Goed prog gezocht voor rar & par

Pagina: 1
Acties:
  • 457 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Tiberium
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-04-2025

Tiberium

/w Flux-Capacitor

Topicstarter
Zoek een programma dat automagisch mijn gedownloade rar en par bestanden controleert, fixt, uitpakt en dan alles delete behalve de nfo's.

Ik heb een aantal freeware progjes geprobeerd zoals AutoUnpack en Par-N-Rar maar het valt me op dat die een stuk langzamer zijn dan handmatig met quickpar en winrar.

Weet iemand een goed alternatief? Trouwens, ik zoek dus NIET een progje wat begint met het downloaden van een NZB, want die gebruik ik niet (abbo supersearch van grabit).

[ Voor 17% gewijzigd door Tiberium op 27-08-2007 22:53 ]

"Watch this.... when this baby hits 88 Mph.... we're gonna see some serious shit"

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Abbo opzeggen en Newsleecher kopen?

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• Sparhawk
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-07 11:16

Sparhawk

Can bind minds with his spoon

Je moet bij auto-unpack in het menu tools-->settings-->advanced settings-->CPU hogging brake de slider helemaal naar links zetten :D Full speed :D

Succes :)

Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.

• Tiberium

Tiberium

/w Flux-Capacitor

Topicstarter
Sparhawk schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 23:09:
Je moet bij auto-unpack in het menu tools-->settings-->advanced settings-->CPU hogging brake de slider helemaal naar links zetten :D Full speed :D

Succes :)
thx voor die tip, maar zo had ik hem al staan. Alsnog 50% langzamer dan handmatig doen!
EDIT: ik denk dat ik nu weet waar het verschil door komt: quickpar gebruikt allebei mijn cores (heb een X2) en die andere progs laten maar load op 1 core zien. Dus ik zoek een multicore progje (het liefst 64bit)

[ Voor 22% gewijzigd door Tiberium op 27-08-2007 23:18 ]

"Watch this.... when this baby hits 88 Mph.... we're gonna see some serious shit"

• fragcompany
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-07-2025
google eens op altbinz,gratis,auto repair,extract,downloaden,nzb search engine etc etc

• Tiberium

Tiberium

/w Flux-Capacitor

Topicstarter
fragcompany schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 23:13:
google eens op altbinz,gratis,auto repair,extract,downloaden,nzb search engine etc etc
Bedankt voor de tijd die je genomen hebt voor deze reactie. Ik ben echter op de hoogte van het bestaan van google en hoe dat gebruikt moet worden. Daar kwamen dus geen zinnige dingen uit naar voren, daarom vraag ik het hier.

Als je mijn bericht goed had gelezen had je kunnen zien dat ik juist GEEN nzb based progje zoek.

[ Voor 10% gewijzigd door Tiberium op 27-08-2007 23:20 ]

• fragcompany
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-07-2025
Oeps srry overheen gelezen O+

• Sparhawk
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-07 11:16

Sparhawk

Can bind minds with his spoon

Tiberium schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 23:11:
[...]

thx voor die tip, maar zo had ik hem al staan. Alsnog 50% langzamer dan handmatig doen!
EDIT: ik denk dat ik nu weet waar het verschil door komt: quickpar gebruikt allebei mijn cores (heb een X2) en die andere progs laten maar load op 1 core zien. Dus ik zoek een multicore progje (het liefst 64bit)
Dan weet ik niet welke quickpar (zie hier dat ie echt geen dual core ondersteunt) jij gebruikt, maar ik heb ook een X2 en ik zie keurig de processor naar exact 50% stijgen als ik hem gebruik. Sowieso weegt het gemak van autounpack voor mij wel op tegen eventueel snelheidsverlies, maar ik heb er geen last van. Misschien anders eens rondneuzen op het forum van autounpack?

Hij moet toch echt even snel te krijgen zijn aangezien autoupack niks meer is dan een soort front-end voor quickpar en winrar.

Weet je ook zeker dat je niet in de war bent doordat er eerst gevalideerd wordt en dan pas uitgepakt?
Serieus ernaast met een stopwatch zitten timen?
Van en naar bestemmingen elke keer exact gelijk?
Niet gevoelsmatig langzamer?

[ Voor 7% gewijzigd door Sparhawk op 27-08-2007 23:42 ]

Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-03 23:21

Luppie

www.msxinfo.net

Snake schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 22:53:
Abbo opzeggen en Newsleecher kopen?
Ben het met Snake eens, beter dan Newsleecher ben ik nog niet tegen gekomen.

Heb hem nu zo ingesteld staan dat ie mijn PAR op pauze zet en alleen de PAR un-paused als een download incomplete is. Ik download nu dus nooit meer onnodig PAR bestanden.

Ook kan je zelf kiezen of je naar een bepaalde schijf wil uitpakken. Zo gebruik ik mijn C: om te downloaden en pakt ie het uit naar D: waar ik al mijn data op heb staan.

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

• thesystem
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-07 16:46
Wat is er mis met de Repair and Extract functie die standaard in grabit zit? Na het downloaden worden alleen de rar en par bestanden weggegooid dus de nfo's blijven staan, en je kan gewoon grabit blijven gebruiken.

• rickhansen
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 27-05 16:44
sabnzbd

• Tiberium

Tiberium

/w Flux-Capacitor

Topicstarter
Sparhawk schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 23:37:
[...]

Dan weet ik niet welke quickpar (zie hier dat ie echt geen dual core ondersteunt) jij gebruikt, maar ik heb ook een X2 en ik zie keurig de processor naar exact 50% stijgen als ik hem gebruik. Sowieso weegt het gemak van autounpack voor mij wel op tegen eventueel snelheidsverlies, maar ik heb er geen last van. Misschien anders eens rondneuzen op het forum van autounpack?

Hij moet toch echt even snel te krijgen zijn aangezien autoupack niks meer is dan een soort front-end voor quickpar en winrar.

Weet je ook zeker dat je niet in de war bent doordat er eerst gevalideerd wordt en dan pas uitgepakt?
Serieus ernaast met een stopwatch zitten timen?
Van en naar bestemmingen elke keer exact gelijk?
Niet gevoelsmatig langzamer?
Ja ik heb echt met een stopwatch zitten timen en een zo reeel mogelijke situatie nagemaakt. Een identieke kopie van een groep rar en par bestanden gemaakt, en daaruit was dan een bestand verwijderd wat gerepareerd moest worden. Vooral als er gerepareerd moet worden zijn de all in one progs veel trager. Ook als ik het met grabit zelf doe gaat het een stuk langzamer. Voor iets met als afmeting een CDR is het snelheidsverschil ongeveer 70% volgens mijn laatste metingen! Quickpar en winrar: 54 seconden, all in one progs: rond de 1 minuut 35 seconden.

Ik zie dat quickpar van beide processoren ongeveer 25% gebruikt, terwijl die andere progs van een cpu 50% gebruiken. Op het overzicht zie je dus bij beide soorten progs een total load van 50% maar de verdeling is anders.... misschien dat het uitmaakt?

Hmm... ik hoor wel veel aanbevelingen om naar newsleecher te gaan, maar ik snap niet waarom, met grabit kan ik ook automagisch uitpakken enzo.... Het is gewoon te traag.

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Niet echt van belang toch? Automatisch downloaden + parren + uitpakken is juist handig omdat je er niet bij hoeft te zijn. Als het dan een keer 10 minuten of een half uur scheelt, dat merk je toch niet. Zit je toch achter je pc, dan kun je net zo goed zelf 2x klikken.

• Tiberium

Tiberium

/w Flux-Capacitor

Topicstarter
Tsja daar zit natuurlijk wat in. Maarja, als tweaker probeer ik natuurlijk het onderste uit de kan te halen en ik begrijp werkelijk niet waarom een aiw prog trager zou moeten zijn.....

• SaURoN
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
je kan ook sabNZBd proberen ?
Is webbased en zover ik weet redelijk snel :P

http://www.binaries4all.nl/sabnzbd/

• N3oC
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15-07 08:39
In de nieuwste Grab-IT zit een auto unpack en repair module in die bij mij zeer goed werkt, je komt thuis en je kan je film kijken, alles is dan gedaan en de rars en pars zijn gedelete.

https://www.linkedin.com/in/coenversluis || http://www.judovianen.nl

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:56

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

N3oC schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 12:25:
In de nieuwste Grab-IT zit een auto unpack en repair module in die bij mij zeer goed werkt, je komt thuis en je kan je film kijken, alles is dan gedaan en de rars en pars zijn gedelete.
met ^^

Lijst importeren, s'avonds aan zetten en in de morgen alles netjes par/rarred/fixed.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Mud
  • Registratie: Februari 2007
  • Nu online

Mud

SinergyX schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 12:28:
[...]

met ^^

Lijst importeren, s'avonds aan zetten en in de morgen alles netjes par/rarred/fixed.
hetzelfde met newsleecher :p

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13:57
Bij autounpack kun je testen uitzetten en meteen gaan parren en uitpakken.

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-07 12:52

MeNTaL_TO

The future is not set

De reden waarom het trager is, is meestal omdat je pc en aan het uitpakken is en je downloads ook nog verder lopen.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• SaURoN
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
dat webbased tooltje bevalt mij beter dan grabit :P kan je per nzb kiezen of hij moet repairen/unpacken en de rars verwijderen. Hij download pas de PAR's als het nodig is..
en loopt stuk soepeler als grabit bij mij.
Pagina: 1