Toon posts:

DTS films afspelen met Club 3D Agrippa lukt niet

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een probleem. Het afspelen van DTS van DVD's via mijn PC lukt niet en ik heb geen idee wat te doen. Ik heb sinds kort een Club 3D Theatron Agrippa geluidskaart in mijn bezit en heb deze naar mijn weten goed geinstalleerd (ook S/PDIF kabeltje van kaart naar DVD RW) Ik heb de laatste drivers van de site van Club 3D gedownload en geinstalleerd. DSP mode op DSP gezet en S/PDIF output op DTS Interactive 5.1. Een optische TOSLINK kabel van mijn geluidskaart naar mijn Logitech Z5400 getrokken. En een gecrackte versie van Intervideo WinDVD 8.0 gedownload en geinstalleerd.

Alles wordt perfect afgespeeld maar op het moment dat ik een DVD wil kijken via mijn PC (waar ik de geluidskaart en audio set voor heb aangeschaft) en via het hoofdmenu van de film de optie DTS selecteer. Dan speelt het beeld wel maar voor de rest blijft het angstvallig stil.... Op het moment dat ik de normale geluidsoptie selecteer dan krijg ik wel gewoon Dolby Digital geluid. De test programmaatjes die de driver installeerd geven wel gewoon DTS geluid. Wie kan mij helpen? Heeft iemand enig idee waar het aan kan liggen? Ik stel het erg op prijs als iemand mij uit de brand kan helpen!

Alvast bedankt!
Groeten Mark

Verwijderd

Topicstarter
Oh ja ik speel echte in de winkel gekochte DVD's die DTS ondersteunen natuurlijk...

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

voodooless

Sound is no voodoo!

Verwijderd schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 16:47:
ook S/PDIF kabeltje van kaart naar DVD RW
Staat er op die DVD RW ook een DTS logo? Zoniet, dan dan deze gewoon geen DTS geluid decoderen.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-02 20:02
voodooless schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 16:54:
[...]

Staat er op die DVD RW ook een DTS logo? Zoniet, dan dan deze gewoon geen DTS geluid decoderen.
Staan er op DVD RW dts logo's dan? Nog nooit gezien...

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Verwijderd

volgensmij maakt dat kabeltje niets uit, want ik heb hem ook aangesloten op mijn agrippa. maar als je dvd's afspeelt gaat alles gewoon over je data kabel(flatcabel of sata) dacht ik. het maakt bij mij ook niet uit hoe ik in het driver programmatje alles instel, het gaat er volgensmij om hoe je je dvd afspeel programma ingesteld hebt. daar is het belangrijk dat bij audio spdif staat ingesteld, nu stuurt je kaart automatisch het spdif signaal door naar je reciever/boxen. iig zo werkt het bij mij, ik heb de DSP op none/ uit gezet misschien helpt dat ook?

Verwijderd

Topicstarter
Audio Settings die ik bij WinDVD 8.0 heb:

Audio Output Configuration: Digital (S/PDIF) out to External Processor (kan ik soms ook niet aanvinken)
Advance Audio Setup: Rember Volume Setting, Enable 96KHz/24 bit decoding, (Audio Renderer: Direct Sound) Enable Auxility Audio
Audio Speaker Configuration: 2 Channel (<-- de andere opties kan ik niet aanvinken)

Gebruiken jullie toevallig een ander programma om dvd's af te spelen?

• voodooless
  • Nu online

voodooless

Sound is no voodoo!

Rainesh schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 17:48:
Staan er op DVD RW dts logo's dan? Nog nooit gezien...
Ooit al eens een kabeltje aan een DVD RW gemaakt :? Hij bedoelt vermoedelijk een HT set. En die zal in staat moeten zijn om DTS af te spelen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik bedoel dat ik een kabeltje van mijn S/PDIF uitgang van mijn kaart naar de S/PDIF ingang van mijn DVD speler/brander heb getrokken. Ik neem aan dat mijn speler gewoon DTS kan lezen en ik kan ook nergens iets vinden over spelers die dat wel of niet kunnen...

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2007 19:41 ]

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

voodooless schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 19:14:
[...]

Ooit al eens een kabeltje aan een DVD RW gemaakt :? Hij bedoelt vermoedelijk een HT set. En die zal in staat moeten zijn om DTS af te spelen.
In het Windows 98 tijdperk (en ervoor) was het noodzakelijk om een kabeltje van je geluidskaart naar je CD/DVD drive te trekken, om audio te kunnen afspelen van CD's. Tegenwoordig gaat dat digitaal.
Verwijderd schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 19:39:
Ik bedoel dat ik een kabeltje van mijn S/PDIF uitgang van mijn kaart naar de S/PDIF ingang van mijn DVD speler/brander heb getrokken. Ik neem aan dat mijn speler gewoon DTS kan lezen en ik kan ook nergens iets vinden over spelers die dat wel of niet kunnen...
Dat hoef je absoluut niet te doen, tenzij je dus Win 98 gebruikt. Een SP/DIF kabel van je geluidskaart naar je versterker is goed genoeg (en dat heb je al gedaan, via toslink).

Btw, melding maken dat je gebruik maakt van illegale software word niet op prijs gesteld, denk dat voodooless dat over het hoofd heeft gezien.

[ Voor 42% gewijzigd door Exorcist op 27-08-2007 19:47 ]

• voodooless
  • Nu online

voodooless

Sound is no voodoo!

Exorcist schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 19:45:
In het Windows 98 tijdperk (en ervoor) was het noodzakelijk om een kabeltje van je geluidskaart naar je CD/DVD drive te trekken, om audio te kunnen afspelen van CD's. Tegenwoordig gaat dat digitaal.
Ow, dat kabeltje ;)

Wat betref illegale software: daar kunnen we inderdaad niet bij helpen, zie ook Het algemeen beleid #copyright !

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.