Cpu fan en case fans

Pagina: 1
Acties:

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Hallo,

Ik heb hier een redelijk recente computer met een asus p4p800mx moederbord, waar 2 aansluitingen op zitten voor fans in de computer. Nu is er al eentje in gebruik voor de cpu fan en de andere die is nu nog vrij. Maar omdat ik een andere kast heb besteld, een cooler master centurion 5 waar 2 fans in de behuizing zitten, zit ik dus met een probleem.
Zelf dacht ik erover om een y splitter op de ene moederbord aansluiting te prikken zodat ik 2 fans tegelijk kan aansturen, dus de 2 fans in de behuizing worden gelijk geschakeld.
Kan dit, of kan ik het beter anders doen?

[ Voor 84% gewijzigd door Joopieboy op 28-08-2007 12:09 . Reden: even een duidelijk verhaal gemaakt ]

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Je krijgt 2 van die dingen er 'gratis' bij ;) (Voor elke fan 1)

[ Voor 18% gewijzigd door MensionXL op 28-08-2007 13:55 ]

Goedkoop bellen via VoIP

• Rangourthaman
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 27-11-2022
ik ben zelf nooit een grote fan (jawel, het is een grapje :D) geweest van de fans direct op het mobo aansluiten. in mijn mening kan je beter 2 kabeltjes kopen waarmee je ze direct op de voeding kan klikken. als het om temp-geregelde fans gaat moet je zorgen dat je de controle kabel wel in je mobo plugt.

op deze manier hoeft de stroom niet door je moederbord heen.
mischien een beetje voorzichtig van me, maar better safe then sorry zeg ik altijd maar...

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Ow ok, dan zal ik de 2 case fans gewoon op de voeding aansluiten :)

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Rangourthaman schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 17:16:
ik ben zelf nooit een grote fan (jawel, het is een grapje :D) geweest van de fans direct op het mobo aansluiten. in mijn mening kan je beter 2 kabeltjes kopen waarmee je ze direct op de voeding kan klikken. als het om temp-geregelde fans gaat moet je zorgen dat je de controle kabel wel in je mobo plugt.

op deze manier hoeft de stroom niet door je moederbord heen.
mischien een beetje voorzichtig van me, maar better safe then than sorry zeg ik altijd maar...
Je krijgt bij allebei de fans een: female molex met daaraan een male molex en een aansluiting voor je fan. Dus kopen hoeft niet en je verliest ook niks.

Goedkoop bellen via VoIP

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Precies :P
Lekker makkelijk dat het er bij zit, top werk van cooler master d:)b :P hihi

Offtopic @MensionXL:
Lol @ je ondertitel :D

[ Voor 26% gewijzigd door Joopieboy op 28-08-2007 20:43 ]

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Ik heb het aangepast, de voorste fan zit met een verloopstuk direct op de voeding, achter de harde schijven zit die fan en daardoor blijven die harde schijven constant maximaal gekoeld, de fan op de achterkant zit op het moederbord, en de processor fan ook.
Ik heb nu echt alle molex stekkers en fan aansluitingen op het moederbord in gebruik :)

Zie:
Joopieboy in "Computer met koelingsproblemen"

[ Voor 10% gewijzigd door Joopieboy op 31-08-2007 12:40 ]

Pagina: 1