Opname probleem van cassette deck > pc

Pagina: 1
Acties:
  • 167 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Jan Golfkarton
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-05-2023
Mijn cassette deck heb ik van zolder gehaald en succesvol aangesloten op mijn pc. Oftewel er komt muziek uit de speakers van de pc. Ik heb getracht mijn bandjes op te nemen met Audacity wat leek te lukken (een paar korte proefopnames gemaakt), maar toen ik een hele kant ging opnemen stopte binnen de twee minuten de opname spontaan. Bij een 2e poging deed-ie helemaal niets meer (wel na een herstart v.d. pc). Vreemd genoeg (?) had ik dit eerder ook met Goldwave.

Vista Home Premium
Soundcard: Genius Sound Maker C-Media, MCI8738/C3DX
Audacity 1.2.6. en Goldwave

Wie kan me helpen?

Groet.

• DJ Vincento
  • Registratie: April 2006
  • Nu online

DJ Vincento

1422055

zet in elk geval de opname kwaliteit op "Stereo 44100 hz" . Verder moet het programma zo werken dat tie alles constant naar de hardeschijf schrijft. Anders is het RAM geheugen zo vol en stopt de opname. (Windows Geluidsrecorder zet alles in het ramgeheugen tot dat je wilt opslaan, dat werkt voor geen meter)

• Jan Golfkarton
Instelling is inderdaad 44100 hz. Verder slaat-ie alles op in de Temp map (waar een zee van ruimte is). Ik heb overigens 2GB RAM.

• DJ Vincento
  • Registratie: April 2006
  • Nu online

DJ Vincento

1422055

je bedoeld dat de computer stopt met opnemen terwijl je cassettedeck gewoon doorloopt? Misschien zit er wel een instelling op je opname software die het programma stopt zodra het signaal clipt? Ik zal zelf ook even audacity nakijken op dat soort instellingen. Ik heb zelf ook bandjes/elpee's gedigitaliseerd en daarbij geen problemen ondervonden. Audacity is normaal een prima programma voor dit soort klusjes.

• Jan Golfkarton
Precies: Audacity zelf stopt de opname (de muziek hoor je nog gewoon). Nu heb ik het ook onder XP geïnstalleerd en dat werkt veel beter. Soms stopt de pc de opname na 20 min, maar meestal neemt-ie alles op. Het lijkt er op dat herstarten vóór een volgende (nieuwe) opname helpt.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:49

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Wat voor OS gebruik je, XP? Zo ja, welke filesystem en hoe vol zit je schijf? Naar wat voor type bestanden schrijf je weg? Klinkt namelijk een beetje alsof er te weinig ruimte is om de zaak weg te schrijven. Kijk ik dit kader ook naar groottes van prullenbakken en temp inet files, die worden gereserveerd en zie je als vrije ruimte terwijl dat niet zo is.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Jan Golfkarton
The Eagle schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 08:41:
Wat voor OS gebruik je, XP? Zo ja, welke filesystem en hoe vol zit je schijf? Naar wat voor type bestanden schrijf je weg? Klinkt namelijk een beetje alsof er te weinig ruimte is om de zaak weg te schrijven. Kijk ik dit kader ook naar groottes van prullenbakken en temp inet files, die worden gereserveerd en zie je als vrije ruimte terwijl dat niet zo is.
Zoals ik eerder zei Vista (loopt binnen twee minuten vast) én XP Home (werkt meestal wel, maar stopt soms na 30 minuten). Wat helpt is de pc (koud) herstarten dus zal het wel iets met geheugen te maken hebben, maar wat zijn 'temp inet' files? Ik heb verder iets van 130 GB aan vrije ruimte.
Oh ja, ik schrijf alles in WAV weg (+/- 450 MB per opname).
Pagina: 1