[Showcase] Roofvogelshow

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Afgelopen weekend was ik op de open belgische kampioenschappen Highland Games in Belgie (misschien post ik daar ook nog wel wat van). Tijdens deze dag was er ook een roofvogelshow.
Omdat ik toegang had tot het veld kon ik mooi dichtbij de vogels komen. Hieronder een aantal van de resultaten.

De foto's zijn allen gemaakt met een canon eos400D met 55-200mm zoomlens.
Dit is trouwens de eerste keer dat ik er showcase boven zet.
Mocht men het niet showcase waardig vinden, dan moet een mod de titel maar even aanpassen.

Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/memvdkelen/images/roofvogel1_small.jpg
klik voor groot

Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/memvdkelen/images/roofvogel2_small.jpg
klik voor groot

Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/memvdkelen/images/roofvogel3_small.jpg
klik voor groot

Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/memvdkelen/images/roofvogel4_small.jpg
klik voor groot

Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/memvdkelen/images/roofvogel5_small.jpg
klik voor groot

Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/memvdkelen/images/roofvogel6_small.jpg
klik voor groot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dottie
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-01-2021
nette serie! Helaas geen vogel in mid-air.

#1 leuk! net 2 dwergpapegaaien
#2 belichting is super
#3 misschien sec eerder of later kunnen pakken voor een luchtshot
#4 volgens mij mag hier wat meer contrast in
#5 superstrakke foto
#6 minste uit de serie naar mijn mening. Geen contact met het beestje. of zo...foto doet me niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet zeker of ik het een showcase wil noemen. Het is zeker niet slecht, maar erg goed is het niet.

#1. Leuke beestjes zo, maar ze missen nu een poot en een staart en die blauwe gloed erachter is erg vervelend.
#2. Deze is wel aardig, wel wat ruizig op de buik en donkere achtergrond, misschien iets weghalen van de bovenkant zodat ie wat minder hoog is.
#3. Mooi moment.
#4. Niet scherp in de nek, verder niet heel interessant.
#5. Heel aardig, maar niet zo heel spannend natuurlijk.
#6. Goed moment, maar de rug is op een rare manier afgekapt.

Heb zelf ook 2 keer roofvogels gefotografeerd. Een keer bij roofvogelshow en bij een opendag van een dierenwinkel. De beestjes zitten gelukkig nog wel eens stil, vliegend is al veel moeilijker. Beide series ook op mijn website.:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
De ruis zou kunnen komen door de ISO 800.
Ik was de hele tijd bezig met actiefoto's van de sport onderdelen, en het was heel erg bewolkt.
De donkere achtergrond is struikgewas in de schaduw, terwijl op de uil net wat zonlicht viel. Vandaar dat hij zo donker is.
#6 heb ik er helaas alleen zo op staan. Hij is niet gecropt, en een stukje bijplakken gaat ook niet zo makkelijk he. De vogel is net van zijn beloning aan het genieten na een succesvolle demonstratievlucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dottie
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-01-2021
Heb zelf ook 2 keer roofvogels gefotografeerd. Een keer bij roofvogelshow en bij een opendag van een dierenwinkel. De beestjes zitten gelukkig nog wel eens stil, vliegend is al veel moeilijker. Beide series ook op mijn website.:)
De Gallery op je site doet 't niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BugBoy
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-09 19:03
Ik vind de foto's nogal flets en vreemd van kleur. Heb je wellicht de foto's op AdobeRGB geschoten en niet naar sRGB geconverteerd? Zo'n fotoshow is mooi foto's maken, maar het zijn wel standaard plaatjes.

#1: Leuk moment en goede compositie. Wel iets te krap naar mijn mening.
#2: Belichting heb je weinig invloed op hier, maar ik vind het niet top. Daardoor komen de kleuren wellicht ook niet mooi uit.
#3: Of je had de stok weg moeten shoppen of je had het volledig op de foto moeten hebben.
#4: Jammer van die fletse kleuren. Compositie okee, maar moment vind ik niet speciaal.
#5: Standaard shot, maar wel mooi.
#6: Deze had ik weggelaten. Wederom krap gekadered en het moment vind ik verkeerd gekozen. Als je een foto uit moet leggen dan is het vaak geen goede foto is mijn ervaring.

In mijn ogen is het geen showcase. Kleuren vind ik niet geweldig en ook op de compositie is nog wel het e.e.a. aan te merken. Alles is persoonlijk, dus ook mijn mening :)

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Voor 'goedkoop glas' vind ik het behoorlijk strakke plaatjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dottie schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 21:24:
[...]

De Gallery op je site doet 't niet.
Nu wel. ;) Oude url stond er nog 1...

Ook wel een beetje met Bugboy eens over de kleur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
Foto's zijn volgens mij gewoon sRGB voor zover ik kan zien.
Ik heb ze op jpg geschoten en niet op raw. Als ik raw schiet wil het wel eens voorkomen dat ik een foto per ongeluk als adobeRGB opsla, maar nu niet dus.
Verder heb ik niet veel aan de foto's gedaan wat betreft kleur.
Alleen een klein beetje het contrast verhoogd.
De kleuren zijn dus gewoon zoals de vogels waren.

#1 heb ik alleen wat van de bovenkant afgehaald, en een heeeel klein stukje aan de rechterkant. Zou het beter zijn als ik dat eraan laat? of mis je de onderkant? die heb ik helaas niet.

#3 heb ik redelijk gecropped om de begeleider eraf te halen die naast de stok staat, ik heb dus nog een stuk van de stok op het origineel.

@Redhero, ik zie op je gallery dat je precies eenzelfde soort uil erbij hebt staan.

[ Voor 5% gewijzigd door M a r c o op 27-08-2007 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BugBoy
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-09 19:03
Ik zie hier ook sRGB staan, maar ik vind de kleuren niet natuurlijk. Mijn monitor is niet gecalibreerd en kleuren zijn geen exacte wetenschap, maar dit is echt niet goed. Het is helaas niet zo dat als je de kleuren niet aanpast dat de camera de kleur weergeeft zoals ze echt zijn :(

De foto van de valk heb ik eens in Photoshop aangepast en daarmee is wel wat te verbeteren (naar mijn idee):
  • Kleurtemperatuur iets warmer en de tint iets naar magenta aangepast.
  • Vleugje extra contrast
  • Kleuren beetje opgepept (kleurverzadiging omhoog)
Mijn 350D zit er qua witbalans redelijk vaak flink naast (bijna zonder uitzondering te blauw). Alleen bij avondfoto's worden de kleuren soms te warm. Daarom schiet ik altijd in raw formaat, zodat ik het achteraf nog kan bijregelen.

Even terug komen op je crops:

#1: Ik mis vooral wat aan de onderkant, maar de foto zal wel wat meer rust uitstralen als je wat meer loze ruimte toevoegd.

#3: Als je de crop wat naar beneden schuift, dan wint de foto aan kracht denk ik.

Bewerk de foto's zoals jij het mooi vind. Foto's maak je voor jezelf en niet voor een ander (tenminste, niet als hobbyist). Maar het valt me op dat als je veel foto's ziet dat je steeds kritischer wordt (ook op je eigen werk). Ik moet trouwens zeggen dat ik de scherpte prima vind voor een 55-200. Alleen het contrast en de kleuren vind ik wat minder.

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
Als ik nog wat tijd heb zal ik nog wel eens wat met de kleurbalans spelen.
Heb er nu nog even geen tijd voor, ik moet eerst nog wat andere dingen afwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wybl
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 25-07-2022
Bij foto 1 had ik een heus 'wauw' moment. Verder vind ik foto 3 en 5 erg cool. Die beesten doen het altijd goed op foto's. Jij hebt het goed weten vast te leggen. Top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qadn
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 31-03 20:56

qadn

Pinnacle of Perversion

lekkere serie!

Te koop: Agfa clack; DM voor details.

Pagina: 1