"Overspecialize and you breed in weakness..." Major Motoko Kusanagi
Als de dimmen compatible met elkaar zijn en met het bord gaat dat prima. Zoals ook in de FAQ staat, klokt het spul gewoon terug.
Verwijderd
In principe gaat dit goed, wat je kan doen is testen bij een hardware leverancier(of vriend of kennis) bij je in de buurt! Mycom/Paradigit o.i.d. (eerst even bellen of ze wel de modules in huis hebben, worden standaard niet meer gebruikt.....)
Kingston en Dane-Elec hebben geheugen wizards. Zie de site van informatique daar staan ze op. Mischien hebben andere leveranciers dit ook wel.
Ik ben zelf altijd voorstander van zelfde merk/type/soort modules op een moederbord. Maar kost iets meer geld
Ik ben zelf altijd voorstander van zelfde merk/type/soort modules op een moederbord. Maar kost iets meer geld
Verwijderd
Tja helaas niet altijd dusTerw_Dan schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 17:25:
Als de dimmen compatible met elkaar zijn en met het bord gaat dat prima. Zoals ook in de FAQ staat, klokt het spul gewoon terug.
Ik had een intel 845chip met 2100ddr ondersteuning.
Er zat een samsung 2100ddr in .
Zet er een kingston valeu ram in van 3200ddr samen met de samsung en dat was no go.
Zet de kingston er appart in en ook no go.
Verder diverse merken geprobeert sommige deden het wel maar met me fouten.
Alleen toen ik een 2100ddr er inplaatse dan deed het wel goed. (zelfs met de samsung)
Dus nee niet altijd wil een hogere ddr1 modeulen werken met een bepaalde borden of chips.
Dus vertrouwe daar niet blind er op dat het werkt.
Het bord was van gigabyte met voltage control van de mem appart aan te sturen
Dat zal eerder gelegen hebben aan het feit dat de dimm gewoon niet lekker compatible was met het bordje, geheugen dat aan de JEDECstandaarden voldoet kan gewoon terugklokken.Verwijderd schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 00:46:
[...]
Tja helaas niet altijd dus
Ik had een intel 845chip met 2100ddr ondersteuning.
Er zat een samsung 2100ddr in .
Zet er een kingston valeu ram in van 3200ddr samen met de samsung en dat was no go.
Zet de kingston er appart in en ook no go.
Verder diverse merken geprobeert sommige deden het wel maar met me fouten.
Alleen toen ik een 2100ddr er inplaatse dan deed het wel goed. (zelfs met de samsung)
Dus nee niet altijd wil een hogere ddr1 modeulen werken met een bepaalde borden of chips.
Dus vertrouwe daar niet blind er op dat het werkt.
Het bord was van gigabyte met voltage control van de mem appart aan te sturen
Pagina: 1