Digitaal én analoog geluid over S/PDIF voor continu signaal

Pagina: 1
Acties:

• rb338
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-01-2025
Beetje moeilijke topic titel, maar wist het niet anders samen te vatten.

Ik heb een media center pc (met Vista en Realtek HD audio chip) die met een optisch kabeltje is aangesloten op een Sony 5.1 versterker.

Het probleem is dat mijn versterker de eerste anderhalve seconde geen geluid laat horen als er iets wordt afgespeeld. Niet erg als het om een film of zoiets gaat, maar Media Center maakt ook steeds korte geluidjes als je door de menu's gaat en dergelijke. Door die anderhalve seconde hoor ik dus vaak totaal geen geluidjes, of maar de helft.

In XP MCE kon ik dit oplossen door in de Realtek configuratie (was toen met een AC'97 ding) in te stellen dat zowel digitaal als analoog geluid over de digitale uitgang gestuurd moesten worden. Hierdoor werd er continu een signaal naar de versterker gestuurd, zodat er geen vertraging meer was.

Nu in Vista heb ik die optie nog niet kunnen vinden. Ik had eerst de standaard audio driver en later nog de Realtek HD Audio driver geïnstalleerd, maar nergens zag ik de optie.

Ik heb geen idee of ik de enige ben met dit probleem, maar ik vind het wel irritant. Misschien weet iemand een oplossing :)