RPC over HTTP werkt wel met Outlook 2003, niet met 2007

Pagina: 1
Acties:
  • 115 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Ye Greate'96
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-08-2021
Ik probeer RPC over HTTP aan de praat te krijgen op mijn XP pc waar Outlook 2007 geinstalleerd is.

Ik blijf de foutmelding krijgen "Kan de set mappen niet openen. De Exchange aanmeldpoging is mislukt"

Nu heb ik op mijn laptop Outlook 2003 en daar werkt het prima. Ik heb de instellingen tussen de 2 pc's vergeleken en ze staan identiek.

Wat kan dit zijn? Ik krijg totaal geen nuttige informatie op deze foutmelding.

• Kalief
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 00:01
Soortgelijk probleem was al eerder gemeld:
Exchange 2003 RPC over HTTP

Weet je zeker dat dit in Outlook2007 moet kunnen werken, maw heb je het ergens werkend gezien op Outlook2007?
Ik ken deze optie van Small Business Server, combi van Outlook2003, Exchange2003 en Server2003.

Is de service RPC over HTTP wel beschikbaar en geïnstalleert?

[ Voor 9% gewijzigd door Kalief op 27-08-2007 18:29 ]

Niemand wordt Kalief in plaats van de Kalief!

• Ye Greate'96
Kalief schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 18:25:
Soortgelijk probleem was al eerder gemeld:
Exchange 2003 RPC over HTTP

Weet je zeker dat dit in Outlook2007 moet kunnen werken, maw heb je het ergens werkend gezien op Outlook2007?
Ik ken deze optie van Small Business Server, combi van Outlook2003, Exchange2003 en Server2003.

Ik neem aan dat dit moet kunnen werken, die optie heb je wel in Outlook 2007

Alles is goed ingesteld aan de serverkant lijkt me, aangezien het prima werkt met Outlook 2003.

Misschien is er wel een update voor Exchange 2003 t.b.v. 2007 clients, maar dat ben ik niet tegengekomen

• Kalief
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 00:01
Dat doe je niet vanuit Outlook, maar via de netwerkverbindingen.

Zie ook hier:
http://www.microsoft.com/...niek/outlookinternet.aspx

-- Edit het gaat niet om de server maar of de service op de client is geïnstalleerd. namelijk de service 'RPC over HTTP'. Is die service (dus niet server) niet geïnstalleerd dan heb je wel een VPN maar niets om erover te laten lopen. M.a.w. Je hebt een VPN van je client naar de Windows Server (2003) en daaroverheen moet je een 'RPC over HTTP' van de client naar de netwerkservices (IIS?) van die server hebben lopen en daarover heen gaat dan de communicatie van je Outlook naar Exchange. Als je die RPC over HTTP service niet hebt geinstalleerd of hebt geconfigureerd dan ontbreekt die hele middelste laag.

[ Voor 57% gewijzigd door Kalief op 27-08-2007 19:48 ]

Niemand wordt Kalief in plaats van de Kalief!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
ntlm authenticatie of basic :?

kalief: met 2003 werkt het wel, dus aan de server ligt het niet.

en ja met 2007 werkt het ook want daar doe ik mijn werk ook elke dag mee :)

A wise man's life is based around fuck you

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

zonder de mutually authentication werkt het hier ook (msstd: blabla)

oh andere compunter? installeer het beveiligingscertificaat van je server in IE bijv. https://rpc.myoutlook.com/ !!!

[ Voor 49% gewijzigd door PipoDeClown op 27-08-2007 19:51 ]

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

• Ye Greate'96
Is gewoon basic authentication.

Maar ik heb voor de test op mijn laptop nu ook Outlook 2007 geinstalleerd en dan krijg ik precies hetzelfde; Kan de set mappen niet openen

Weet helaas ook niet wat de juiste Engelse term van deze fout is, zodat ik daar op kan zoeken....

Is ook niks te vinden in de eventviewer....

• Ye Greate'96
Ja werkt nu wel !

Simpelweg de DWORD DefConnectOpts met waarde 0 aanmaken in HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Office\12.0\Outlook\RPC
Pagina: 1