Vista verwijderen, XP herinstalleren, winload.exe problemen

Pagina: 1
Acties:
  • 693 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• pica
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-02 14:49
Hallo,

Deze vraag zal vast eerder zijn gevraagd, maar ik heb me een ongeluk lopen zoeken op googlen en GoT en heb uiteindelijk niets gevonden, meeste topics gaan over dualboots, wat ik niet heb draaien.

Ik ben recent vista zat geworden en had besloten terug naar windows xp te gaan. Ik heb dus mijn schijf geformateerd en xp er weer terug opgezet, maar als ik dan herstart dan krijg ik de boodschap dat hij winload.exe mist, wat kennelijk een overblijfsel van vista is.

ik heb fixmbr en fixboot gedraait, beiden hadden geen effect, had ook wat gelezen over bootsect.exe /nt52 , maar om de een of andere reden kan ik dit bestand nergens vinden.

Kan iemand mij de goede richting in sturen?

Alvast bedankt.

Steam

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04:33
Download de test tool voor je HD bij zijn fabrikant en doe een zero fill.

Verwijderd

EricJH schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 01:21:
Download de test tool voor je HD bij zijn fabrikant en doe een zero fill.
Je kan eventueel ook gebruikmaken van een tool zoals Killdisk (http://www.killdisk.com/)

• leerling
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-03 20:19
JeanLucPicard schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 00:56:
...
ik heb fixmbr en fixboot gedraait, beiden hadden geen effect, had ook wat gelezen over bootsect.exe /nt52 , maar om de een of andere reden kan ik dit bestand nergens vinden.
...
Dat bestandje staat op je dvd van Vista en niet op je cd van XP (daar staat weer een ander programma op, weet zo gauw niet welke)

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04:33
Verwijderd schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 11:32:
[...]

Je kan eventueel ook gebruikmaken van een tool zoals Killdisk (http://www.killdisk.com/)
Ik ken de tool niet maar je kunt het proberen

• pica
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-02 14:49
Okay, ben in een uurtje thuis, alvast bedankt voor de reacties.

/edit
Ik heb dat killdisk gedraait, hij heeft een 1 pass zeros gedaan op de partitie waar vista op stond geinstalleerd. Daarna had ik de windows XP installatie weer gedraait, maar het heeft niets uitgehaald, krijg precies dezelfde fout. Ik zal even kijken of mijn fabricant een tooltje online heeft staan. Ik zal ook eens proberen de partitie te verwijderen en dan alle vrij ruimte te vullen ofzo.

/edit2
Heb de partitie weggegooid en nog eens gecleaned, en wederom geen effect, ik ga het nou eens op de hele schijf proberen, er staat toch geen data op wat ik niet terug kan krijgen.

/edit3
Voortgang, de winxp setup zet door met de 2e harde schijf er uit... kijken of dit gaat lukken :)

/edit4
QQ nadat ik de 2e schijf er bij parkeerd doet ie weer moeilijk

/edit5
Ok die schijf overgezet naar mijn andere pc, en ook leeg gehaald met killdisk en nou werkt het allemaal weer, bedankt.

[ Voor 115% gewijzigd door pica op 28-08-2007 21:59 ]

Steam

Pagina: 1