Sorry voor de misschien ietwat lange topictitel, ik zou graag een betere titel gebruiken, maar een kortere titel zou mijn probleem waarschijnlijk niet kunnen omvatten.
Ik heb 2 weken geleden voor een vriend een systeem in elkaar gezet, met de volgende specs:
Moederbord: MSI P965 Neo2-FI
Cpu: C2D E6750, boxed
Harde schijf: WD Caviar SE16 250 GB, 7200 Rpm, 16 MB, S-ATA II/300
Voeding : Zalman ZM500-HP 500 Watt
Geheugen: OCZ, Dual Channel 2048 MB, PC6400, 800 MHz, 5, Non-ECC, Kit Of 2
Videokaart: BFG VGA GeForce 8800 GTS OC 320 MB
Kast, dvd speler etc is niet belangrijk lijkt mij.
Nu is het zo, dat na installatie (Alle stekkers zaten er goed in, gecheckt, double checkt, en triple checked), als de powerswitch werd ingedrukt de fan's begonnen te draaien, de CPU en graka cooler werkten ook, maar het beeldscherm bleef het <NO SIGNAL> signaal geven.
We hebben alles wat mogelijk was op dat moment geprobeerd te doen, de troubleshooting guide erbij gehaald, we kregen met geen mogelijkheid iets anders als <no signal> te zien!
Normaal gesproken zou je dan een piep moeten kunnen horen, en nu komt het:
Er was ook GEEN piep te horen!
Wat we hebben gedaan:
Cmos clearen
batterij eruit halen
geheugenlatten verwisselen, en testen of het werkt met maar 1 lat: Geen piep!
grafische kaart verwijderd: Geen piep!
DVD speler, extra casefans etc uitgeschakeld, geen piep, geen signal.
Helaas hadden we geen andere hardware om te testen daarzo (het is nogal een eind fietsen van mijn huis
)
Nu was er de volgende dag een familie feest bij die vriend, en laat nou net een neef van hem een ICT student zijn
Dus die kerel ook ff naar de PC gekeken, alle stekkers nagelopen, cmos gecleared, batterij eruithalen, kortom: hij probeerde ook van alles, maar kwam tot dezelfde conclusie als ik:
Moederbord is dood!
Dus de volgende dag is het moederbord voor RMA naar salland gegaan.
Nu heeft salland het bord getest, en krijgen we net een mailtje terug, dat het moederbord NIET defect is!
Nu zijn we een beetje ten einde raad, want moeten we nu serieus 30 euro betalen om een moederbord terug te krijgen waarvan wij weten dat het niet werkt met zijn specs?
Als iemand zou kunnen adviseren wat we nu verder kunnen doen, suggesties zijn meer dan welkom!
Edit: Ik merk nu pas dat het topic nogal in een aparte catagorie was geplaatst, maar ik vond het probleem dusdanig apart dat ik het wel onder overige hardware paste (Er staat immers: Voor HW-onderwerpen die niet in een ander forum thuishoren).
Ik heb 2 weken geleden voor een vriend een systeem in elkaar gezet, met de volgende specs:
Moederbord: MSI P965 Neo2-FI
Cpu: C2D E6750, boxed
Harde schijf: WD Caviar SE16 250 GB, 7200 Rpm, 16 MB, S-ATA II/300
Voeding : Zalman ZM500-HP 500 Watt
Geheugen: OCZ, Dual Channel 2048 MB, PC6400, 800 MHz, 5, Non-ECC, Kit Of 2
Videokaart: BFG VGA GeForce 8800 GTS OC 320 MB
Kast, dvd speler etc is niet belangrijk lijkt mij.
Nu is het zo, dat na installatie (Alle stekkers zaten er goed in, gecheckt, double checkt, en triple checked), als de powerswitch werd ingedrukt de fan's begonnen te draaien, de CPU en graka cooler werkten ook, maar het beeldscherm bleef het <NO SIGNAL> signaal geven.
We hebben alles wat mogelijk was op dat moment geprobeerd te doen, de troubleshooting guide erbij gehaald, we kregen met geen mogelijkheid iets anders als <no signal> te zien!
Normaal gesproken zou je dan een piep moeten kunnen horen, en nu komt het:
Er was ook GEEN piep te horen!
Wat we hebben gedaan:
Cmos clearen
batterij eruit halen
geheugenlatten verwisselen, en testen of het werkt met maar 1 lat: Geen piep!
grafische kaart verwijderd: Geen piep!
DVD speler, extra casefans etc uitgeschakeld, geen piep, geen signal.
Helaas hadden we geen andere hardware om te testen daarzo (het is nogal een eind fietsen van mijn huis
Nu was er de volgende dag een familie feest bij die vriend, en laat nou net een neef van hem een ICT student zijn
Dus die kerel ook ff naar de PC gekeken, alle stekkers nagelopen, cmos gecleared, batterij eruithalen, kortom: hij probeerde ook van alles, maar kwam tot dezelfde conclusie als ik:
Moederbord is dood!
Dus de volgende dag is het moederbord voor RMA naar salland gegaan.
Nu heeft salland het bord getest, en krijgen we net een mailtje terug, dat het moederbord NIET defect is!
Nu zijn we een beetje ten einde raad, want moeten we nu serieus 30 euro betalen om een moederbord terug te krijgen waarvan wij weten dat het niet werkt met zijn specs?
Als iemand zou kunnen adviseren wat we nu verder kunnen doen, suggesties zijn meer dan welkom!
Edit: Ik merk nu pas dat het topic nogal in een aparte catagorie was geplaatst, maar ik vond het probleem dusdanig apart dat ik het wel onder overige hardware paste (Er staat immers: Voor HW-onderwerpen die niet in een ander forum thuishoren).
[ Voor 5% gewijzigd door Rem op 27-08-2007 18:24 ]