Toon posts:

0x7e foutmelding bij nieuwe hardware

Pagina: 1
Acties:
  • 266 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Na het fiasco van een vorig topic van mij, waarin ik niet goed het beleid heb gevolgd, probeer ik het helaas nu nog eens. Helaas omdat hetzelfde systeem nu wéér een fout heeft. Ik had er deze keer zo genoeg van dat ik praktisch alles heb vervangen, nl. mobo, videokaart, proc. en geheugen.

De originele fout was het constant rebooten van Windows tijdens het opstarten. Simpel de schijf formateren en klaar.

De huidige fout is wat ingewikkelder. Eerst een opsomming van de hardware die er nu in zit:
Nieuwe hardware:
- 400Watt voeding
- Asus P5VD2-MX SE
- Intel Pentium Dualcore E2140 1.6Ghz
- Kingston DIMM 1GB DDR2 PC2-5300
- Asus EN7300 GT Silent

Overgezette hardware (oud dus):
- 2x een harde schijf
- Dvd speler
- DVD brander
- Diskette station

Het probleem:
Pc start op, WinXP cd-rom zit erin, de setup begint (hardware controleren enzo), foutmelding. Op het moment dat de cd-rom over zou moeten gaan naar het keuzemenu om windows te installeren wordt er een stopmelding getoont, namelijk 0x0000007e. Deze wordt afgesloten door de melding dat dit in pci.sys zit.

Wat hebben we gedaan?
- Hardware componenten terug gebracht naar de winkel om door te laten meten. Alle nieuwe hardware werkt
- Alle oude hardware los gekoppeld en per keer toegevoegd en opgestart
- Andere windows cd-rom geprobeerd

Overal blijft de fout voorkomen, waardoor ik nu echt niet meer weet waar ik het moet zoeken. Waar kan het aan liggen?

Verwijderd

Je had natuurlijk nog een beetje op Google kunnen zoeken:
http://www.google.nl/search?hl=nl&q=pci.sys+&meta=
http://www.google.nl/search?hl=nl&q=0x0000007e&meta=

etc.. Je zegt dat je een andere Windows cd-rom hebt geprobeerd; is de een niet toevallig een kopie van de ander? En is het de orginele cd-rom of is het gewoon een gedownloade versie?

En heb je hem in de verschillende spelers geprobeerd, dus de dvd speler en de dvd brander?

Verwijderd

Topicstarter
Uiteraard heb ik ook al uren lang google gebruikt om te zoeken naar een oplossing. Excuses voor het niet vermelden hiervan, maar dat leek me logisch.

De aangedragen oplossingen voor pci.sys zijn het aanpassen van dat bestandje in windows etc. Met een compleet lege schijf lijkt met dat niet helemaal haalbaar en nuttig.

De 0x7e fouten hebben te maken met een joystick (hebben we niet), videokaart (is 't niet, ook onboard gebruikt) en andere driver dingen. Hoe kan die fout ontstaan wanneer er totaal niks op de harde schijf staat?

De Windows XP versies zijn twee compleet verschillende legale versies. Voor de gelegenheid heb ik even eentje geleend van een vriend.

De cd's zijn zowel in de brander áls de speler geprobeerd, waarbij slechts 1 van de twee in 't systeem was aangesloten. Ook geprobeerd met beide drives aangesloten etc.

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-02 15:51

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

begin eens eerst met de basis dingen ?

memtest ? cpu test ? etc ? (ubcd is hiervoor mijn maatje)

*ubcd = ultimate boot cd, een boot cd waar alle handige test tooltjes op staan (naja niet alle maar veel)
http://www.ultimatebootcd.com

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Verwijderd

Topicstarter
Zoals gezegd, de hardware is allemaal gecontroleerd bij de winkel waar ik het heb gekocht en die hebben niks kunnen vinden. Of ze hebben gelogen en helemaal niks gecontroleerd, óf het zit in de hardware die we al hadden, maar daar kan ik dus niks vinden wanneer ik ze allemaal één voor één controleer.

Foute drivers kunnen het niet zijn, want er is nog niks geïnstalleerd.
Kapotte mobo, graka, proc of geheugen kan ook niet, want dat is gechecked.
HDD's en drives allemaal verwijderd en steeds afgewisseld met de andere, maar zonder succes.

Ik ben een beetje door m'n ideeën heen, iemand die wat licht kan schijnen op deze situatie?

• Frankie02
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
Al ide-kabels vervangen? Welk type/merk voeding heb je eraan hangen?

• Banshee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 31-12-2025
Is je bios voorzien van versie 0602 ?
Die is vereist volgens de cpu support list van Asus.

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Probeer eens de setup te draaien met helemaal geen hdd aangesloten. Ik heb weleens gehad dat de setup moeilijk liep te doen door een (geformatteerde!) partitie die niet lekker was.

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:53

Haan

dotnetter

Frankie02 schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 23:02:
Al ide-kabels vervangen? Welk type/merk voeding heb je eraan hangen?
Die is wel belangrijk, heb al meerdere keren meegemaakt dat je de meest wazige fouten probeert te verhelpen (blijven hangen in POST, crashende Windows setup etc etc) en er na 3 moederborden/andere processors/ geheugenmodules achterkomt dat alles vlekkeloos werkt met een andere IDE of sata kabel..

Kater? Eerst water, de rest komt later

Verwijderd

Topicstarter
Dat van die IDE kabels had ik ook al gedacht, dat is namelijk het enige dat nog niet is vervangen of getest. Zal straks eens kijken of dat 't misschien dan eindelijk eens oplost.

Dat 't aan de harde schijf ligt lijkt me heel sterk, is gewoon vers NTFS geformateerd.

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 20:40:
Dat 't aan de harde schijf ligt lijkt me heel sterk, is gewoon vers NTFS geformateerd.
De reden van mijn post is nou juist dat ik een eventuele oplossing aandraag die jij over het hoofd ziet omdat jij die zo onwaarschijnlijk vindt.

Verwijderd

Het probleem:
Pc start op, WinXP cd-rom zit erin, de setup begint (hardware controleren enzo), foutmelding. Op het moment dat de cd-rom over zou moeten gaan naar het keuzemenu om windows te installeren wordt er een stopmelding getoont, namelijk 0x0000007e. Deze wordt afgesloten door de melding dat dit in pci.sys zit.
Met welke versie/Service pack start je op? SP-2 ?

Ik heb dit probleem eerder gehad, versie draaide onder Windows XP/Windows XP met SP1.
Na "Streamen SP-2 met origineel!"probleem weg.

Verwijderd

Topicstarter
Het is een redelijk oude XP versie. Dat van dat streamen met SP2 heb ik eerder gelezen, ga ik eens proberen. Bedankt allemaal tot zover.
Pagina: 1