Na het fiasco van een vorig topic van mij, waarin ik niet goed het beleid heb gevolgd, probeer ik het helaas nu nog eens. Helaas omdat hetzelfde systeem nu wéér een fout heeft. Ik had er deze keer zo genoeg van dat ik praktisch alles heb vervangen, nl. mobo, videokaart, proc. en geheugen.
De originele fout was het constant rebooten van Windows tijdens het opstarten. Simpel de schijf formateren en klaar.
De huidige fout is wat ingewikkelder. Eerst een opsomming van de hardware die er nu in zit:
Nieuwe hardware:
- 400Watt voeding
- Asus P5VD2-MX SE
- Intel Pentium Dualcore E2140 1.6Ghz
- Kingston DIMM 1GB DDR2 PC2-5300
- Asus EN7300 GT Silent
Overgezette hardware (oud dus):
- 2x een harde schijf
- Dvd speler
- DVD brander
- Diskette station
Het probleem:
Pc start op, WinXP cd-rom zit erin, de setup begint (hardware controleren enzo), foutmelding. Op het moment dat de cd-rom over zou moeten gaan naar het keuzemenu om windows te installeren wordt er een stopmelding getoont, namelijk 0x0000007e. Deze wordt afgesloten door de melding dat dit in pci.sys zit.
Wat hebben we gedaan?
- Hardware componenten terug gebracht naar de winkel om door te laten meten. Alle nieuwe hardware werkt
- Alle oude hardware los gekoppeld en per keer toegevoegd en opgestart
- Andere windows cd-rom geprobeerd
Overal blijft de fout voorkomen, waardoor ik nu echt niet meer weet waar ik het moet zoeken. Waar kan het aan liggen?
De originele fout was het constant rebooten van Windows tijdens het opstarten. Simpel de schijf formateren en klaar.
De huidige fout is wat ingewikkelder. Eerst een opsomming van de hardware die er nu in zit:
Nieuwe hardware:
- 400Watt voeding
- Asus P5VD2-MX SE
- Intel Pentium Dualcore E2140 1.6Ghz
- Kingston DIMM 1GB DDR2 PC2-5300
- Asus EN7300 GT Silent
Overgezette hardware (oud dus):
- 2x een harde schijf
- Dvd speler
- DVD brander
- Diskette station
Het probleem:
Pc start op, WinXP cd-rom zit erin, de setup begint (hardware controleren enzo), foutmelding. Op het moment dat de cd-rom over zou moeten gaan naar het keuzemenu om windows te installeren wordt er een stopmelding getoont, namelijk 0x0000007e. Deze wordt afgesloten door de melding dat dit in pci.sys zit.
Wat hebben we gedaan?
- Hardware componenten terug gebracht naar de winkel om door te laten meten. Alle nieuwe hardware werkt
- Alle oude hardware los gekoppeld en per keer toegevoegd en opgestart
- Andere windows cd-rom geprobeerd
Overal blijft de fout voorkomen, waardoor ik nu echt niet meer weet waar ik het moet zoeken. Waar kan het aan liggen?