Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Op het ogenblik heb ik 200 mhz QTek 9100 met Windows Mobile. Wat ik mij afvraag: met eenzelfde cpu, dus ook rond de 200 mhz werkt Symbian dan sneller? Op mijn huidige telefoon is multitasken niet echt aan te bevelen. Is dat onder Symbian wel beter te doen? dus zonder al teveel horten,stoten en hangen als je bijvoorbeeld tegelijk muziek wil luisteren,surfen en evt MSN. Ja ik weet dat het batterij slurpt maar dat maakt me niet uit ;) Wat ervaringen zou prettig zijn. Alvast bedankt!

• sunoke
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
De browser (Web) op mijn n73 neemt nogal wat resources in beslag, Opera Mini ook (JVM), maar muziek luisteren en Web gaat wel redelijk goed samen. Maar het systeem is standaard al niet echt snel te noemen en je ziet duidelijk dat de schermopbouw wat trager wordt met de muziekspeler en Web draaiend in de achtergrond. Dus als je op zoek bent naar een sneller systeem zou ik op zoek gaan naar iets met een snellere CPU.

Verwijderd

Symbian is totaal anders dan Windows Mobile.
Er bestaan geen Windows Mobile achtige toestellen met Symbian.

Symbian is veel meer een telefoon OS dan Windows Mobile, dat heel sterk op multimedia gericht is.
Je kan die 2 niet echt met elkaar vergelijken, het dichtst in de buurt komt een toestel als de Nokia N95.
Maar om antwoord op je vraag te geven, ja, Symbian gaat veel efficienter met hardware om dan Windows Mobile, zo moeten Symbian applicaties bepaalde instructies meekrijgen waardoor ze in geminimaliseerde toestand geen CPU meer gebruiken en meer van dat soort energie en resource besparende geintjes.
Helaas zijn veel toestellen met Symbian zwaar underpowered, pas sinds de N95, 6120 etc, hebben ze dat weer rechtgetrokken.

Zie ook:
http://www.symbian.com/news/pr/2007/pr20078925.html

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2007 18:28 ]

• SambalBij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:25

SambalBij

We're all MAD here

Verwijderd schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 18:27:
Er bestaan geen Windows Mobile achtige toestellen met Symbian.
In welk opzicht bedoel je dat? Je hebt Windows Mobile toestellen in twee smaken; de PDA variant zoals de genoemde Qtek met een touchscreen, en de telefoon-variant, met een normale, meestal kleinere display en normaal telefoon toetsenbord.

Die verschillen heb je ook bij Symbian. Je hebt de 'normale' telefoonvariant Nokia S60, zoals die op de E en N series van Nokia draait, en je hebt de variant UIQ die met een touchscreen werkt, zoals op de P en M serie van Sony Ericsson.

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself