[8800GTX] Graka kapot? (3DMark 3175 VS 11218)

Pagina: 1
Acties:

• DJMurtz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-05 11:51
Ik heb sinds een paar dagen mijn PC geformateerd en alles weer geïnstalleerd exact zoals ik het had voor de format. Enige verschil is dat ik nu 4gig geheugen ipv 3gig geheugen heb. Verder draai ik Vista Ultimate x64.

De 3DMark06 score (betaalde versie, alle functies aan) geeft me een score van 3175. Voor de format had ik echter een score van 11218. Ik kan in multicompair (functie in 3DMark website) geen enkel verschil vinden in instellingen of driver versies?

Is dit een teken dat mijn pas nieuwe grafische kaart (8800 GTX) nu al kapot is? En zo ja hoe kan zoiets plotseling gebeuren? Ik heb geen last van artifacts of dergelijk en heb ook nog nooit overgeclock met deze kaart... ;(

• MiramarVTM
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18:56
Wat aannemelijker is, is dat je systeem niet goed overweg kan met 4 GB geheugen. Er lopen hier op tweakers zat topics over wat dat voor problemen op kan leveren.

Probeer eens om je geheugen terug te zetten naar 3GB, en kijk of dat helpt. (ik vermoed van wel) <-- mooi niet dus :P

[ Voor 5% gewijzigd door MiramarVTM op 28-08-2007 13:36 ]

• DJMurtz
MiramarVTM schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 08:32:
Wat aannemelijker is, is dat je systeem niet goed overweg kan met 4 GB geheugen. Er lopen hier op tweakers zat topics over wat dat voor problemen op kan leveren.

Probeer eens om je geheugen terug te zetten naar 3GB, en kijk of dat helpt. (ik vermoedt van wel)
Hoezo zou mijn systeem niet met 4GB overweg kunnen? Moederbord ondersteund het, geheugen staat op 2,2v om 4GB te ondersteunen, Vista x64 zou het aan moeten kunnen. Het enige wat niet goed lijkt te werken is een X-Fi samen met 4GB, maar ik heb de X-Fi daarom momenteel ook uit gezet.

Ik zal zo eens 3GB gaan testen. Vreemde situatie dit.

• vleppyniles
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-05 15:02
Ik vermoed dat je van een 32bit naar een 64bit OS bent gegaan. Je kan dan niet zomaar elke driver gebruiken. Je moet echt drivers gebruiken die geschreven zijn voor een 64bits OS.

Wellicht ligt het daar aan.

• DJMurtz
vleppyniles schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 08:36:
Ik vermoed dat je van een 32bit naar een 64bit OS bent gegaan. Je kan dan niet zomaar elke driver gebruiken. Je moet echt drivers gebruiken die geschreven zijn voor een 64bits OS.

Wellicht ligt het daar aan.
Nee dat is het niet. Ik heb alle drivers gebruikt die voor 64bit OS beschikbaar waren, behalve daar waar er geen 64bit drivers beschikbaar waren. Zoals gezegd heb ik alles precies hetzelfde als voor de format (en voor de format draaide ik ook al 64bit met hetzelfde systeem)

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-07 13:26

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Waar blijft de score op hangen? Is de CPU en geheugen score hetzelfde?

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

• Viss
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 03-03 16:34
Welk moederbord? Staat PCI-E op x16 (CPUZ mainboard tab) ?

• DJMurtz
Net geformateerd maar helaas zonder succes. Na installatie van alle (64 bit) drivers nog steeds de lage FPS tijdens de test. Nog niet met 3GB geheugen getest, dit ga ik zo doen.
MiramarVTM schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 08:32:

Probeer eens om je geheugen terug te zetten naar 3GB, en kijk of dat helpt. (ik vermoed van wel)
Ik heb nu nog maar 3Ghz geheugen erin zitten, maar helaas wederom een lage schore ;(
Dukey schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 10:00:
Waar blijft de score op hangen? Is de CPU en geheugen score hetzelfde?
CPU is (nagenoeg) gelijk gebleven, wel ietsje minder maar bijna niets.
Viss schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 10:33:
Welk moederbord? Staat PCI-E op x16 (CPUZ mainboard tab) ?
16x staat er in CPU-Z

[ Voor 27% gewijzigd door DJMurtz op 28-08-2007 11:21 ]

• kiddyl
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Zit de stroom connector in de GTX? Zonder draait die veel langzamer dan normaal.

PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw

• DJMurtz
kiddyl schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 11:34:
Zit de stroom connector in de GTX? Zonder draait die veel langzamer dan normaal.
Dit wou ik net gaan vragen. ik heb er nu namelijk één inzitten. Voorheen had ik er twee inzitten. Nadat ik er eentje uithaalde draaide de kaart nog prima (tenminste, de PC starte op, weet niet zeker of vanaf toen de problemen zijn begonnen)...

Ik heb nog een tweede ingang op de kaart maar ik dacht dat dit misschien voor Sli was. Ik ga het tweede stekkertje toch maar weer eens insteken O-)

• DJMurtz
Arch, ik voel me zo dom |:(

11029 met twee PCI-E connectors aangesloten. Heb ik al die tijd Bioshock zitten spelen met lage FPS, en ik maar denken dat mijn 8800GTX nu alweer niet meer meekon met de nieuwste games. Bedankt voor alle suggesties. 4GB werkt overigens ook verder prima. _/-\o_
Pagina: 1