In dit draadje HTC P3300 deel 8 (Artemis, MDA Compact III, Orange SPV M650) wordt er veel geklaagd over de bereikbaarheids problemen met de T-Mobile uitvoering van de HTC P3300.
Hiervoor om meer vervuiling en ergernis te voorkomen heb ik maar deze 'draad' opgestart.
Uit reacties blijkt dat dit niet alleen maar voor de MDA compact III met T-Moblie geldt, maar ook voor een orginele HTC P3300 en andere merken toestellen. Misschien is er een andere oorzaak die bij sommige voor blijvende problemen zorgt.
T-Mobile heeft WM6 beschikbaar gesteld.
T-Mobile heeft een patch beschikpaar gesteld, maar die schijnt niet bij iedereen te werken.
Hoop dat nu eenieder hier zijn connectie commentaar gaat schrijven zodat het HTC P3300 draadje weer voornamenlijk over het toestel gaat en niet over T-Mobile alleen.
Hiermee wil ik niet af doen aan de problemen van diegene die ze hebben, maar door er een appart draadje van te maken wordt dit probleem volgens mij juist beter belicht.
Het gaat hier voornamenlijk om diegene die niet overstappen naar een andere ROM maar 'gewoon' met de door T-Mobile geleverde ROM werken.
Het is mogelijk dat de volgende problemen ontstaan:
• Dat je volgens het toestel wel bereikbaar bent maar als iemand jou belt dat hij dan meteen de voicemail krijgt. Daarna krijg jij een automatische SMS met gemiste oproep, terwijl ik gewoon vol bereik heb;
• SMS-berichten die niet verstuurd kunnen worden;
• Reeks SMS-berichten die verlaat binnenkomen;
• Foutmeldingen dat het netwerk niet gevonden kan worden, maar er wel vol bereik wordt getoond.
Settings/Tips die problemen verminderen/oplossen bij een aantal gebruikers.
1. T-Mobile heeft een patch (radio update) beschikpaar gesteld.
2. via [Instellingen][Telefoon][Netwerk][Netwerk instellen] T-Mobile NL bovenaan zetten.
3. Continue verbinding houden met GPRS, of pushmail, (kostbaar voor mensen zonder Internet abo en gebruikt meer batterij), of vaak 1202 (gratis) bellen.
4. Een nieuwe SIM kaart, vooral als je nog een ouder type hebt.
5. T-Mobile heeft WM6 beschikbaar gesteld.
Bij mij is het nu niet meer voorgekomen.
Ik heb wel een aantal extra programma's lopen nu.
Battery status, SPB Shell, SPB Pocket PC, SPB Weather, SPB Time. Ik update nu 2x daags spb weather via Wifi. Ik gebruik geen GPRS.
Nog even een vraag, is het alleen in Nederland (Dus met T-Mobile antennes) of heeft iemand die dit probleem heeft dit ook in het buitenland ervaren?
Wat T-Mobile (0800-7111 afdeling AfterSales, mvv deze threath) tot nu toe heeft aangeboden als oplossingen:
1. Korting op de abonnementskosten (jaja is een doekje bloeden enz)
2. Ander toestel uitkiezen wat ongeveer vergelijkbaar is en niet veel duurder (ameo).
3. contractontbinding
4. afwachten op nieuwe update
Alfabetisch lijstje van gebruikers met problemen en een orginele ROM (t/m 13-10-2007):
Alfabetisch lijstje van gebruikers met problemen die zijn opgelost, via een van de stappen hierboven, overgestapt op een andere ROM dan de orginele T-Mobile, of een andere oplossing:
Hiervoor om meer vervuiling en ergernis te voorkomen heb ik maar deze 'draad' opgestart.
Uit reacties blijkt dat dit niet alleen maar voor de MDA compact III met T-Moblie geldt, maar ook voor een orginele HTC P3300 en andere merken toestellen. Misschien is er een andere oorzaak die bij sommige voor blijvende problemen zorgt.

T-Mobile heeft een patch beschikpaar gesteld, maar die schijnt niet bij iedereen te werken.
Hoop dat nu eenieder hier zijn connectie commentaar gaat schrijven zodat het HTC P3300 draadje weer voornamenlijk over het toestel gaat en niet over T-Mobile alleen.
Hiermee wil ik niet af doen aan de problemen van diegene die ze hebben, maar door er een appart draadje van te maken wordt dit probleem volgens mij juist beter belicht.
Het gaat hier voornamenlijk om diegene die niet overstappen naar een andere ROM maar 'gewoon' met de door T-Mobile geleverde ROM werken.
Het is mogelijk dat de volgende problemen ontstaan:
• Dat je volgens het toestel wel bereikbaar bent maar als iemand jou belt dat hij dan meteen de voicemail krijgt. Daarna krijg jij een automatische SMS met gemiste oproep, terwijl ik gewoon vol bereik heb;
• SMS-berichten die niet verstuurd kunnen worden;
• Reeks SMS-berichten die verlaat binnenkomen;
• Foutmeldingen dat het netwerk niet gevonden kan worden, maar er wel vol bereik wordt getoond.
Settings/Tips die problemen verminderen/oplossen bij een aantal gebruikers.
1. T-Mobile heeft een patch (radio update) beschikpaar gesteld.
2. via [Instellingen][Telefoon][Netwerk][Netwerk instellen] T-Mobile NL bovenaan zetten.
3. Continue verbinding houden met GPRS, of pushmail, (kostbaar voor mensen zonder Internet abo en gebruikt meer batterij), of vaak 1202 (gratis) bellen.
4. Een nieuwe SIM kaart, vooral als je nog een ouder type hebt.
5. T-Mobile heeft WM6 beschikbaar gesteld.
Bij mij is het nu niet meer voorgekomen.
Ik heb wel een aantal extra programma's lopen nu.
Battery status, SPB Shell, SPB Pocket PC, SPB Weather, SPB Time. Ik update nu 2x daags spb weather via Wifi. Ik gebruik geen GPRS.
Nog even een vraag, is het alleen in Nederland (Dus met T-Mobile antennes) of heeft iemand die dit probleem heeft dit ook in het buitenland ervaren?
Wat T-Mobile (0800-7111 afdeling AfterSales, mvv deze threath) tot nu toe heeft aangeboden als oplossingen:
1. Korting op de abonnementskosten (jaja is een doekje bloeden enz)
2. Ander toestel uitkiezen wat ongeveer vergelijkbaar is en niet veel duurder (ameo).
3. contractontbinding
4. afwachten op nieuwe update
Alfabetisch lijstje van gebruikers met problemen en een orginele ROM (t/m 13-10-2007):
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
| Armageddon_2k [HTC P3300] babybox BLS curry684 (mbv stap03, workaround, geen problemen meer) d-super grtz koelkast Maestrodesigns Matrix (1) Matrix (2) (mbv stap03, workaround, geen problemen meer) Pefrikemi (1) Pefrikemi (2) Puppetmaster Rats [HTC P3600] (Had problemen, stap02 en 03, status nu onbekend) Roy (mbv stap03, workaround, geen problemen meer) sanderb (mbv stap03, workaround, geen problemen meer) SipdawgMDA tijmeng (mbv stap03, workaround, geen problemen meer) [SE P990i] ukinik Uppie8374 [HTC P3300] Yvette Mook (Geen uid, aangemeld door richardrompas) |
Alfabetisch lijstje van gebruikers met problemen die zijn opgelost, via een van de stappen hierboven, overgestapt op een andere ROM dan de orginele T-Mobile, of een andere oplossing:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
| bigben04 (Na stap01) Cremo (Na stap02) davduyv (Overgestapt op B&B4) Dazzlestan (Toestel omgeruild voor ander type) Ice-Rabbit (Overgestapt op HTC WM6) iCy (Overgestapt op Artemis Touch 2.1) Jasper06 (Toestel omgeruild voor ander type) Jazzper (Overgestapt op Artemis Touch 2.0) JoyriderZZ (Na stap01) Mad Scientist (Overgestapt op Artemis Touch 2.0) MiLLZ (Overgestapt op Artemis Touch 2.1) mmoony49 (Na stap02) piraterob (Toestel omgeruild voor ander type) pocket-chat.nl (Overgestapt op HTC WM6) Polyworm (Toestel omgeruild voor ander type) Richardrompas (Toestel omgeruild voor ander type) SveNRG (Na stap01+04) Tazitiz (Overgestapt op B&B4) tha (Overgestapt op Artemis Touch 2.0) Tom (Na stap01) |
[ Voor 101% gewijzigd door Ice-Rabbit op 06-12-2007 16:48 . Reden: Aanvulling met nieuwe gegevens. ]