[Wirless] Uitstekend, maar toch 1Mbit

Pagina: 1
Acties:

• Pinjataaa
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21:23
Thuis hebben we het hele netwerk vervangen door een draadloos netwerk.
Een Linksys WRT54GC verbonden met de standaard modem van mijn internet.

Mijn vader heeft een oude Medion pc (8080XL ofzoiets)
Ik heb een zelf gebouwde pc met een Linksys WMP54G.

Mijn vader heeft altijd perfecte verbinding terwijl hij een intern budget wireless kaartje heeft.
Ik zit op zolder met de server (waarin het kaartje zit) precies boven de wireless router.

De server staat boven het trappengat en de router staat onder op de 1e verdieping zonder iets ertussen, geen vloer e.d. Deze 2 hoeven nog geen 3 meter te zenden en ontvangen.

De server geeft aan dat hij uistekende verbinding heeft, echter heeft hij maar een receive rate van 1Mbit.
Het wordt ook niet meer. Heb alle drivers al een keer geupdate, heb de kaart in mijn pc geprobeerd.
Het wil maar niet lukken, hij wordt niet hoger dan 1Mbit. Ook de XP wireless control geeft hetzelfde resultaat.

Waar kan dit nog meer aan liggen?

Screenshot:
Afbeeldingslocatie: http://img213.imageshack.us/img213/9352/testeo2.jpg

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Is er geen ander iemand die connected is met een 1Mbps apparaatje?

Want dan wordt iedereen gedowngraded naar 1Mbps

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• Wilf
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

Ook al een pingtest gedaan? Signal strength zegt niet zoveel als er packet loss is door bijvoorbeeld verkeerde reflecties. Download ook eens netstumbler om te kijken of de buren op de verdieping van de server toevallig niet een access point heeft staan op hetzelfde kanaal.

• cornfed99111
  • Laatst online: 21:05
Als je iets download of upload via de pc's. Wat voor een doorvoer geven die aan?

• Pinjataaa
cornfed99111 schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 21:21:
Als je iets download of upload via de pc's. Wat voor een doorvoer geven die aan?
Wanneer ik download wordt het nóg trager dan dat hij aangeeft. Dan download ik met +/- 20Kbps.

Ik zal die stumbler even downloaden, klikt ook wel interessant :)
Met CSS heb ik bijvoorbeeld erg last van Loss, dus misschien is het dit.

Alvast bedankt !

Oja, alles is 54Mbit.
Mijn kameraad met zijn laptop en mijn vader mijn zijn pc hebben allebei nergens last van.

[ Voor 11% gewijzigd door Pinjataaa op 27-08-2007 21:28 ]

• F-Tim
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-02 12:35
Ik heb het bij een Linksys wel eens meegemaakt dat als je 'recht erboven' zat, dat je dan een slechte wifi verbinding had. Als je dan aan de andere kant van het huis ging zitten, was ineens alles goed. Ik zou eens proberen je router/pc te verplaatsen? (Probeer de pc evt. eens in de woonkamer ofzo? Kijken of je daar nog steeds 1Mbit houdt)

Wanna play?

• Pinjataaa
F-Tim schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 21:30:
Ik heb het bij een Linksys wel eens meegemaakt dat als je 'recht erboven' zat, dat je dan een slechte wifi verbinding had. Als je dan aan de andere kant van het huis ging zitten, was ineens alles goed. Ik zou eens proberen je router/pc te verplaatsen? (Probeer de pc evt. eens in de woonkamer ofzo? Kijken of je daar nog steeds 1Mbit houdt)
Serieus, ik heb die pc's alle kanten opgesleept. Eerst stond hij aan de andere kant van het huis, nu er recht boven. Het blijft 1 Mbit. Wanneer ik niet download of game gaat ie weer hoger.

Ik heb het programmaatje laten draaien, die netstumbler.
Er is 1 zender in de buurt, maar daarvan kan hij het kanaal niet zien.
Zie screenshot:

Afbeeldingslocatie: http://img262.imageshack.us/img262/5074/netstumblervr5.jpg

Ik heb mijn modem op channel 1 gezet. Nu heb ik (volgens mij) perfecte verbinding. Hopelijk blijft het zo. Wel gek, ik heb channels als 5, 8, 10 en 13 bijvoorbeeld ook gebruikt, maar deze waren ook niet te doen.

[ Voor 25% gewijzigd door Pinjataaa op 27-08-2007 23:30 ]

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:58
Zelfde probleem, maar dan met een speedtouch router. Ben er na een halfjaar nog altijd niet uit wat het probleem is. In Win XP kon ik nog op repareren drukken (vd netwerkverbinding) en dan ging hij bij mij in 1 keer naar 54mbit, en dan bleef het zo voor onbepaalde tijd, en uiteindelijk viel hij weer terug naar 5.5 Mbps. Ook het switchen van kanalen zorgde voor een tijdelijke hogere snelheid. Maar geen oplossing was permanent. Afgelopen maand augustus niet 1 keer problemen gehad. Sinds vorige week weer wel, constant 2mbit of lager. Sjah, wat doe je nog meer he. Ik ben er ook hopeloos mee, wellicht toch maar UTP.

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

• Pinjataaa
Mijn kameraad heeft het probleem ook met zijn speedtouch, die van speedlinq.
Hij heeft het op zijn pc, dat wanneer er iets van zijn netwerk gevraagt word, direct de snelheid daalt naar hooguit 6mbit.

Ikzelf heb mijn kaartje in de hoek gegooid en heb alles bekabeld. En wat een opluchting :)

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:58
Ik heb encryptie maar eraf gegooid, als laatste hoop. Lijkt enigszins te helpen. Kan het hebben, aangezien we vrijstaand wonen :P Alleen last van wat wardrivers, majah, k heb geen gedeelde mappen waar je in kan zonder wachtwoord, dus dat zit wel goed :)

Voor de rest blijft wireless kut, alleen als het werkt is het perfect. Op laptops heb ik de minste problemen.

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Pagina: 1