Toon posts:

Vraag over Novell Netware 6.5

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedendag, om bepaalde bestanden vanaf een in Netware 4.x gecomprimeerde tape trachten terug te zetten naar een Windows omgeving. heb ik een 90 dagen proefversie van Netware 6.5 geinstalleerd en wilde hierop de proefversie van CA Brightstor Arcserve 11.1 hierop installeren, maar helaas. Ik heb geen kennis van Novell Netware maar bv dubbelklikken op het setup.exe bestand of load "naam cd":setup.exe werkt niet. Via het log scherm komt dan de melding:
Invalid load file format, Module setup.exe not loaded , Module setup.exe load status NOT NLM.
Ik heb geen flauw idee hoe nu verder, ook het commando :load cddvd.nss uitgevoerd.
Ook nog de installatiebestanden naar de harde schijf gekopieerd in een map je op het sys volume maar krijg dat ook dezelfde medling.
Ik zal wel iets heel stoms doen maar het ziet er allemaal toch heeeel anders uit dan een Windows server.

alvast erg bedankt voor jullie reakties.

Freddie

• _Chris_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 30-01 16:13
Als je de cd in een Windows pc stopt (met netwerkverbinding naar de netware machine), kun je Arcserve "remote" op je netware server installeren...

[ Voor 22% gewijzigd door _Chris_ op 27-08-2007 16:33 ]

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:27

SeatRider

Hips don't lie

Je moet toch ook geen exe draaien op Netware, maar een NLM of scriptbestand? Heb je de goede Arcserve gedownload, staat daar geen docje bij hoe je die moet installeren op Netware?

Nederlands is makkelijker als je denkt

Verwijderd

Topicstarter
Chris en SeaRider bedankt voor jullie snelle reakties. het is inderdaad de Netware versie. Ik zal proberen hem vanaf een Windows station te installeren. Wordt vervolgd

Verwijderd

Topicstarter
Verdorrie de proefversie van Brightstor Arcserve r11.1 heeft geen ondersteuning voor een USB DAT/DDS drive.. Ook de proefversie van Backup Exec niet. Iemand nog een ander idee ? Teruglezen in een Windows 2003 omgeving werkt niet omdat de bestanden in een Netware omgeving gecomprimeerd op het bandje zijn gezet. Ik kan in de Windows omgeving het hele bandje uitlezen en de mapjes en bestanden zien maar bij het restoren stopt hij omdat ze gecomprimeerd zijn.

• Xiphalon
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-01 17:11
scsi dat/dds drive op marktplaats ofzo op de kop tikken?

als het echt belangrijke data is dan moeten een paar tientjes geen probleem zijn :)

[edit]
misschien kan je met de drive in de host pc, op vmware, waarbij je de drive doorzet als directe SCSI device, een netware installeren.

dit werkt uiteraard alleen als de usb een scsikaart emuleert waarop dan de drive zit aangesloten, en in dat geval zou je hem zelfs open kunnen proberen te maken.

[ Voor 52% gewijzigd door Xiphalon op 28-08-2007 20:18 ]

• JoetjeF
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-11-2012

JoetjeF

Mo Chuisneoir

Verwijderd schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 17:04:
Ook de proefversie van Backup Exec niet.
De laatste versie van BackupExec werkt wel met DAT drives, heb het net geprobeerd. Lijkt me meer een problem met je SCSI devices. Wat zegt 'list devices'?

• _Chris_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 30-01 16:13
Verwijderd schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 17:04: Ik kan in de Windows omgeving het hele bandje uitlezen en de mapjes en bestanden zien maar bij het restoren stopt hij omdat ze gecomprimeerd zijn.
Klopt. Hier ben ik ook al eens tegenaan gelopen.

Verwijderd

Topicstarter
Novell Netware 6.5 ondersteund geen USB DAT, dus een tweedehands SCSI DAT gekocht welke wel werd herkend. Ik heb alleen nog wel de partitie waar ik de data naartoe wilde kopieeren vanaf DAT moeten "compressen" met een NSS commando waarna ik de data kon terugzetten en uitlezen. Is toch heel andere koek Netware veregleken met Windows.

• JoetjeF
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-11-2012

JoetjeF

Mo Chuisneoir

NetWare 6.5 ondersteund wel degelijk USB dat drives (via CIOS), de software zoals ArcServe en BackupExec ondersteunen die API helaas niet.

Helpt niet met je (inmiddels opgeloste) probleem helaas :)
Pagina: 1