Orange adsl probleempje met ad.nl

Pagina: 1
Acties:

• motormuisje
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-03-2024
Ik heb sinds een tijdje adsl van Orange, alles naar wens en werkt als een trein. Nu heb ik een probleempje waar ik al een tijd geen aandacht aan heb besteed.
Mijn vriendin bezoekt regelmatig sites als fok.nl telegraaf.nl etc etc, omdat ze gewoon nieuwsgierig is :P
Welnu het probleem, alle sites doen het behalve www.ad.nl. Pingen kan ik hem niet en een traceroute eindigt in een time-out.
Iemand een tip waarom ik alleen deze site niet bereiken kan !!??

Verwijderd

Ik krijg zelf ook een time-out als ik naar ad.nl ping ;) website laad in ieder geval wel gewoon...

Niks in je router ingesteld of op je ban lijst?

• Lekkere Loempia
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-03 21:33
Niet elke site is te pingen. ICMP traffic kan gewoon gefilterd worden door de server. Ik kan ad.nl gewoon op via mijnOrange Family ADSL.

• motormuisje
Verwijderd schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 22:01:
Ik krijg zelf ook een time-out als ik naar ad.nl ping ;) website laad in ieder geval wel gewoon...

Niks in je router ingesteld of op je ban lijst?
Nee helemaal niets, router is gewoon standaard setup, zelf wifi open :P
Lekkere Loempia schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 22:39:
Niet elke site is te pingen. ICMP traffic kan gewoon gefilterd worden door de server. Ik kan ad.nl gewoon op via mijnOrange Family ADSL.
Dat niet elke site te pingen valt maakt me op zich niets uit, ik ping niet elke site maar wil ze gewoon bekijken, dit laatste lukt bij ad.nl niet....

Ik heb vroeger eens het gelijke probleem gehad met 3com.com omdat deze in dezelfde range als mijn thuisnetwerk zaten maar dat is hier niet echt het geval :(

[ Voor 45% gewijzigd door motormuisje op 27-08-2007 23:00 ]

Verwijderd

Probeer eens:

code:
1
2
3
c:\> telnet ad.nl 80
<enter>
<enter>

• motormuisje
Een knipperende - cursor :)

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08:50
Beter is

telnet ad.nl 80
GET / HTTP/1.1
Host: ad.nl
<enter>
<enter>

• motormuisje
Kijk met die gegevens komt er een heleboel voorbij gebladerd. Hier lijkt iets door te komen waarna de verbinding verbroken word.

Afbeeldingslocatie: http://driebier.com/afbeeldingen/AD.JPG

Terwijl me browser het niet eens is met dergelijke aanvragen :)

Afbeeldingslocatie: http://driebier.com/afbeeldingen/adgeannuleerd.JPG

[ Voor 26% gewijzigd door motormuisje op 28-08-2007 11:24 ]

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01-12 22:13
Je kunt er zo te zien wel gewoon bij, dan ligt het eerder aan je browser. Probeer eens Portable Firefox (hoef je NIET te installeren) om te kijken of dat daar ook gebeurt.

Veel succes ermee!

• motormuisje
Ik heb vandaag dus even Mozilla installed en ja hoor het werkt. Niet te geloven het zit hem in IE7....
Hier ben ik al mee bezig omdat deze geen google ads doorlaat, vreemde zaak. Zou nu bijna topic titel aan moeten passen :(
Pagina: 1