[Vista] Installatie na hardware wijziging

Pagina: 1
Acties:

• semicon
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-08-2025
Hallo,

Ik zit met een vraag waarop ik bij microsoft zelf geen antwoord weet te vinden (je moet tegenwoordig betalen als je een mail met een vraag naar MS wilt sturen, belachelijk!) Maar goed.. het gaat om het volgende: Ik heb een "verouderde pc" met perfect thermaltake kast, vrij nieuwe harddisk en dvd brander... Maar wss gaat mijn moederbord toch echt een keer op korte termijn kapot, het is ongeveer het enige wat nooit geuprade is in mijn PC. Nu heb ik een orginele windows vista OEM versie cd hier liggen, die wil ik graag op mijn PC... Maar voordat ik dat doe wil ik graag er zien achter te komen of ik mijn licentie nog wel kan gebruiken als mijn moederbord veranderd (en daarmee mijn cpu/geheugen ofc.. ) Sommige mensen zeggen namelijk, nee, je kan je licentie niet veranderen want het is een andere PC, andere zeggen maar als je onderdelen kapot zijn gegaan kan je je eigen windows vista licentie ook gewoon gebruiken.. dus het kan wel gewoon!

kortom, ik weet et gewoon niet!

ik hoop een van jullie wel :> 8)

Verwijderd

Het enige wat je inderdaad Niet kan wijzigen ( legaal ) is het moederbord. Het moederbord word aan de OEM-versie gekoppeld en zodra je dat vervangt is je OEM-versie niet meer bruikbaar. Ik weet van mensen die een l*lverhaal ophangen bij microsoft maar legaal gaat en mag het dus niet.Ik zou dus eerst het moederbord enz vervangen en Dan pas Vista erop zetten. heb je geen probleem.