Problemen met TCP/IP verbinding Vista - XP

Pagina: 1
Acties:
  • 143 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Blaise
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb een klein netwerkje van een laptop met Vista en een PC met XP. Deze computers zijn d.m.v. een switch met elkaar verbonden. Bestanden delen werkt beide kanten op, en ik kan zowel op lokaal IP als op computernaam browsen op de andere computer.

Het probleem is dat ik niet GTA2 via dit netwerk kan spelen.

Het joinen van een spel gaat via de GTA2 manager, een bijgeleverd programmaatje waarmee je een room kan maken voor multiplayer GTA. Als ik met XP de game op Vista probeer te joinen op het lokale IP (TCP/IPC protocol), loopt de GTA2 manager vast, en als XP host kan ik vanuit Vista de game niet vinden.

Ik heb ook nog even met Hamachi geprobeerd, maar daar had ik hetzelfde probleem. De firewalls staan uit, en via internet met andere spelers werkt hosten en spelen wèl.

Weet iemand wat de oplossing of oorzaak is van mijn probleem?

• wouter37
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-03 14:27
zijn er nog andere manieren om een gezamelijk spel op te starten
lang geleden moest ik ook een beetje rommel een de instellingen van age of empires

kijk voor mijn kitcar project hier: http://wouters-stekkie.synology.me/joomla/

• Blaise
  • Niet online
Ja, drie andere mogelijkheden:

IPX connection (Vista ondersteunt geen IPX)
Modem Connection (alleen voor internet via modem)
Serial Connection (iets met COM poorten en BAUD, volgens mij heb ik dat niet)

• thenapster
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 13-06-2025
kun je niet op die vista computer de server zetten, of lukt da ook nie:)

Verwijderd

Ik heb exact hetzelfde probleem, maar jammer genoeg vind ik op het eerste zicht geen oplossing... Hopelijk vind ik op dit topic een uitweg...

• Blaise
  • Niet online
kun je niet op die vista computer de server zetten, of lukt da ook nie:)
Dat lukt wel, alleen dan loopt de GTA2 manager van XP vast als die probeert te connecten.

• Blaise
  • Niet online
Kick!

Niemand een oplossing, of dingen die ik kan proberen of controleren? Ik ben radeloos.

Verwijderd

Ik ook... :'(

• Blaise
  • Niet online
Het werkt nu wel. Ik heb een andere switch (tevens wireless router). Volgens mij heb ik geen andere instellingen qua netwerk / sharing / workgroup. Op Vista heb ik nog steeds IPV6 uitstaan bij de properties van de netwerkkaart. Omdat ik met Vista wireless verbinding maak met de switch wordt wel een andere netwerkkaart gebruikt.

[ Voor 3% gewijzigd door Blaise op 06-09-2007 14:00 ]

• herbalx
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17-12-2025
Blaise schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 21:50:
Ja, drie andere mogelijkheden:

IPX connection (Vista ondersteunt geen IPX)
leuk alsje dat niet, kun je lekker aan het klooien blijven. Zou ga je wel vaker de fout in ! ;)

Verwijderd

Vergeef me de kick, maar ik heb nog geen goede oplossing voor dit probleem gevonden in dit topic.
Ik probeer nu al een tijdje om Age of Empires 2 werkende te krijgen tussen een Vista en XP computer.
Op beide PC's staat de firewall uit en heb ik het .exe bestand in de uitzonderingen van de firewall gezet (voor de zekerheid). De Vista-pc is met een UTP kabel op het netwerk aangesloten, de XP middels WiFi. Overigens blijft dit probleem bestaan wanneer ik de XP-computer met een UTP-kabel aansluit.

Ik zit nu sterk met het idee om gewoon XP te installeren op de Vista-pc, omdat ik echt kapot kan ergeren aan dat klote Vista als het om dit soort problemen gaat.

Nu heb ik op de XP-pc toevallig een multiboot met Vista en hem nu in Vista draaien, maar zelfs dan werkt de multiplayer van AoE2 niet... Zeer frustrerend!

Is er niet een programma'tje te vinden, een oplossing, een instelling voor de netwerkkaart in Vista?
Pagina: 1