Toon posts:

4000+ of 5000+ systeem?

Pagina: 1
Acties:
  • 48 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik ga een nieuw systeem kopen. alleen weet ik niet precies wat.

ik heb alle onderdelen wel gevonden. alleen zit er tussen de 2 systemen een klein verschil.
1 is met 4000+ amd en 320 gb sata schijf
2 is met 5000+ amd en 500 gb sata schijf.

verschil is echter € 100,- is dat wel de moeite waard kwa snelheid. de schijf maakt mij niet echt uit.

eventueel een 3e optie.

das een 4400 met 320 gb schijf. en deze is dan 50 euro duurder dan de 4000+ en heeft een moederbord met via chip (hhmmmm)

hoop dat ik was nuttige dingen te horen krijg voor mn keuze

Verwijderd

Zie hier: Wat is er nu anders in CSL?

Verder is het verschil in snelheid maar marginaal. Zie cpu chart op tomshardware. Toch zou ik zeggen neem de 5000+. Extra snelheid is altijd welkom. Ik zou wel een met een goeie chipset nemen(intel p965/p35 amd690G). (via heeft nu neit de alle beste chipsets.)

@ hier onder. Op budget niet. AMD is dan goedkoper voor de prestatie, als je overcocken buiten beschouwing laat. http://www23.tomshardware...=928&model2=879&chart=432

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2007 18:51 ]

Verwijderd

Core 2 Duo.....
AMD is qua prijs prestatie op het moment gewoon te duur.

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:00
Verwijderd schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 18:46:
Core 2 Duo.....
AMD is qua prijs prestatie op het moment gewoon te duur.
Alsjeblieft... Blaat niet zulke onzin uit zeg :/ AMD heeft zelfs een veel betere prijs/prestatie verhouding dan Intel, de het enige waar de Core 2 Duo voordeel in heeft is overclockbaarheid, in de rest is AMD toch echt beter...

Verwijderd

't is vooral je eigen afweging, of meer CPU snelheid of meer HDD space, die keuze kan ik niet voor je maken.

Een E4400 is iets duurder, maar ik zou niet voor een Via chipset gaan.
Ik zou dan voor een Intel 965P/P35/nForce 650i gaan. :)

Verwijderd

Topicstarter
maar een p35 is dan voor de intel natuurlijk.

zelf gaat het mij om normaal computergebruik (vista) en wat games. zoals lotr online enzo. maar ook supreme commander. zou ik dan niet net zo goed de 4000+ kunnen nemen? denk dat het voor in windows weinig uitmaakt en dat de processor snel zat is voor alle games, zolang de videokaart maar ok is

• DaOverclocker
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-01 12:05

DaOverclocker

Overclocker for life...

Verwijderd schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 18:46:
Ik zou wel een met een goeie chipset nemen(intel p965/p35). (via heeft nu neit de alle beste chipsets.)
Jij noemt chipsets op voor Intel CPU's. Voor AMD kan je het beste de nforce chipsets hebben.
Hier kan je trouwens het verschil zien tussen de 4000+ en de 5000+. In rating scheelt het toch wel weer +25%.
http://www23.tomshardware...=936&model2=933&chart=429

systeem specs

Verwijderd

De rest van je systeem heb je al, als ik het goed begrijp?
Kun je dat even posten, dan is het wat makkelijker te kijken of 't niet enorm uit balans is.

Verwijderd

Supcom is nog al hongerig naar meer power. Zeker op iets grotere levels met veel units. Als je echt vol uit wil spelen moet je een quadcore nemen.

http://enthusiast.hardocp...=MTMwNiwsLGhlbnRodXNpYXN0

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
Verwijderd schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 18:49:
maar een p35 is dan voor de intel natuurlijk.

zelf gaat het mij om normaal computergebruik (vista) en wat games. zoals lotr online enzo. maar ook supreme commander. zou ik dan niet net zo goed de 4000+ kunnen nemen? denk dat het voor in windows weinig uitmaakt en dat de processor snel zat is voor alle games, zolang de videokaart maar ok is
Ik weet niet wat je budget is, dat vermeldt je niet, evenmin als de rest van het systeem, maar is zoiets niets voor je?:

AMD Athlon 64 5600+ X2
Seagate Barracude 320GB
2GB RAM

Verwijderd

Topicstarter
het is beide gebaseerd op de amd 690 chipset,
2 gb geheugen,
videokaart een x1650 en een 19" breedbeeld tft
komt vista op te draainen.
grootste verschil is dus de processor. das 100 euro verschil. nu vind ik dat er veel. maar nu wil ik niet de 4000+ halen als die echt onwijs traag is...... de 5000+ is in ieder geval wel snel, maar voor de alledaagse dingen is een 4000+ ook wel voldoende.
alleen voor games vraag ik het me af, maar dat maakt volgens mij niet al te veel uit. voornamelijk in games als supreme commander, maar in lotr online bijna niets volgens mij.

kan van die 100 euro dan beter een andere videokaart erin zetten (1950 pro bv)

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 19:01:
het is beide gebaseerd op de amd 690 chipset,
2 gb geheugen,
videokaart een x1650 en een 19" breedbeeld tft
komt vista op te draainen.
grootste verschil is dus de processor. das 100 euro verschil. nu vind ik dat er veel. maar nu wil ik niet de 4000+ halen als die echt onwijs traag is...... de 5000+ is in ieder geval wel snel, maar voor de alledaagse dingen is een 4000+ ook wel voldoende.
alleen voor games vraag ik het me af, maar dat maakt volgens mij niet al te veel uit. voornamelijk in games als supreme commander, maar in lotr online bijna niets volgens mij.

kan van die 100 euro dan beter een andere videokaart erin zetten (1950 pro bv)
JA! neem een 1950pro die is veel sneller en heb je veel meer aan dan die 5000+. 690 chipset is goed en erg zuinig.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002

Thandor

SilverStreak

CSL Beleid en Wat is er nu anders in CSL? :). Dit soort topics zijn niet langer gewenst in CSL, je kunt het a.d.v. reviews en benchmarks prima uitvinden :).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.