[XP] Ineens geen netwerk meer

Pagina: 1
Acties:

• Kaastosti
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-03 20:03

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Topicstarter
Begin van de avond niets aan de hand, ineens internet weg. Nou goed, kan gebeuren, even modem reset, router reset en ja hoor alle lampjes knipperden weer vrolijk.

Test PC daar werkt alles weer op
Laptop naast m'n desktop (zelfde switchje) werkt ook
Desktop kent ineens geen netwerk meer

Het rare is dat dit geldt voor zowel met UTP als wireless... het hele netwerk wordt niet meer gevonden. Daarnaast duurt afsluiten raar lang (shutting down blijft maar staan) en in plaats van 'My Computer' staat er ineens 'Backup' als naam.

Geen idee waar het vandaan komt, maar het bevalt me in ieder geval totaal niet. Is er hier een virus of trojan aan het werk? In ieder geval kan ik m'n virusscanner ook niet even updaten om een goede scan te doen. Help! Is dit iets bekends, tot zover weinig over gevonden iig.

Specs:
Asus A8N-SLI met AM2 4200+
Netwerkpoort gebruik ik ook van mobo

Minder nuttige specs:
1Gb Kingston HyperX
8600 GTS videokaart
Apart wireless kaartje
Paar HD's, tv kaart, dvd toaster en andere meuk

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Staan er geen foutmeldingen in je eventviewer :? (administrative tools in je controlpanel)

Vermeld dan ook de error event-id's die je hier kan bekijken op www.eventid.net.

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

• jackal.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08:40
Toevallig had een collega dat gisteren ook hier. Bedraad netwerk: eigenschappen niet eens meer te bekijken, opende gewoon niet, icoontje gaf aan dat er geen kabel aangesloten was. Draadloos deed het volgens icoon, maar kreeg geen ip adres.
Oplossing hier: in apparaatbeheer beide netwerkkaarten verwijderd, gescand naar nieuwe apparaten en ja hoor, zelfs zonder opstarten werkte alles weer!

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Topicstarter
Eventviewer heb ik nog niet gekeken... hij geeft dan ook geen 'echte' foutmeldingen die ik daarin zou verwachten. Netwerk doet gewoon niets en als ik iets probeer te benaderen wat met netwerk te maken heeft wil het systeem ook niet meer echt.

Ik kan ze niet eens verwijderen, dan hangt de hele bende. Gisteravond uiteindelijk een frisse installatie gedaan, alles installed, maar tot op heden geen netwerk :'( Heb nog een tweede netwerkpoort op m'n mobo die ik normaliter niet gebruik (extra driver nodig, moeite enzo), die vanavond eens proberen.

[ Voor 14% gewijzigd door Kaastosti op 28-08-2007 12:57 ]

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Los netwerk kaartje erin steken en dan eens kijken wat er dan gebeurd? Is er verder iets gewijzigd in je BIOS :?

Misschien bios updaten mocht je dat al niet gedaan hebben :?

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Topicstarter
Dat verklaart niet waarom het ineens niet meer werkt, noch dat zowel een kabeltje als wireless er geen zin meer in heeft. Draait al heel lang erg goed, ben bang dat er toch iets stukkig is :/

Pagina: 1