Toon posts:

<13,3" laptops

Pagina: 1
Acties:
  • 270 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Mijn nieuwe schooljaar gaat ook weer beginnen en gezien de grafische opleiding die ik volg en het feit dat vrije computers soms moeilijk zijn te vinden op school heb ik besloten tot de aanschaf van een laptop over te gaan. Ik heb een paar wensen voor mijn laptop:

* maximale schermgrootte 13,3"
* moet programma's zoals Photoshop en Illustrator vloeiend draaien
* ontspiegeld scherm of een ander soort scherm waardoor ik minder last heb van zonlicht

Nu heb ik zelf al een Packard Bell Easy Note BU45-O-007 gevonden. Deze kan ik momenteel via mijn werk aanschaffen voor een bedrag van 810 euro.
Wat meer info over de laptop: http://www.ciao-shopping....1_73_GHz_12_1_TFT__748410
Ik zou dan nog wel 1GB aan geheugen bij willen plaatsen om zo het totaal naar 2GB te brengen.

Zou dit een verstandige aankoop zijn of kan ik beter iets anders overwegen. Ik heb ook al naar een MacBook gekeken maar ik vraag me af in hoeverre ik dan product krijg voor mijn geld en ik niet een heel deel neerleg voor design en merkwaarde.

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-01 16:55

bonzz.netninja

Niente baffi

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.wegmetbigtech.nl

• k5052
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-12-2025
Is het juist niet een nadeel om een laptop te kopen waarop de primaire taak nauwelijks is uit te voeren? Je zegt namelijk dat je een grafische opleiding doet waarbij photoshop/illustrator aan de pas komt.. dan zou ik geen laptop halen waarbij de resolutie redelijk laag is..

Verwijderd

Topicstarter
kenny89 schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 15:40:
Is het juist niet een nadeel om een laptop te kopen waarop de primaire taak nauwelijks is uit te voeren? Je zegt namelijk dat je een grafische opleiding doet waarbij photoshop/illustrator aan de pas komt.. dan zou ik geen laptop halen waarbij de resolutie redelijk laag is..
Het dient enkel voor het gebruik op school en thuis als het goed weer is en ik buiten wil zitten. Ik heb op mijn kamer al een 22" monitor staan waar een groot deel van het werk op zal blijven worden verricht.

• Mizitras
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik vind het ook raar, waarom dan niet een 14,1 of 15,4" degelijke laptop. 900 euro ofzo van Sony.

"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Omdat je een leuk compact ding op school wil hebben, kan ik me voorstellen. Geen spiegelscherm is lastig en zo erg is het ook niet zolang je laptop zelf genoeg licht produceert. Mijn eigen Asus heeft vergeleken met andere laptops in mn klas een behoorlijke backlight. Zelf vind ik de kleuren veel mooier op een spiegelscherm wat voor jou ook wel an belang is lijkt me. Ik zou eens een winkel instappen en kijken wat het effect is.

• BoyzNDaHood
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-12-2022
Idd, een 12 inch laptop lijkt me echt zwaar relaxed. Een 15,4 inch laptop is eigenlijk veels te groot en zwaar. Natuurlijk wel leuk als je geen desktop meer heb (zoals ik), maar voor alleen school is dat echt niet boeiend.

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand wel ervaringen of meer informatie over de Packard Bell die ik in mijn openingspost aanhaal want ik kan bijna nergens iets vinden.

• BoyzNDaHood
Misschien handiger om naar bvb die MSI laps te kijken? Standaard 2 jaar garantie tegenover de 1 Jaar bij PB. Maargoed, ik denk dat je dan wel wat mindere hardware er voor terug krijgt. (Lees: andere laps zijn iets duurder).

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03:24
Mizitras schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 15:51:
Ik vind het ook raar, waarom dan niet een 14,1 of 15,4" degelijke laptop. 900 euro ofzo van Sony.
Can you say bigass? Ik vind mijn MacBook (13") al te groot. Ik ga direct zon eeepc halen als die er is.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:53
[link]http://vaio.sony.nl/view/ShowProduct.action?product=VGN-C2Z%2FB&site=voe_nl_NL_cons&category=VN+C+Series [/link]

Sony Vaio 13,3", weet niet of de onboard video krachtig genoeg is. Maar lijkt me wel!

• sontax
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
.

[ Voor 98% gewijzigd door sontax op 23-10-2022 10:23 ]

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-01 16:09

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Verwijderd schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 15:37:

Zou dit een verstandige aankoop zijn of kan ik beter iets anders overwegen. Ik heb ook al naar een MacBook gekeken maar ik vraag me af in hoeverre ik dan product krijg voor mijn geld en ik niet een heel deel neerleg voor design en merkwaarde.
Iemand die grafisch design doet zou toch wel moeten weten dat design niet alleen iets is waar je naar kan kijken maar ook iets waar je gebruik van maakt. Een Macbook heeft als onderdeel van het ontwerp bijvoorbeeld een batterij-indicator op de batterij, een magSafe connector, een kleine, draagbare adapter, magneetsluiting en een stevige behuizing zonder overal krakende stukken plastic en overal ventilatiegaten waarlangs van alles naar binnen kan.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:29

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Hmmz.. je wil intensief grafisch design gaan doen op een >13" scherm :X
Dude.. daar gaan je ogen zo ontzettend van naar de klote straks :D
Ik vind m'n 19"tft al te klein om relaxt op te kunnen wacommen, m'n laptop ( 15,4") doe ik het zelfs liever niet op.
Je hebt veel te weinig ruimte om toolbars te plaatsen enzo.
In photshop, Illustrator en 3D max heb ik m'n primaire monitor COMPLEET als workspace, alle toolbars heb ik verdeeld over m'n 2e monitor. Dat werkt wel relaxt, maar als ik het geld nu zou hebben zou ik m'n 19" vervangen door 22 ofzo :P
13 moet ik echt niet aan denken. Leuk voor erbij, maar echt niet als primair design platform.

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03:24
Spike_wolf schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 19:27:
Hmmz.. je wil intensief grafisch design gaan doen op een >13" scherm :X
Dude.. daar gaan je ogen zo ontzettend van naar de klote straks :D
Ik vind m'n 19"tft al te klein om relaxt op te kunnen wacommen, m'n laptop ( 15,4") doe ik het zelfs liever niet op.
Je hebt veel te weinig ruimte om toolbars te plaatsen enzo.
In photshop, Illustrator en 3D max heb ik m'n primaire monitor COMPLEET als workspace, alle toolbars heb ik verdeeld over m'n 2e monitor. Dat werkt wel relaxt, maar als ik het geld nu zou hebben zou ik m'n 19" vervangen door 22 ofzo :P
13 moet ik echt niet aan denken. Leuk voor erbij, maar echt niet als primair design platform.
Je koopt toch zeker wel voor een paar euro een vast scherm erbij? Een laptop is voor onderweg, wanneer niet onderweg koppel ik gewoon een mooi groot scherm aan.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:29

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Breepee schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 19:33:
[...]

Je koopt toch zeker wel voor een paar euro een vast scherm erbij? Een laptop is voor onderweg, wanneer niet onderweg koppel ik gewoon een mooi groot scherm aan.
Ik werk zelf idd altijd in dual screen opstelling, ook op m'n laptop, neemt niet weg dat m'n primaire scherm niet hoger gaat dan 1280x800 wat gewoon ontzettend ruk is, is alleen leuk bij gamen (wat niet gaat met de videokaart die er in zit :/ ) en films, voor de rest zuigt het hard.

Maar hij wil de laptop voor z'n studie als grafisch ontwerper.. omdat er op school nooit vrije PCs te vinden zijn.
Lijkt me dus sterk dat er wel PCs te vinden zijn waar hij het scherm van kan gebruiken, en het lijkt me ook sterk dat hij continu naast z'n laptop nog een TFT mee sleept, kan ie beter een 15 of 17 inch laptop kopen :+

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

• Jungian
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Jungian

>_<

Breepee schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 19:05:
Can you say bigass? Ik vind mijn MacBook (13") al te groot. Ik ga direct zon eeepc halen als die er is.
Ik denk meteen "kutresolutie". Een 15.4" WSXGA+ display schopt kont. 8)

0.0

Verwijderd

Topicstarter
Ja de laptop zou een klein scherm hebben maar zoals al eerder gezegd het thuiswerk wat word verricht zal allemaal gedaan worden op mijn 22". Ik wil voor het schoolwerk graag een laptop hebben met een kleiner scherm zodat het ding makkelijk mee te nemen is en ook niet al te veel weegt. Ik zie af en toe wel mensen sjouwen met 17" widescreens maar dat is meer een krachttraining dan iets anders.

@ Johnny ik ken inderdaad alle pluspunten die je daar noemt en dat is ook een reden waarom ik er over twijfel een Mac te kopen maar ik heb het idee dat ik voor al deze gadget achtige features wel erg moet inleveren op de specs.

@ BoyzNDaHood bedoel je dat de hardware van MSI minder is of die van PB want dat begrijp ik niet geheel uit je posting

@ Termi die laptop heb ik ook overwogen maar is wel een maatje groter en ik heb eens gehoord dat t bij Sony's met t bijprikken van geheugen nogal nauw komt. Weet niet in hoeverre dit klopt maar het geheugen moet sowieso worden geupgraded naar 2GB dan word het wel prijzig denk ik. Ik wil toch proberen niet al te ver over de 1000 euro te komen.

• BoyzNDaHood
Als je MSI koopt heb je waarschijnlijk geen Duo Core processor voor 800 euro. Kost je wss iets rond 900 euro ofzo. Dat bedoelde ik meer. Maar daarvoor krijg je bvb wel langere garantie. Maar het is natuurlijk een persoonlijke keuze. Ik heb zelf vroeger nooit echt goede ervaringen (met desktop dan) PB's. Dus kies ik voortaan liever iets anders.

[ Voor 5% gewijzigd door BoyzNDaHood op 27-08-2007 20:54 ]

• bonzz.netninja
  • Laatst online: 26-01 16:55

bonzz.netninja

Niente baffi

mediamarkt utrecht heeft nu aanbieding met fujitsu 1250 12"

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.wegmetbigtech.nl

• Dagobert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-01 15:38
Ik ben op dit moment aan het kijken naar 2 laptops. Een acer met een 12" scherm en een Toshiba met een 13,3" scherm. Ik kan zelf niet zo goed meer kiezen. Oordeel zelf:

De Acer TravelMate 6292-102G16N: http://www.acer.nl/acereu...=Nederland&crc=2755478500

De Satellite Pro U300-100: http://nl.computers.toshi...=133280&toshibaShop=false

De specs zijn nagenoeg gelijk. Zelfde CPU, chipset, grafische chip, zelfde afmetingen, etc. De prijs van de toshiba is een goede 120,- euro meer. De Acer heb je voor 1040,- en de toshiba kost 1164,- euro.

Voordelen van de Acer:
- grotere schijf (40GB)
- Fingerprint dingetje
- nieuwste wifi technologie

Voordelen van de Toshiba:
- iets groter scherm
- Turbo memory (1GB)
ehm...

Wat vinden jullie?

I must insist that reading my posts is a prerequisite to replying to them. *KLICK*

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Qua prestaties verwacht ik niet dat er veel verschil in zal zitten.

qua design wel, en dat is erg lastig om te zeggen vanaf plaatjes. Over het algemeen vind ik de Toshiba's niet zo geslaagd, maar deze lijkt beter.

Ik zelf zou graag 13,3 inch hebben in plaats van 12 inch. Is toch 10% groter en dat merk je. Gewicht is hetzelfde.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb inmiddels ook wat meer uitgezocht over de opties van een MacBook. Met een beetje geluk komt daarvoor binnenkort ook nog een Back To School actie waarbij bij de aankoop van een Mac een gratis Ipod Nano word geleverd. Zou toch een mooi voordeeltje zijn en misschien een extra reden om een Mac aan te schaffen.

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 20:47:
Ik heb inmiddels ook wat meer uitgezocht over de opties van een MacBook.
Ik neem aan dat je al weet over de 10% studentenkorting. Anders weet je het nu.

Verwijderd

Topicstarter
Philflow schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 20:56:
[...]

Ik neem aan dat je al weet over de 10% studentenkorting. Anders weet je het nu.
Via surfspot toch? Probeer daar al sinds gister in te loggen maar krijg steeds de melding dat er technisch onderhoud is :/

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 20:59:
[...]
Via surfspot toch? Probeer daar al sinds gister in te loggen maar krijg steeds de melding dat er technisch onderhoud is :/
Weet niet precies waar dat geregeld wordt, maar in het apple forum weten ze dat ongetwijfeld.

• BoyzNDaHood
http://1dayfly.nl/?Moreinfo=1

Mac voor 929 euro. Weet niet of het goedkoop is, maar misschien handig om naar te kijken.

• Qwerty-273
  • Laatst online: 22:37

Qwerty-273

Meukposter

Fujitsu Siemens Lifebook P7230 niet iets voor je?
Zeer klein - maar gelijk ook niet krachtig dus misschien een issue.
http://vilpublic.fujitsu-.../en/ds_lifebook_p7230.pdf

Nu nog alleen wachten op de Refresh van na oct 07 en dan zou die ook 7.2 mb/s HSDPA moeten ondersteunen (en ja de provider hier biedt het al aan, maar als het al intern zou zitten is het mooi meegenomen - zonder weer een extra kaartje bij je te moeten hebben)

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Pagina: 1