Zie titel, eigenlijk
. Een reactie als http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2159225 voegt inhoudelijk niet heel erg veel toe, behalve dat het wijst op een gebrek in een andere post. Aan de ene kant heb ik het idee dat dat belangrijk genoeg is voor een +1, maar aan de andere kant heeft 'ie niet heel erg veel inhoud
.
Hij voegt niet veel toe maar maakt het wel interresanter. Als mensen getoetst worden ipv dat men alles klakkeloos aanneemt zal men ook minder snel wat rond roepen, ik zou +1 geven.
There is no replacement for displacement!
Het standaardniveau 0 lijkt me meer dan genoeg voor zo'n post. Het heeft inderdaad niet veel inhoud, maar wanneer zulke verhalen verspreid worden moet daar wel een bron bij vermeld worden. Ik vind het dus juist om de poster daar op te wijzen, maar extra punten verdien je er imho niet mee. (Behalve als je uiteraard nog iets inzichtvols of terzakedoends er bij bedenkt)
Rail Away!
wmb volstaat een 0 maar een +1 zou ik ook (net) aanvaardbaar vinden. Zoals gezegd, inhoudelijk wat schraal maar een valide opmerking.
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Om het even algemener te trekken:
Boven aangehaalde post geeft tenminste nog een reden waarom hij/zij vindt dat bronvermelding in een hoop gevallen gewenst zou zijn.
Helaas zie je ook regelmatig posts als volgt:
Bron? of Bron!
Dat soort reacties zou ik, persoonlijk, op -1 zetten. Hoewel ze een goed punt willen aandragen doen ze dat volgens mij op een verkeerde manier. Ze kunnen beter inderdaad zoals eerder aangehaalde post er ook iets zinnigs in zetten dan alleen maar een schreeuwerig overkomende 1-lettergrepige one-liner te plaatsen. Anders gaat het bijna op een schreeuwwedstrijd lijken waarbij de hardste schreeuwer dan gelijk krijgt.
Boven aangehaalde post geeft tenminste nog een reden waarom hij/zij vindt dat bronvermelding in een hoop gevallen gewenst zou zijn.
Helaas zie je ook regelmatig posts als volgt:
Bron? of Bron!
Dat soort reacties zou ik, persoonlijk, op -1 zetten. Hoewel ze een goed punt willen aandragen doen ze dat volgens mij op een verkeerde manier. Ze kunnen beter inderdaad zoals eerder aangehaalde post er ook iets zinnigs in zetten dan alleen maar een schreeuwerig overkomende 1-lettergrepige one-liner te plaatsen. Anders gaat het bijna op een schreeuwwedstrijd lijken waarbij de hardste schreeuwer dan gelijk krijgt.
Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!
Verwijderd
Het hangt er wat mij betreft heel erg vanaf wat de vorige reactie beweerd.
In het geval van zo'n populair makkelijke beschuldiging, die echter helemaal nergens op gebaseerd is (zoals in de post die werd aangehaald) vindt ik het heel terecht dat er gevraagd wordt naar een bron. Het is dan meer een terechtwijzing dat je niet zomaar alles kost beweren. Wat mij betreft dan een 0, in bijzondere gevallen een +1.
Echter, wanneer iemand gewoon normale informatie levert, dan is het een hele andere kwestie. Dan is de vraag om een bronvermelding meestal gewoon gezeur, of een truuk om je gelijk te behalen, omdat niet iedereen overal terstond een bronvermelding paraat heeft. En dan zou ik een -1 geven.
In het geval van zo'n populair makkelijke beschuldiging, die echter helemaal nergens op gebaseerd is (zoals in de post die werd aangehaald) vindt ik het heel terecht dat er gevraagd wordt naar een bron. Het is dan meer een terechtwijzing dat je niet zomaar alles kost beweren. Wat mij betreft dan een 0, in bijzondere gevallen een +1.
Echter, wanneer iemand gewoon normale informatie levert, dan is het een hele andere kwestie. Dan is de vraag om een bronvermelding meestal gewoon gezeur, of een truuk om je gelijk te behalen, omdat niet iedereen overal terstond een bronvermelding paraat heeft. En dan zou ik een -1 geven.
Pagina: 1