleem. Ik heb het nu wel redelijk omzeilt door push e-mail te gebruiken, en ik bel heel vaak naar 1202 (gratis) om m'n verbinding weer te activeren (voor de zekerheid).

het lijstje:
code:
1
...
Lijst wordt bijgehouden op pagina 1. Ik heb je er aan toegevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matrix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:47
Hier ook hetzelfde probleem, ik gebruik zelf push mail waarmee het probleem is opgelost
Mijn vader heeft hetzelfde toestel zonder pushmail en zit dus met de regelmaat met een probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

Anoniem: 155987 schreef op maandag 03 september 2007 @ 09:15:
[...]

Zover ik nu kan beoordelen, werkt het selecteren van het netwerk T-mobile NL (optie 2) voor mij. Ben sinds de aanpassing gewoon bereikbaar.

In ieder geval bedankt voor de tip. Ik zal deze discussie wel in de gaten houden, omdat het toch handig is om te weten. Kom nog wel eens een MDA III tegen.

Groet,

M.
Selecteren van het t-mobile netwerk is maar een tijdelijke oplossing, want het gebeurd nog steeds, maar in mindere mate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uppie8374

uppie8374

Sousousou

Misschien als groep aankloppen bij consumentenbond? Eigenlijk wil ik gewoon een ander toestel die wel werkt... desnoods de N95, die lijkt er qua opties nog het meeste op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

iCy schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 15:58:
[...]

Selecteren van het t-mobile netwerk is maar een tijdelijke oplossing, want het gebeurd nog steeds, maar in mindere mate.
Klopt, vandaag wederom na het zelf bellen, gemiste oproepen ontvangen. Laat mij mail maar weer automatisch synchroniseren.....

M.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Van het weekend toevallig 2 mensen ontmoet met een P3300 en ook hetzelfde probleem. Volgens mij is er nog zoooo'n mega grote sluimerende groep die het maar geaccepteerd heeft.

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puppetmaster
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:30
Hoi allen,
ik heb ook een MDA CIII met de bekende bereikbaarheidsproblemen. de patch heeft wel iets geholpen naar mijn mening, maar zeker niet helemaal... :/
verder heb ik er een vage "shell error" voor terug gekregen waarbij hij moet rebooten. dit gebeurt een aantal maal per week, terwijl hij dit eerder niet had.

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 144581

Zet mij ook maar op t lijstje. In december heb ik dit toestel al een jaar :S.
Ben ik blij dat ik geen zakenman ben oid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ice-Rabbit
Jazzper schreef op woensdag 05 september 2007 @ 10:20:
Van het weekend toevallig 2 mensen ontmoet met een P3300 en ook hetzelfde probleem. Volgens mij is er nog zoooo'n mega grote sluimerende groep die het maar geaccepteerd heeft.
Laat die zich ook even melden, wordt de lijst groter :'( })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kan iemand Yvette Mook er even bijzetten? Die heeft me gemail en die volgt t draadje maar kan geen account aanmaken ivm hotmeel

• SveNRG
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 08-04 10:02

SveNRG

Onderweg

Fijn dat de startpost zo goed bijgehouden word! :) Ik heb de software update gedaan, netwerk op manual gezet, T-Mobile NL aangevinkt en bovenaan gezet, en zojuist klantenservice gevraagd om een nieuw type SIM kaart. Ik heb een HELE oude nog. Bijna nog uit het "Ben" tijdperk. Krijg kosteloos een nieuwe binnen twee dagen thuis. Ik laat weten of dat alles de oplossing biedt.

All that you know, is at an end

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Een korting aanvragen voor de abonnementskosten (jaja is een doekje bloeden enz) kan via 0800-7111 en dan de afdeling aftersales.
uit de startpost komt dit. Als je dit doet, gooi je dan niet je eigen ruiten in? Je gaat dan accoord met hun schikkingsvoorstel. Toch?

• Ice-Rabbit
Jazzper schreef op donderdag 06 september 2007 @ 11:09:
uit de startpost komt dit. Als je dit doet, gooi je dan niet je eigen ruiten in? Je gaat dan accoord met hun schikkingsvoorstel. Toch?
Dat is juridisch, moet je navragen. Ik wilde alleen maar het telnr beschikbaar stellen zodat niet iedereen van het kastje naar de muur wordt verwezen.

After sales: ja dan moet u even de software update installeren die werkt zeker voor uw toestel. Dat is bij ons bekend.

IK: niet bij iedereen van T-mobile, want er werd mij verteld dat deze update niet voor alle toestellen werkt.

After sales:
oh

Oplossing: Ander toestel uitkiezen wat ongeveer vergelijkbaar is en niet veel duurder (ameo).
OF contractontbinding
OF afwachten op nieuwe update

Bestaat er uberhaupt een vergelijkbaar toestel met dezelfde functionaliteit
  • Ingebouwde GPS
  • WIFI
  • WM5
  • FM Radio

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 44910 op 06-09-2007 12:58 ]

Anoniem: 232268

Voeg mij ook maar toe aan het lijstje.
Anoniem: 44910 schreef op donderdag 06 september 2007 @ 12:57:

Oplossing: Ander toestel uitkiezen wat ongeveer vergelijkbaar is en niet veel duurder (ameo).
OF contractontbinding
Ik wil me compact3 wel inruilen voor een nieuwere telefoon hoor :)
Als er maar GPS opzit en een betere CPU.

Ik heb al 3x 100% korting op me belbundel gehad, en diverse andere kortingen.
2x USB Stick
3x N73 leentoestel (waarvan 2x een defecte, en op de laatste stonden allemaal prive foto's en gegevens van de vorige eigenaar)

Is er uberhaupt een telefoon met ongeveer dezelfde functionaliteit?

Zoniet, welke telefoon (zonder pda/gps/wifi; gewoon bellen) binnen het Tmob assortiment is ongeveer even duur als de MDA COMPACT III

Jazzper schreef op donderdag 06 september 2007 @ 11:09:
[...]

Nee ! Korting is slechts coulance.
Je kunt altijd nog overgaan op contractontbinding.

• woest85
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

woest85

[Ondertitel]

Zelfde functionaliteit e-ten x500. Wordt alleen niet geleverd door T-mobile.

[Signature]

• tazitiz

tazitiz

dbprutser

even ter ondersteuning van de topicstarter - chapeau/sappoo voor je onderhoud van het onderwerp

ik ben verbaasd dat we al zoveel reacties hebben.
met nog meer kunnen we eventueel samen een schadeloos vergoeding krijgen, maar dan moeten we wel door t-mobile zwart op wit erkenning hebben dat het probleem er nog steeds is, dat het aan hun kant ligt en het moet opgelost worden.

of een gratis sim-unlock code voor de getroffenen. ze hebben namelijk het toestel wel verkocht voor hun eigen netwerk terwijl men al wist dat dit niet werkte. met andere netwerken heeft dit toesten geen problemen. ik heb bijvoorbeeld het toestel los gekocht, en had op die manier ook mijn probleem kwijtgeraakt. Ondertussen loopt de nieuwe (illegale) rom als een zonnetje inclusief de touch functionaliteit dus maak ik weer lekker de blits !

• Armageddon_2k

Armageddon_2k

!!!!!!BELANGERIJK!!!!!!!
Mensen die de software update hebben uitgevoerd en waarbij het NIET werkt.
Graag bellen met T-mobile en dit doorgeven.

Ik heb een P3300 dus niet de MDA compact, en ik krijg geen service omdat mijn telefoon niet door Tmobile is verschaft (lekker loos maarjah)
Ik krijg dus te horen dat de software update WEL werkt en dat het probleem nu bij de leverancier ligt die mij deze telefoon heeft verkocht.

Als de update foutief kan worden verklaard zijn we dus op een heel ander punt. Dan is er dus geen werkende update en ligt het probleem weer bij T-mobile.

Want ik hoop nog steeds op gratis contract ontbinding.
!!!!!!BELANGERIJK!!!!!!!

Armageddon_2k schreef op donderdag 06 september 2007 @ 17:45:
!!!!!!BELANGERIJK!!!!!!!
Mensen die de software update hebben uitgevoerd en waarbij het NIET werkt.
Graag bellen met T-mobile en dit doorgeven.

Ik heb een P3300 dus niet de MDA compact, en ik krijg geen service omdat mijn telefoon niet door Tmobile is verschaft (lekker loos maarjah)
Ik krijg dus te horen dat de software update WEL werkt en dat het probleem nu bij de leverancier ligt die mij deze telefoon heeft verkocht.

Als de update foutief kan worden verklaard zijn we dus op een heel ander punt. Dan is er dus geen werkende update en ligt het probleem weer bij T-mobile.

Want ik hoop nog steeds op gratis contract ontbinding.
!!!!!!BELANGERIJK!!!!!!!
Belangrijk
Lees hierboven, heb after sales gebeld en gezegd dat bij sommige types van MDA Compact III de update werkt. Dus niet bij alle types, waaronder die van mij. Toen kreeg ik de drie opties voorgeschoteld.

• Madman_K
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-06 08:48

2. via [Instellingen][Telefoon][Netwerk][Netwerk instellen] T-Mobile NL bovenaan zetten.
Zat voor de geen hier eens naar te kijken.
Zag toen dat T-mobile NL standaard niet aangevinkt stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armageddon_2k

Armageddon_2k

Anoniem: 44910 schreef op donderdag 06 september 2007 @ 21:05:
[...]
Belangrijk
Lees hierboven, heb after sales gebeld en gezegd dat bij sommige types van MDA Compact III de update werkt. Dus niet bij alle types, waaronder die van mij. Toen kreeg ik de drie opties voorgeschoteld.
Jaja, wel gelezen, maar als iedereen dat meld dan is het in ieder geval een 'algemeen' probleem.
En dan is alles weer makkelijker te regelen.

[ Voor 4% gewijzigd door Armageddon_2k op 07-09-2007 08:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

woest85 schreef op donderdag 06 september 2007 @ 14:09:
Zelfde functionaliteit e-ten x500. Wordt alleen niet geleverd door T-mobile.
Ik zit dan te denken aan de N95

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 144581

Contractontbinding? Houd dat in contract beeindigen en je mag t toestel houden? En daarna weer een nieuw contract afsluiten of course :P inc een nieuwe telefoon.
Mijne heeft al wat deukjes enzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 232268

Anoniem: 144581 schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 10:30:
Contractontbinding? Houd dat in contract beeindigen en je mag t toestel houden? En daarna weer een nieuw contract afsluiten of course :P inc een nieuwe telefoon.
Mijne heeft al wat deukjes enzo
Ik denk dat niemand voor contract ontbinding zal kiezen, je moet je compact3 dan gaan betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

Anoniem: 232268 schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 12:08:
[...]

Ik denk dat niemand voor contract ontbinding zal kiezen, je moet je compact3 dan gaan betalen.
En je bent je telefoonnummer kwijt, wat ik iig niet wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44910 schreef op donderdag 06 september 2007 @ 12:57:

OF contractontbinding
Ik heb de N95 besteld, en die kan ik zonder extra kosten omruilen.
Wel moet ik eerst mijn MDA Compact III opsturen naar T-mobile. In de tussentijd heb ik dan geen telefoon, maar krijg wel een duurdere telefoon met ongeveer dezelfde functionaliteit. De Vario was ook een optie, maar wil geen WM5 of wat dan ook.
Geef mij maar gewoon Symbian

Een blije klant
>:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MillZ
Anoniem: 44910 schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 12:31:
[...]

Wel moet ik eerst mijn MDA Compact III opsturen naar T-mobile. In de tussentijd heb ik dan geen telefoon, maar krijg wel een duurdere telefoon met ongeveer dezelfde functionaliteit. De Vario was ook een optie, maar wil geen WM5 of wat dan ook.

Een blije klant
Lol, beter!
Maar wat voor abbo heb jij dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MillZ schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 13:31:
[...]

Lol, beter!
Maar wat voor abbo heb jij dan?
Flex 40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ice-Rabbit
Anoniem: 44910 schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 12:31:
[...]

Een blije klant
Top, maar laat je ons wel weten of je daar ook problemen mee krijgt?
Ik hoop het natuurlijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151893

best mensen

gisteren heb ik mijn contract telefonisch vernieuwd en ik zal :
T-Mobile MDA Compact III + Tom Tom 6

ik zal eenmalige 50 euro betalen....en bijna 30 euro per maand. gedurend 2 jaar.

ik heb vandaag kunnen lezen dat er problemen met de bereikbaarheid.???????

kan iemand mij helpen wat ik er mee moet?

ik wou mijn man niet teleurstellen...op zijn vierdag

alvast bedankt voor hulppp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151893 schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 15:37:
best mensen

gisteren heb ik mijn contract telefonisch vernieuwd en ik zal :
T-Mobile MDA Compact III + Tom Tom 6

ik zal eenmalige 50 euro betalen....en bijna 30 euro per maand. gedurend 2 jaar.

ik heb vandaag kunnen lezen dat er problemen met de bereikbaarheid.???????

kan iemand mij helpen wat ik er mee moet?

ik wou mijn man niet teleurstellen...op zijn vierdag

alvast bedankt voor hulppp
Het is mogelijk dat de volgende problemen ontstaan:
• Automatische SMS met gemiste oproep, terwijl ik gewoon vol bereik heb;
• SMS-berichten die niet verstuurd kunnen worden;
• Reeks SMS-berichten die verlaat binnenkomen;
• Foutmeldingen dat het netwerk niet gevonden kan worden, maar er wel vol bereik wordt getoond.

OFFTOPIC50 euro + tt6? voor 2 jaar?

Ik heb 50 euro betaald in juli voor Tmobile 1jr (contractverlening) met flex 40
Pagina: 1 2 3 Laatste