Ik zeg altijd maar zoo............................................................................. dat is korter dan dierentuin
Heb je de drivers ook geladen voor de controller waar je hdds aanhangen. Anders zul je idd niets herkennen in de setup.
Dat lijkt me niet nodig want heb welleens een vista erop gehad RC1 toen van Microsoft en die deed het ook gewoon zo en toen erna weer XP erop geknalt.Terw_Dan schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 23:48:
Heb je de drivers ook geladen voor de controller waar je hdds aanhangen. Anders zul je idd niets herkennen in de setup.
maar die drivers bedoelje die op Mobo cd?
alvast bedankt, Robert
Ik zeg altijd maar zoo............................................................................. dat is korter dan dierentuin
Het kan zijn dat XP niet installeert doordat hij AHCI niet kan gebruiken - dit kun je uitzetten in je BIOS, als het van toepassing is. Waarom Vista niet installeert kan daar dan weer niet aan liggen, je zal in ieder geval een afwijkende controller hebben, anders zegt-ie dit niet.
Ik bedoel de drivers van je storagecontroller, het kan zijn dat die op je mobo cd staan (maar kan natuurlijk ook zijn dat je een losse controller gebruikt). Drivers heb je in elk geval nodig, de vraag is alleen of ze ingebakken zijn in de installatie cd die je daar hebt. Als je bijv met RAIDcontrollers aan de gang gaat zul je niet zo snel standaard drivers hebben, maar zul je die zelf moeten installeren.xenonNn schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 23:50:
[...]
Dat lijkt me niet nodig want heb welleens een vista erop gehad RC1 toen van Microsoft en die deed het ook gewoon zo en toen erna weer XP erop geknalt.
maar die drivers bedoelje die op Mobo cd?
alvast bedankt, Robert
Dus doe dat gewoon eens voor de zekerheid.
Het heeft altijd zonder problemen gewertk krijg ngo geen geen systeemvolume voldoet aan de installatiecriteria.. bij vista maar heeft het altijd gedaan hij doet zowel op ME IDE / SATA niet.. en normaal werkte dat perfect.
Dan doe je nu waarschijnlijk toch iets anders. Hb je nu toevallig AHCI aangezet, of heb je een RAID array op die controller gebouwd. Als dat zo is heb je namelijk ook een andere driver nodig.
Probeer het anders gewoon met die driver te laden, roepen dat het eerder gewerkt heeft lost niets op natuurlijk, want er is vast iets anders waardoor het niet meer werkt.
Probeer het anders gewoon met die driver te laden, roepen dat het eerder gewerkt heeft lost niets op natuurlijk, want er is vast iets anders waardoor het niet meer werkt.
Ik heb 2 sata 1 IDE ik wilde het op IDE installeren het is nu gelukt.
1 van de 2 SATA's waren het probleem heb de stekker eruit getrokken uit het moederbord en nu installeert hij wel?? wat zou er met 1 van de schijven aan de hand kunnen zijn?
in iedergeval bedankt voor je hulp
1 van de 2 SATA's waren het probleem heb de stekker eruit getrokken uit het moederbord en nu installeert hij wel?? wat zou er met 1 van de schijven aan de hand kunnen zijn?
in iedergeval bedankt voor je hulp
Pagina: 1