Toon posts:

@home kabeltelefonie werkt niet i.c.m. Dect-telefoon

Pagina: 1
Acties:
  • 220 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi

Ik heb een probleem met de aansluiting van een Dect telefoon (Panasonic KX-TG7103) i.c.m. kabeltelefonie van @Home

Ik kan wel naar buiten bellen, maar als er iemand belt gaat de telefoon maar 1 à 2 keer over en dan valt de lijn weg :(
Heb me al onnozel gebeld met @Home, tig keer het modem (merk : Arris) gereset..maar dat hielp allemaal niet.
Volgens @Home was de telefoon defect, dus toestel teruggebracht en een nieuwe gekocht.
In de zaak waar ik de telefoon kocht, zeiden ze dat die telefoon absoluut geschikt is voor kabeltelefonie.......
niet dus!!!!!!! :( :(

Ik heb nu de oude situatie weer aangesloten ( van vóór het nieuwe modem voor kabeltelefonie) : 1 dect-toestel in huiskamer...boven 3 vaste toestellen verbonden met draad.
Dit werkt wel..... :?
Maar met deze aansluiting hebben we het probleem dat we niet kunnen doorverbinden of als huistelefoon gebruiken (eerst zat er een huiscentrale tussen maar die kon nu niet aangesloten worden volgens de monteur)

Heeft iemand een oplossing, want we willen toch wel héél graag een DECT telefoon, zodat we kunnen doorverbinden e.d.

Groetjes Franci :*)

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:45

Klippy

Still Game

Volgens mij haal je nogal wat dingen door elkaar.

Zonder huiscentrale kan je intern bellen of doorverbinden altijd al vergeten, want dat regelt die huiscentrale.
Daarom zie ik ook niet in wat DECT met dat doorverbinden te maken heeft.

Ik snap ook niet helemaal wat je wil zeggen met:
Ik heb nu de oude situatie weer aangesloten ( van vóór het nieuwe modem voor kabeltelefonie) : 1 dect-toestel in huiskamer...boven 3 vaste toestellen verbonden met draad.
Heb je wel nog je oude telefoonlijn liggen dan? Maar wat is er dan raar aan dat dit werkt, want dat heeft altijd zo gewerkt?

Verder is het zo dat je telefoon inderdaad niks te maken heeft met bellen via de kabel, tenzij je eerst een ISDN toestel had, maar dan kon je nu ook niet naar buiten bellen, dus dat kan je al uitsluiten.

Heb ik 2 vragen voor je:
• Werkt een andere telefoon op je @home aansluiting wel goed?

• Som eens even duidelijk op hoe je situatie eerst was en hoe hij nu is. Want nu is het nogal onlogisch.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 30-11 01:44
Dect en kabeltelefonie hebben in principe niets met elkaar te maken.
Dect is alleen voor de draadloze verbinding tussen je basisstation en handset.
Het modem 'ziet' alleen een telefoon. Hij weet niet of het draadgebonden is of draadloos.

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-11 07:43
Zonder huiscentrale kan je intern bellen of doorverbinden altijd al vergeten, want dat regelt die huiscentrale.
Daarom zie ik ook niet in wat DECT met dat doorverbinden te maken heeft.
Doorverbinden gaat wel degelijk met een DECT-set zonder telefoon centrale.
Je hebt al jaren van die setjes met een basisstation dat je aansluit op de telefoonlijn en voor de overige handsets heb je dan alleen laders. Ik heb ditzelf ook en werkt perfect met @Home telefonie.

[ Voor 27% gewijzigd door Bart© op 28-08-2007 08:55 ]

• Queenfanmichel
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06-11 14:32
Bellen via de kabel is net als bellen via ADSL, de modem heeft een telefoon uitgang (of meerdere) dar sluit je een telefoon op aan.
Volgens mij kan er ook een centrale op aangesloten worden maar weet dit niet zeker maar proberen kan altijd natuurlijk.

En met een basisstation en meerdere dect toestellen kan je volgens mij wel naar elkaar doorverbinden immers het basisstation fugeert als een soort centrale.

• pkopf
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-04 12:53
Wat ik weet van bellen via de kabel (heb het zelf via UPC) is dat in principe alle telefoons zouden moeten werken. Wil je echter gebruik maken van features als 'nummerweergave', voicemail en dergelijken, dan moet je telefoon overweg kunnen met het zogenaamde 'FSK-protocool'. En daar beschikken de meeste telefoon niet over.
Waarschijnlijk is dat wat de man in de winkel tegen je zei, of bedoelde.
Verder klinkt 'huiscentrale' me bekend als iets typisch kpn-achtigs. Het kan natuurlijk ook dat je met huiscentrale het basisstation bedoeld?

wild mutant space hamsters

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01-12 18:57

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Ik gok eerder dat @home weer wat brak is geweest in het zuiden.

Kennis van me in Gronsveld heeft ook storing gehad met @home ( na aantal minuten wegvallen van telefonie, en gek genoeg ook vooral als er met DECT gebeld werd).

Ook hier bleef @home de telefoon de schuld geven. Nu is plots alles opgelost.

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07:54

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

DECT heeft helemaal niks te maken met de communicatie voorbij het basis station. DECT de schuld geven van niet goed samenwerken met telefonie van @home is hetzelfde als de kwaliteit van je benzine afmeten aan de bandenspanning van de tankauto.

DECT gaat over de communicatie tussen de handsets en het basis station. Het basis station is degene die het doorschakelen afhandeld. Uit het basis station komt gewoon een telefoon signaal dat vergelijkbaar is met het signaal dat ook uit de oude bakeliet telefoons komt (muv DTMF vs puls).

Wat wel kan is dat de vele telefoons die je rechtstreeks aangesloten hebt op de modem er voor zorgen dat het signaal dermate verzwakt dat de panasonic telefoon er niet meer mee om kan gaan. Het zou dus best kunnen zijn dat het signaal uit de modem niet sterk genoeg is om 4 telefoons tegelijk aan te sturen. Als je dat nu eens meld bij de helpdesk, misschien kun je dan wel geholpen worden. (Met dect kun je trouwens niet doorschakelen naar de bedrade telefoons)

* Janoz is een tevreden @home telefonie gebruiker met een mooie motorola DECt telefoon set.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• Bart©
Tsjah, en voordat je gaat bellen kun je het beste eerst testen met de test-telefoon van @Home op het nieuwste modem dat je hebt. Da's toch hetgeen ze als eerste vragen.

[ Voor 10% gewijzigd door Bart© op 28-08-2007 09:21 ]

• Coach4All

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Ik snap ook wel dat logischerwijs DECT niet uit zou moeten maken. (tenzij er in de Arris een component zou zitten wat op die band zou storen.......)

Iemand trouwens een idee wat de maximale aansluitwaarde is die Arris aankan. (om uit te rekenen of er niet teveel telefoons aan het modem hangen.)

• Bart©
Coach4All schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 09:51:
Iemand trouwens een idee wat de maximale aansluitwaarde is die Arris aankan. (om uit te rekenen of er niet teveel telefoons aan het modem hangen.)
Geen idee, ik heb er één Dect-basisstation aan hangen en dat werkt goed. Als ik momenteel geen @Home probleem zou hebben.

Verwijderd

Topicstarter
Het is opgelost!!!

Om nog even uit te leggen wat mijn probleem was...want sommigen hebben me niet goed begrepen geloof ik.

Vóór @ Home, had ik dus een aansluiting met een huiscentrale ertussen.....dus kon ik doorverbinden.
Met @home is die huiscentrale weg-----> dus kan ik niet doorverbinden tussen de toestellen die er op dat moment aangesloten waren.

Heb dus een DECT telefoon aangeschaft -----> daarmee kan ik wél doorverbinden..................echter:

de DECT telefoon die ik had werkte niet ----> ging maar 1 keer over---> daarna lijn dood.

@home gebeld....tig keer modem gereset, maar het haalde niets uit.
Toen zeiden ze bij @home dat mijn toestel stuk was dus ----> nieuw toestel gekocht met als resultaat dat die het óók niet deed.

@ Klippy:

Ik snap ook niet helemaal wat je wil zeggen met:

quote:

Heb je wel nog je oude telefoonlijn liggen dan? Maar wat is er dan raar aan dat dit werkt, want dat heeft altijd zo gewerkt?

Met de oude situatie bedoelde ik: de situatie zoals de monteur van @Home het modem en telefoons aangesloten had (ZONDER de nieuwe DECT telefoon).....zoals ik zei was de oude situatie : 1 dect-telefoon en 3 vaste toestellen verbonden met een draad ...met splitter tussen modem en telefoons) in splitter zitten dus 4 draden bij elkaar ----> waarin plugje zit dat naar het modem gaat.

pff...ik hoop dat je het zo wél snapt ;)

MAAR IK HEB HET PROBLEEM OPGELOST:

op deze manier:

Ik zei al dat ik hiervoor ook a een DECT-telefoon had in de huiskamer.

Nu heb ik dat oude basisstation als basis gehouden en de nnieuwe dect telefoon dáárop aangesloten.
Heb dus het nieuwe basisstation afgemeld en alle 3 de toestellen bij het oude basisstation aangemeld......en dat werkt wél!!!

vraag me niet hoe het kan want ik zou het niet weten!

Ik hoop dat het duidelijk is wat ik hierboven allemaal getypt heb :)

groetjes Franci

• Coach4All

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Je bedoelt dat je DECT toestel probeerde te roamen tussen verschillende basisstations?
(En de basisstations zijn uiteraard standaard helemaal niet geprogrammeerd / geschikt voor roaming)

Verwijderd

Topicstarter
wat is roamen??

Verwijderd

Topicstarter
@Coach4All : ik heb op dit moment maar 1 basisstation!

• Queenfanmichel
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06-11 14:32
zoals ik al aangaf 1 basisstation met meerdere handsets die draadloos (DECT) verbonden zijn met het basisstation.
Het basisstation fugeert dan als een soort centrale.
Pagina: 1