Internet problemen bij gebeld worden

Pagina: 1
Acties:

• TorpedoX_88
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-12 22:14
Hallo iedereen,

Thuis heb ik een probleem met het internet waar ik niet bepaald vrolijk van wordt. Als we gebeld of gebeld worden valt het internet eruit, het ADSL-lampje op de router begint dan te knipperen, hij heeft dan dus geen signaal en is er na aan het zoeken. Na het opnemen van de telefoon duurt het ongeveer een minuut voordat het internet het weer doet, tijdens het gesprek doet ie het dus weer. Na het beeindigen van het gesprek gebeurd weer hetzelfde als bij het gebeld worden, het internet valt eruit en het duurt weer even voordat ie het oppakt. Dit probleem is vrij vervelend, omdat tijdens het gamen online of tijdens het poker je zulke grappen liever niet hebt. Dit probleem is er nu al ongeveer 1,5 maand.

Ik heb dus net KPN gebeld, omdat mijn ADSL via hun gaat en die zeggen dat het aan de splitter ligt. Nu had ik daar zelf ook al aan gedacht, omdat die het verkeer op de lijn splitst. Alleen mn pa zegt dat de splitter goed is en bij KPN kwamen ze niet heel verzekerd over, dus nu wil ik graag hier vragen of iemand het probleem herkend en een oplossing weet.

M.v.g

Erik

• Blacksnak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-07-2024
Controleer inderdaad de aansluiting van je splitter. Als dit een blokje is dat je in het telefooncontact stopt moet je er op letten dat je eerst de splitter plaatst, met daarop de stekker van je telefoon, en niet omgekeerd!

Als dit omgekeerd is heb je last van het probleem dat je hierboven hebt beschreven.

[ Voor 3% gewijzigd door Blacksnak op 27-08-2007 14:07 ]

Verwijderd

dit lijkt me inderdaad gewoon op een apparaat wat verkeerd is aangesloten..heb je adsl zelf aangesloten of door een monteur van KPN?
hoelang geleden is het aangesloten?

Is het probleem plotseling opgetreden of na een actie van iets?
dus heeft het in het begin wel goed gewerkt?

Ik zou proberen een monteur van kpn te lapten komen zorg wel dat ie gratis komt, omdat het "hun:" schuld is..

• TorpedoX_88
Nou ja ADSL heb ik al 2 jaar ofzo, we hebben het zelf allemaal aangesloten en ik heb echt nooit in die 2 jaar problemen met het internet gehad, tot 2 maanden geleden. Zover ik weet heeft mn vader ook niets aan die aansluiingen veranderd bij de splitter, zit allemaal goed zover ik weet.

• Foamy
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-11 17:20

Foamy

Fulltime prutser

Lijkt mij dat je de telefoon voor de splitter aangesloten hebt zitten ;)

blub

• TorpedoX_88
Heb de splitter nog even gecheckt, de inkomende kabel van kpn gaat in een langwerpip kpn-kastje en daaruit komt een dunne kabel die in de LINE-ingang gaat van de splitter. Dan zitten de telefoons aangesloten op de PHONE-uitgang en de modem op de MODEM-uitgang. Er zat ook nog een stekkertje een klein beetje los, hoopte dat dat het was maar dat bleek niet zo te zijn.

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:17

Meneer iCy

swarma

Toevallig geen telefoonlijn naar boven voor de splitter en die onlangs toch maar ff aansluiten?

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

• TorpedoX_88
Voor de splitter zit echt niets, die zit ook in de meterkast mss 10 cm na de inkomende kabel. Alle telefoons zijn pas na de splitter aangesloten.

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Alleen mn pa zegt dat de splitter goed is.
Waar baseerd hij dat op? Je probleem klinkt namelijk heel erg als een kapotte splitter...

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• JvW
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-06 15:52

JvW

On my way home...

Misschien kun je even een splitter lenen van de buren of zo. Dan kun je zien of het daar aan ligt.

Ik heb hier precies dezelfde problemen, maar ik weet dat dat bij mij komt omdat de splitter niet voor de eerste telefoon is aangesloten.
Een correcte aansluiting was teveel gedoe, dus ik accepteer het maar. Zeker omdat ik eigenlijk alleen mobiel bel.

“What could I say to you that would be of value, except that perhaps you seek too much, that as a result of your seeking you cannot find.” - Hermann Hesse

• TorpedoX_88
Janoz schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 15:01:
[...]

Waar baseerd hij dat op? Je probleem klinkt namelijk heel erg als een kapotte splitter...
Ja dat vroeg ik me eigenlijk ook af, hij had de telefoon aangesloten zonder splitter en toen deed de telefoon het wel, dus daar heeft die dat op gebaseerd denk ik. Waarschijnlijk heeft dat niets te maken met of het internet het wel of niet goed doet. Het zou dus ook kunnen dat de splitter kapot is.

Verwijderd

ik weet niet of kpn met een test van buitenaf dit zou kunnen opsporen, daarvoor zou je ze kunnen bellen en anders zou ik ergens bij de buren ff een splitter lenen om zo je bottleneck te vinden...

Verwijderd

TorpedoX_88 schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 14:10:
Nou ja ADSL heb ik al 2 jaar ofzo, we hebben het zelf allemaal aangesloten en ik heb echt nooit in die 2 jaar problemen met het internet gehad, tot 2 maanden geleden. Zover ik weet heeft mn vader ook niets aan die aansluiingen veranderd bij de splitter, zit allemaal goed zover ik weet.
HAHAHA dit is wel de GROOTSTE smoes van klanten bij de helpdesk! Ik help je even uit je dromen! VEEL problemen kunnen zo opgelost worden door alles nogmaals na te kijken. anyway je splitter lijkt stuk te zijn OF de splitter van je provider is stuk! je hebt dus je thuis situatie nagekeken! Mooi! Bel je provider voor een meting. een 4tel (viertel)meting heet dat en meld dat ook met een 2e splitter je problemen hebt ( als je dat ook hebt getest)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2007 20:37 ]

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003

Meneer iCy

swarma

Verwijderd schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 20:33:
[...]

HAHAHA dit is wel de GROOTSTE smoes van klanten bij de helpdesk! Ik help je even uit je dromen! VEEL problemen kunnen zo opgelost worden door alles nogmaals na te kijken. anyway je splitter lijkt stuk te zijn OF de splitter van je provider is stuk! je hebt dus je thuis situatie nagekeken! Mooi! Bel je provider voor een meting. een 4tel (viertel)meting heet dat en meld dat ook met een 2e splitter je problemen hebt ( als je dat ook hebt getest)
Meting werkt ook niet altijd btw. Heb eens 4 maanden met de orange helpdesk bezig geweest voor iemand anders. We hebben de moed op gegeven en maar opgezegd en kabel genomen.

Wat was toen het probleem: geen internet meer plotseling. Wat zegt de helpdesk: probleem ligt in het huis.

4tal modems geprobeerd 2tal splitters, zelfs zonder splitters, andere laptop andere kabels. En nog lag het in het huis. Oja en alle splitters en modems werken wel gewoon bij mij thuis uiteraard :X

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

• ChaserBoZ_
  • Laatst online: 06-09 18:10
Verwijderd schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 20:33:
[...]

Precies, of een muis/kat/hond heeft aan de kabel geknaagd.

Als het alleen met het ontvangen van gesprekken is kan het wellicht aan het koper liggen, of de apparatuur in de wijkcentrale. Zolang het probleem zich ook voordoet bij uitgaande gesprekken verdenk (ook) ik de interne bekabeling & de splitter.

Sluit je modem eens rechtstreeks aan op de KPN lijn.

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

Pagina: 1